اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون حوزه‌های علمیه استان زنجان خبر داد

حضور 50 طلبه زنجانی در طرح «هجرت دائم»

معاون تهذیب مرکز مدیریت حوزه علمیه برادران زنجان از حضور 50 طلبه زنجانی در طرح «هجرت دائم» خبر داد.

حضور 50 طلبه زنجانی در طرح «هجرت دائم»

محسن نصیری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: حوزه‌های علمیه استان یکی از قطب‌های علمی محسوب می‌شوند.

معاون تهذیب مرکز مدیریت حوزه علمیه برادران زنجان با اشاره به اینکه سالانه و به مناسبت‌های مختلف برنامه‌های بسیاری توسط حوزه‌های علمیه اجرایی می‌شود، تصریح کرد: خوشبختانه طلاب دانشجو در حوزه‌های علمیه مشارکت مطلوبی در اجرای برنامه‌ها دارند.

وی با اشاره به اینکه اعزام طلاب به منظور تبلیغ و ترویج امور دینی در مناسبت‌های مختلف از عمده‌ترین فعالیت‌های حوزه‌های علمیه است، افزود: یکی از طرح‌هایی که در قالب آن طلاب به صورت دائم به مناطق مختلف اعزام می‌شوند، طرح «هجرت دائم» است.

نصیری با بیان اینکه در قالب طرح «هجرت دائم» طلاب به مناطق محروم و روستاهای پرجمعیت اعزام می‌شوند، اضافه کرد: در قالب این طرح برنامه‌های مختلفی با حضور طلاب اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های اجرایی طلاب در طرح «هجرت دائم» برگزاری کلاس‌های قرآن است، گفت: این برنامه به منظور آموزش صحیح قرآن خواندن در بین ساکنان مناطق مختلف اجرایی می‌شود.

معاون تهذیب مرکز مدیریت حوزه علمیه برادران زنجان همچنین با بیان اینکه برگزاری کلاس احکام نیز از دیگر برنامه‌های طلاب اعزامی در قالب طرح «هجرت دائم» است، افزود: در این راستا آموزش‌های ضروری شامل احکام نماز، روزه و نماز فرد مسافر و... توسط روحانیون آموزش داده می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح «هجرت دائم» و کلاس‌های آموزشی این طرح ویژه عموم مردم برگزار می شود، اضافه کرد: اغلب کلاس‌های این طرح در مساجد برگزار می‌شود.

نصیری در ادامه به اجرای طرح «هجرت موقت» نیز اشاره کرد و گفت: این طرح نیز به مناسبت ماه رمضان اجرایی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: امسال در قالب طرح «هجرت موقت» 87 نفر از طلاب دانشجوی زنجانی به مناطق مختلف استان اعزام شده‌اند.

معاون تهذیب مرکز مدیریت حوزه علمیه برادران زنجان افزود: امسال در قالب طرح «هجرت موقت» طلاب دانشجو به روستاهای شهرستان‌های زنجان، خدابنده، ابهر، طارم و... اعزام شدند.

وی با اشاره به اینکه هدف از اعزام طلاب دانشجو در قالب طرح «هجرت موقت» تبیین موضوعات دینی برای ساکنان روستایی است، اضافه کرد: خوشبختانه استقبال ساکنان از اجرای این طرح مطلوب است.

انتهای پیام/73005/ق30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول