اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه هنری استان اردبیل:

هنر اصالت سبک زندگی ایرانی را به نمایش می‌گذارد

رئیس حوزه هنری استان اردبیل گفت:‌ برای تبیین زیبایی‌ها و واقعیت‌های زندگی ایرانی - اسلامی باید از ظرفیت هنر و هنرمندان با اصالت استفاده شود تا این سبک به خوبی در جامعه جا بیفتد.

هنر اصالت سبک زندگی ایرانی را به نمایش می‌گذارد

ساسان ناطق امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت:‌ اگر رهبر فرزانه انقلاب در بیانات ارزشمند خود از این سبک زندگی اصیل و دارای ارزش سخن به میان آورده است هنرمندان با خلق آثار هنری در حوزه‌های مختلف اعم از هنرهای تجسمی، موسیقی، نمایش، آثار مکتوب و ... می‌توانند اصالت و جایگاه واقعی سبک زندگی ایرانی و زیر‌شاخه‌های آن را به خوبی تبیین کنند که در این راستا باید تلاش کرد تا به این جایگاه اصیل اعتبار و جلوه‌ای حقیقی بخشید.

وی با یادآوری اینکه در تبیین این سبک زندگی ایرانی - اسلامی باید تراز عقلایی و اندیشه‌های سالم اجتماعی و ظرفیت‌های خوب و اصیل مورد توجه و بازنگری قرار گیرد، خاطرنشان کرد: هنری که بتواند آثار و زوایای چنین سبک زندگی را به نمایش بگذارد هنر بسیار ارزشمند و دارای قابلیت‌های اصیلی است که هرگز نباید مورد بی‌مهری یا بی‌توجهی قرار گیرد.

*بخش ترجمه آثار هنری نباید مورد کم‌توجهی قرار گیرد

رئیس حوزه هنری استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مرزی بودن استان اردبیل با جمهوری آذربایجان گفت: ما تاکنون آنگونه که شایسته است نتوانستیم پیوندی بین هنرمندان آن سوی کشورهای حوزه قفقاز و هنرمندان استان اردبیل ایجاد کنیم که در این باب باید بخش ترجمه و همچنین بازنگری در آثار تولیدی مورد توجه جدی قرار گیرد.

ناطق یادآور شد: در حوزه آفرینش‌های ادبی باید برای خلق آثار ارزش و اهمیت قائل شد که اصالت این منطقه و ارزش‌ها و مبانی حاکم بر سرزمین ما را مورد توجه قرار دهد در حالی که در سال‌های اخیر با اعتبار ناچیز و گاه اندک اختصاص یافته به بخش ترجمه و باز‌آفرینی متون گذشته سعی کردیم برخی اقداماتی را انجام دهیم که زیاد موفق نبودیم.

این مسئول با اشاره به ظرفیت بالای شعرا، نویسندگان و آثار تولیدی مکتوب برای بهره‌گیری و استفاده در آن سوی مرزها به خبرنگار فارس در اردبیل تصریح کرد: ما بیشتر از این می‌توانیم در حوزه هنر، فرهنگ و ادبیات برای مردمان آن سوی مرزها تاثیر‌گذار و مطلوب عمل کنیم چرا که به نظر می‌رسد بسیاری از علاقه‌مندان آن سوی مرزها تشنه هنر اصیل اسلامی و دینی ما هستند که باید در قالب کتاب، نشریه، سی‌دی و مطالب ترجمه شده دیگر این تولیدات را در اختیار آن‌ها قرار دهیم.

رئیس حوزه هنری استان اردبیل بیان داشت: هر چند در سال‌های اخیر بخش ترجمه متون شعر، ادبیات داستانی، خاطرات و آثار تولیدی جبهه و جنگ و دفاع مقدس ما با رویکرد انتقال این آثار به آن سوی مرزها مورد بی‌مهری قرار گرفته اما امیدواریم در دولت جدید با جذب منابع و اعتبارات بیشتر بتوانیم در حوزه‌های ترجمه و همچنین فعال کردن سایت‌ها و بنگاه‌های خبری و اطلاع‌رسانی بهتر و شایسته عمل کنیم.

ناطق افزود: به رغم این کمبودها و بی‌توجهی‌ها هنرمندان حوزه هنری کار را تعطیل نکرده‌اند بلکه با این اعتبارات جزئی و اندک توانسته‌اند آثار ارزشمندی را خلق کنند که ضرورت دارد سهم اعتبارات اختصاص یافته به حوزه هنری با توجه به تاثیر‌گذاری و اهمیت آثار تولیدی در این بخش مورد بازنگری قرار گیرد.

این مسئول در بیان انتظارات خود از دولت دکتر روحانی تاکید کرد: ما امیدواریم در وهله اول حوزه هنر، ادبیات و فرهنگ در نگاه و توجه چندم قرار نگیرد بلکه به این حوزه که از محوریت و موضوعیت جدی برخوردار است توجه بیشتری صورت گیرد تا بتوانیم با همراهی مجموعه فرهنگ و ارشاد و همچنین حوزه هنری شاهد تولید آثار کیفی و درخور باشیم.

رئیس حوزه هنری استان اردبیل در پایان گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل خطاب به استاندار آینده اردبیل نیز گفت‌: انتظار می‌رود استاندار آینده از همان روزهای آغاز فعالیت خود مشاور هنری برای خود برگزیند چرا که نگاه زود‌گذر و مقطعی علاج درد هنر و فرهنگ نیست بلکه ضرورت دارد شیوه نگرش و توجه به این حوزه با همراهی مشاوران صالح و صادق اصلاح شود تا منابع انسانی به هرز نرود.

انتهای پیام/62004/ر40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول