اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی شهرستان اسدآباد خبر داد

ترافیک و سد معبر 2 معضل بزرگ در اسدآباد

فرمانده انتظامی شهرستان اسدآباد با اشاره به اینکه استفاده مردم از خودروهای تک سرنشین در سطح شهر زیاد شده، از خبرنگاران خواست در زمینه کاهش ترافیک فرهنگ‌سازی کنند.

ترافیک و سد معبر 2 معضل بزرگ در اسدآباد

به گزارش خبرگزاری فارس از اسدآباد، محسن اقبالیان ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان اسدآباد با گرامیداشت یاد و خاطره شهید صارمی و  تبریک روز خبرنگار، اظهار داشت: اختصاص یک روز به نام خبرنگار در تقویم شمسی نشان از جایگاه رسانه و خبرنگار در جامعه اسلامی ما دارد زیرا نقش آنان در موفقیت‌ها و پیشرفت‌های جامعه بی‌بدیل است.

وی اصحاب رسانه را رابط خوبی برای جلب مشارکت‌های مردمی، روشنگری و تقویت تنویر افکار عمومی خواند و گفت: خبرنگاران می‌توانند پل ارتباطی بین مردم و مسئولان باشند و برای موفقیت‌های بیشتر، به جامعه کمک کنند.

فرمانده انتظامی اسدآباد با اشاره به ظرافت کار خبرنگاری، تصریح کرد: افرادی که در این حرفه ورود پیدا می‌کنند، باید با مخاطب‌شناسی داشته و اطلاعات کاملی از صنوف مختلف داشته باشند.

وی گفت: ارتباط بین پلیس به عنوان ناظم نظم و انضباط عمومی و خبرنگاران به عنوان رابطان مردم و مسئولان باید تنگاتنگ باشد و آنان می‌توانند در زمینه تقویت افکار عمومی و حل معضلات جامعه کمک‌کار مسئولان باشند.

اقبالیان با بیان اینکه بخشی از کار پلیس نیاز به آگاهی‌بخشی و مشارکت عموم مردم دارد، افزود: رسانه‌ها در زمینه تحقق اهداف پلیس، آگاهی دادن به مردم و انعکاس خواسته‌های به حق مردم می‌توانند مثمر ثمر باشند.

وی با اشاره به اینکه استان همدان به عنوان یکی از استان‌های امن کشور مطرح است، یادآور شد: ما همواره شاهد ارتباط نزدیک رسانه‌ها با پلیس و نقش تأثیرگذار آنان بودیم.

فرمانده انتظامی اسدآباد به سمت خود به عنوان رابط انتظامی استان همدان با رسانه و اطلاع‌رسانی در پنج سال گذشته اشاره کرد و گفت: ارتباط بنده با خبرنگاران ارتباطی دوستانه و تنگاتنگ بوده و این مهم جزء یکی از افتخارات من است.

رضایت مسئولان از عملکرد نیروی انتظامی در چند ماه گذشته

وی اجرای طرح‌های پاک‌سازی معتادان پرخطر، جمع‌آوری متکدیان و سلاح‌های گرم و طرح برخورد با موتورسواران مزاحم را از طرح‌های کلان انتظامی و اجتماعی شهرستان در طی دو ماه فعالیت خود دانست.

اقبالیان با اعلام رضایت مسئولان شهرستان از عملکرد پلیس در چند ماه گذشته نسبت به مدت مشابه پارسال، گفت: امیدواریم رضایت آنان رضایت مردم باشد.

وی بار ترافیک و سد معبر در سطح شهر اسدآباد را از معضلات مهم خواند و گفت: بافت شهر اسدآباد قدیمی است که با بار ترافیکی کنونی، جوابگوی شهرستان نیست.

ترافیک و سد معبر دو معضل بزرگ در اسدآباد

فرمانده انتظامی شهرستان اسدآباد با اشاره به اینکه استفاده مردم از خودروهای تک سرنشین در سطح شهر زیاد شده، از خبرنگاران خواست در زمینه کاهش ترافیک فرهنگ‌سازی کنند.

وی سد معبر را از دیگر معضلات این شهر دانست و گفت: متأسفانه در سطح شهر می‌بینیم که صنوف مختلف با اجاره مغازه‌ها، معابر را اشغال می‌کنند و با گذاشتن اجناس در بیرون از مغازه، حقوق شهروندی را زیر پا می‌گذارند.

اقبالیان با بیان اینکه متولی امر رفع سد معبر شهرداری است، اذعان داشت: به دلیل حساسیت این امر باید ادارات دیگر نیز پای کار آیند و همچنین روحانیون مسائل حق‌الناس و رعایت حقوق شهروندی را برای کاسب‌ها تشریح و آنان را توجیه کنند.

وی خاطرنشان کرد: اجرای کار فرهنگی زمان‌بر است و نیاز به تعامل رسانه‌ها، مسئولان و مردم دارد و قطع به یقین فعالیت رسانه در این زمینه بی‌تأثیر نیست.

فرمانده انتظامی اسدآباد در ادامه با اشاره به اقدامات پلیس در طی چهار ماه اخیر گفت: در طی چهار ماه نخست امسال 7 هزار و 567 تماس تلفنی به پلیس 110 داشتیم که این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال 47 درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: پلیس 110 یک فوریت پلیسی است و مردم باید برای دادخواست‌های عمومی به دادگستری مراجعه کنند و این درحالی است که برخی از آنها با 110 تماس می‌گیرند.

اقبالیان از کاهش 20 درصدی نزاع‌های فردی در اسدآباد خبر داد و گفت: با اطلاع‌رسانی‌های انجام گرفته در سطح شهرستان، در چهار ماه امسال شاهد کاهش 20 درصدی نزاع‌های فردی هستیم.

وی از افزایش 10 درصدی دستگیری سارقان، افزایش دو درصدی کالاهای قاچاق و افزایش پنج درصدی توقیف خودروها نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: ما در چهار ماه گذشته سه باند تهیه و توزیع مواد مخدر شناسایی و متلاشی کردیم که تلاش ما برخورد قاطع با این باندها است هرچند ما از وجود خرده‌فروشان مواد مخدر نیز نگران هستیم.

کاهش 6 درصدی تصادفات درون‌شهری

فرمانده انتظامی شهرستان اسدآباد همچنین با بیان اینکه در بحث تصادفات درون‌شهری و برون شهری به ترتیب کاهش 6 درصدی و افزایش 30 درصدی داشتیم، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ما اقدامات انتظامی را افزایش دادیم اما وجود ترافیک، افزایش خودروها و کم‌توجهی رانندگان موجب شده که افزایش 30 درصدی را در برون شهری را داشته باشیم.

اقبالیان در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس در خصوص ایجاد کلانتری در جنت‌آباد نیز گفت: مجوز ایجاد کلانتری اخذ شده اما هنوز موفق به ایجاد ساختمان اداری و حتی خرید ساختمان استیجاری نشدیم که این مهم نیاز به همکاری مردم و مسئولان دارد.

وی اضافه کرد: با ایجاد این کلانتری از تراکم جمعیت برای حل مشکلات در شهر کاسته و موجب افزایش پرسنل اداری نیروی انتظامی خواهد شد.

این مقام مسئول از خبرنگاران خواست یک نظرسنجی از عملکرد نیروی انتظامی شهرستان اسدآباد داشته باشند.

در پایان از تلاش‌های خبرنگاران خبرگزاری فارس، صدا و سیما، ایرنا، روزنامه‌های هگمتانه و جمهوری اسلامی با دادن لوح سپاس و هدایایی قدردانی شد.

انتهی پیام/89008/ق40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول