ابوالفضل امیدی در گفتوگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: هسته مرکزی شهر اراک در حدود 50 سال است که با همان زیرساختهای قدیمی خود و بدون تغییر اساسی وجود دارد، اما در این مدت خودروهای زیادی در سطح اراک تردد میکنند که این مسئله مشکلات ترافیکی زیادی را به همراه دارد.
وی افزود: 60 درصد از وجوه جرایم رانندگی که به خزانه دولت واریز میشود در اختیار شهرداری قرار میگیرد تا برای برطرف کردن مشکلات ترافیکی شهر هزینه شود و شهرداری با توجه به اولویتهای خود این مبالغ را در اموری مانند اصلاح معابر، ایجاد پارکینگ عمومی، خطکشی خیابانها و ... هزینه میکند.
رئیس پلیس راهور استان مرکزی اظهار کرد: یکی از مشکلات اصلی در هسته مرکزی شهر حضور توقفگاه اتوبوسهای واحد است که زمان زیادی را برای توقف، سوار و پیاده کردن مسافران در مرکز شهر صرف میکنند که این مسئله در خیابانهای قائم مقام، محسنی و 22 بهمن بار ترافیکی مرکز شهر را افزایش داده است.
وی تصریح کرد: با توجه به این موضوع و برای رفع این مشکلات اتوبوسهای واحد باید به صورت ایستا و تنها برای پر و خالی کردن مسافر در مرکز شهر حضور داشته باشند و زمان کوتاهی را برای سوار و پیاده کردن مسافران صرف کنند.
رئیس پلیس راهور استان مرکزی با اشاره به راهکارهای ارائه شده در زمینه حل مشکلات ترافیکی شهر اراک گفت: در جلساتی که با اعضای شورای شهر و شهرداری داشتیم مسائل و مشکلات شهری مطرح شد که پلیس راهور این راهکار را ارائه داد که پارک سواری برای توقفگاه اصلی اتوبوسهای واحد در میدان سرداران در نظر گرفته شود و اتوبوسها به صورت گذری در هسته مرکز شهر تردد کنند.
انتهای پیام/87002/ز30/ث3001