اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

اردوهای جهادی؛ اردوهایی به رنگ خدا

اردوهای جهادی بسیج سازندگی اردوهایی است که رنگ و بوی خدایی دارند و افرادی به عنوان آیه‌های مجسم در این اردوها شرکت می‌کنند.

اردوهای جهادی؛ اردوهایی به رنگ خدا

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، اردوهای جهادی یکی از طرح‌های موفق بسیج است که در سال‌های اخیر با استقبال بسیار خوبی از سوی بسیجیان رو به رو شده است و شاهد محرومیت‌زدایی از نقاط مختلف کشور در قالب این طرح هستیم و افراد شرکت‌کننده در این طرح‌ها نیز مهارت‌های خوبی در زمینه‌های مختلف کسب می‌کنند.

شرکت 290 بانوی بسیجی در اردوهای جهادی

هر ساله در ایام تابستان اردوهای یک‌روزه جهادی با مشارکت بسیجیان به ویژه بانوان بسیجی با شادابی خاصی در مناطق مختلف کشور دایر است که در شهرستان آبیک نیز به تبع سراسر کشور این اردوها با حضور 290 نفر از خواهران بسیجی در قالب حلقه‌های صالحین از 9 پایگاه برگزار می‌شود.

فرحناز محرابی فرمانده حوزه مقاومت بسیج خواهران فاطمةالزهرا (س) شهرستان آبیک در خصوص اهداف برگزاری اردوهای جهادی یک‌روزه به خبرنگار فارس در این شهرستان می‌گوید: اردوهای جهادی یک‌روزه با هدف کمک به محرومان و افراد نیازمند در مناطق روستایی و خدمات‌رسانی در عرصه‌های مختلف از قبیل خدمات‌رسانی، کشاورزی، فرهنگی، بهداشتی و درمانی که با اعزام اردوهای یک‌روزه با همکاری حلقات طرح صالحین و اعزام به مناطق محروم و روستایی طبق برنامه‌های از پیش تعیین شده برگزار می‌شود.

وی می‌افزاید: غنی‌سازی اوقات فراغت بانوان بسیجی و محرومیت‌زدایی از دیگر اهداف برگزاری اردوهای جهادی یک‌روزه است.

رویکرد تولیدمحوری مانند آموزش یک‌روزه در زمینه‌های مشاغل خانگی، قالی‌بافی، تولید و پرورش قارچ، طیور و دام، گل و گیاه، محصولات زودبازده، پرورش ماهی، پخت نان، اهتمام ویژه نسبت به آگاه‌سازی بانوان مناطق محروم روستایی از اهدافی است که بانوان بسیجی برای تحقق آن اهداف، در اردوهای جهادی یک‌روزه شرکت می‌کنند.

آغاز اردوهای جهادی از 25 مرداد ماه

فرمانده حوزه مقاومت بسیج خواهران فاطمةالزهرا (س) شهرستان آبیک با بیان اینکه اردوهای جهادی یک‌روزه از 25 مرداد ماه امسال آغاز می‌شود، خاطرنشان می‌کند: 12 تیر ماه امسال 30 نفر از خواهران بسیجی پایگاه ام‌ابیها(س) در اردوی جهادی یک‌روزه روستای تازه‌آباد شرکت و در عرصه آموزشی و حمایتی مانند امداد و نجات، احکام و توزیع بسته‌های غذایی بین نیازمندان و محرومان روستا اقدام کردند.

محرابی تصریح می‌کند: 25 مرداد ماه 40 نفر از بانوان بسیجی پایگاه ام‌البنین(س) شهرستان آبیک برای خدمات درمانی مانند اندازه‌گیری فشار خون و قند خون و خدمات آموزشی قرآن و احکام و پیشگیری از بیماری‌های واگیردار به روستای قره‌قباد اعزام شده و در اردوی جهادی یک‌روزه در این روستا شرکت می‌کنند.

وی اضافه می‌کند: روز 26 مرداد ماه 30 نفر از خواهران بسیجی پایگاه زهرای مرضیه (س) شهرستان آبیک در اردوی جهادی یک‌روزه در عرصه غبارروبی مساجد و عرصه حمایتی و آموزشی در روستای زاغه شرکت می‌کنند.

شایان ذکر است که 27 مرداد ماه، 30 نفر از بانوان بسیجی پایگاه بسیج شهید نوری در عرصه هنری، صنایع دستی و بصیرتی روستای قشلاق از توابع بخش مرکزی شهرستان آبیک به فعالیت خواهند پرداخت.

همچنین 28 مرداد ماه، 30 نفر از بانوان بسیجی پایگاه بسیج مطهره(س) در عرصه آموزشی و حمایتی در اردوی جهادی یک‌روزه روستای دالسرور و 29 مرداد ماه، 30 نفر از بانوان بسیجی پایگاه بسیج حضرت زینب(س) در عرصه خدمات درمانی، آموزشی و حمایتی در اردوی جهادی یک‌روزه روستای باقرآباد کرد شرکت می‌کنند.

فرمانده حوزه مقاومت بسیج خواهران فاطمةالزهرا (س) شهرستان آبیک اذعان می‌کند: 30 مرداد ماه، 30 نفر از خواهران بسیجی پایگاه بسیج زکیه(س) در اردوی جهادی یک‌روزه روستای خاکشان در عرصه غبارروبی، آموزشی و حمایتی شرکت می‌کنند.

محرابی اظهار می‌دارد: 31 مرداد ماه، 40 نفر از بانوان بسیجی پایگاه حضرت سکینه (س) در اردوی جهادی یک روزه روستای مورآباد در عرصه هنری، صنایع دستی و بصیرتی شرکت می‌کنند.

وی می‌افزاید: یکم شهریور ماه 30 نفر از بانوان بسیجی پایگاه امام زمان (عج) در اردوی جهادی یک‌روزه روستای زیاران در عرصه غبارروبی مسجد و امامزاده و عرصه آموزشی و حمایتی شرکت می‌کنند.

به‌کارگیری یک هزار و 32 دانش‌آموز آبیکی در طرح هجرت 3

فعالیت دیگر بسیج سازندگی شهرستان آبیک، برگزاری اردوهای جهادی یک‌روزه، هفت‌روزه و 10 روزه است.

در طرح هجرت 3، تعداد یک هزار و 32 دانش‌آموز آبیک حضور می‌یابند که مرمت، بهسازی و رنگ‌آمیزی مدارس را بر عهده دارند که در این راستا در اردوهای یک‌روزه و 10 روزه شرکت می‌کنند.

مسئول بسیج سازندگی شهرستان آبیک در گفت‌وگویی با خبرنگار فارس در آبیک از شرکت 750 تن از دانش‌آموز دختر و پسر در اردوهای یک‌روزه و 282 تن از دانش‌آموزان در اردوهای 10 روزه خبر داده و افزوده بود: این دانش‌آموزان در قالب حلقه‌های صالحین هستند و مرمت، بهسازی، رنگ‌آمیزی، تعمیر میز و نیمکت، طراحی و نقاشی کلاس‌ها، شعارنویسی دیوارها، لکه‌گیری و رنگ‌آمیزی سقف مدارس را بر عهده دارند.

وی گفته بود: بیش از 200 تن از دانش‌آموزان در اردوی یک‌روزه پاکسازی اطراف آزادراه آبیک شرکت می‌کنند.

شرکت 800 بسیجی در اردوهای جهادی یک‎روزه

بنابر این گزارش، 800 تن از برادران در قالب اردوهای  جهادی یک روزه، علاوه بر کمک در احداث شش طرح عمرانی مهم بسیج سازندگی، برای عرصه‌های مختلف عمرانی، ساخت حمام، سرویس بهداشتی، ساخت نمازخانه، آموزش‌های بهداشتی مانند واکسیناسیون و ویزیت رایگان، انتقال آب آشامیدنی، تکمیل اماکن مذهبی و امور فرهنگی به روستاهای محروم اعزام می‌شوند.

در اردوهای هفت‌روزه 60 نفر از اعضای بسیج محلات، هشت نفر از فرهنگیان و 290 نفر از خواهران شرکت کرده‌اند.

محرومیت‌زدایی روستاها با کمترین هزینه

مسئول بسیج سازندگی شهرستان آبیک اذعان کرده بود: غنی‌سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان در عرصه‌های سازندگی، مردم‌یاری و خدمات‌ رسانی، آشنایی جوانان با فرهنگ کار و تلاش و فعالیت‌های گروهی، کمک به توسعه سازندگی و رفع محرومیت در کشور به ویژه در روستاها و مناطق محروم با هزینه کمتر و سرعت بیشتر از مهم‌ترین اهداف برگزاری این اردوها است.

گفتنی است، اردوهای جهادی که چند سالی بیشتر از عمر آن نمی‌گذرد، کارگاه کوچکی است که در مجموعه آن، انسان‌ها در حال تمرین و تعالی هستند و پس از گذشت دوره کوتاه، برکات بی‌نظیر خود را نشان خواهد داد؛ برکتی که تنها گام نخستش انتقال پیام هدایت‌گر انبیا به جامعه‌ای کوچک است.

انتهای پیام/77006/ش40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول