اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه هنری استان اردبیل:

قلمرو فعالیت حوزه هنری مرز‌ها را در‌نوردیده است

رئیس حوزه هنری استان اردبیل گفت: ‌امروز قلمرو فعالیت‌های حوزه هنری مرزها را درنوردیده و در عرصه بین‌المللی و جهانی خودنمایی می‌کند.

قلمرو فعالیت حوزه هنری مرز‌ها را در‌نوردیده است

ساسان ناطق در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: در این اوضاع و احوال که حوزه هنری گستره فعالیتش را افزون‌تر کرده و سعی می‌کند ضمن تبیین اندیشه‌های اسلامی در مسیر حرکتی انقلاب آثاری ماندگار و شایسته به جا بگذارد تا امکان توسعه و تعالی بیشتر فراهم آید حوزه هنری مولود انقلاب اسلامی است که بر‌آمده از متن انقلاب سعی می‌کند اندیشه متعالی انقلاب اسلامی و دینی و مکتبی ما را به معنای واقعی ترویج و تبلیغ کند.

وی با اشاره به اجرای ناقص پروژه مجتمع هنرهای دینی و متضرر شدن حوزه هنری از این ساختمان نصفه و نیمه‌کاره خاطرنشان کرد: ما امروز ناگزیر از اسباب‌کشی به این مجموعه فرهنگی – هنری هستیم و در آستانه این حرکت خودمان ورود پیدا کردیم تا برخی از نواقصات، کاستی‌ها و تعمیرات ساختمانی را به هزینه خود انجام دهیم تا امکان حضور هنرمندان و اصحاب فرهنگ و ادبیات برای تولید آثار فاخر در این مجموعه فراهم آید.

رئیس حوزه هنری استان اردبیل یادآور شد: بخشی از هزینه‌ها از طریق اعتبار تملک دارایی صرف بهره‌برداری کامل مجتمع‌های هنرهای دینی می‌شود به طوری که این هزینه‌ها در حقیقت از فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی کم شده و صرف کارهای سخت‌افزاری می‌شود تا ما همچنان در بخش نرم‌افزاری و کمک به تولید آثار فاخر با تنگناهای مالی به شکل اجباری روبرو باشیم.

ناطق گفت:‌ ما منتظر اقدام مسئولان و متولیان نشدیم تا بیایند و نواقص این پروژه را برطرف کنند چرا که اگر این کار را می‌خواستند انجام دهند در سال‌های طولانی گذشته آن را به سرانجام می‌رساندند اما امروز شاهد آن هستیم که اکثر هنرمندان و صاحبان ذوق، هنر و ادبیات ما از وجود فضایی مناسب برای فعالیت خود بی‌نصیب هستند به طوری که فیلمساز ما حتی برای صحنه فیلمبرداری خود یک پلاتوی هنری ندارد که بخواهد کارش را انجام دهد.

این مسئول در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل عنوان کرد: در کنار هنرمندان هنر هفتم سایر هنرمندان نظیر موسیقی، ادبیات، نویسندگان و ... نیز با کمبود امکانات، فضا و تجهیزات روبرو هستند که امیدواریم با اعتبارات اندک حوزه هنری فضایی در حد توان و بضاعت خود فراهم کنیم تا هنرمندان بتوانند از این امکانات و تجهیزات استفاده کنند.

رئیس حوزه هنری استان اردبیل بیان داشت: ما در سفر چهارم رئیس جمهور به همراه جمعی از هنرمندان طوماری را با امضای بیش از 800 هنرمند تهیه کردیم تا تقدیم رئیس جمهور کنیم اما متوجه شدیم که این نامه‌نگاری‌ها و طومار نوشتن‌ها هیچ ثمره و نتیجه‌ای ندارد و این دیدگاه مسئولان است که به صورت جدی باید تغییر پیدا کند وگرنه با راهکارهای کلیشه‌ای و اعتراض‌های دسته جمعی نمی‌توان اعتباری گرفت یا کاری را انجام داد.

ناطق افزود: اگر امروز شاهد آن هستیم که هنرمندان ما به تولید آثار و نمایش اثر تولید شده در خارج از مرزها به ویژه جمهوری آذربایجان راغب و علاقمند هستند به دلیل برخی بی‌توجهی‌های داخلی است که ما به جای آنکه تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم با دست خودمان فرصت‌ها با تبدیل به فرصت می‌کنیم.

وی با اشاره به کمبود ملموس و قابل توجه اعتبارات حوزه هنری به عنوان یک فرصت تهدید‌آمیز تصریح کرد:‌ هر چند بسیاری از هنرمندان ما تولید اثر خود را منوط به کم یا زیاد شدن اعتبارات نمی‌دانند اما برخی از هنرمندان نیز به این موضوع اهمیت می‌دهند و گاه با بی‌توجهی و حمایت نشدن‌ها دلسرد شده و دوست دارند در خارج از مرزها تولید آثار کرده و آن را به نمایش بگذارند.

حوزه هنری برآمده از متن انقلاب است

رئیس حوزه هنری استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری اینکه حوزه هنری مولود انقلاب و برآمده از متن این جریان عظیم است، گفت: گستره فعالیت حوزه هنری احیای ارزش‌های اسلامی، مبانی انقلاب اسلامی، فرهنگ دینی و هنر فاخر است که قلمرو گسترش فعالیت‌های آن وسیع‌تر شده و حتی مرزها را درنوردیده است.

ناطق ادامه داد: امروز بسیاری از کشورهای غربی علاقمند به الگوگیری از حوزه هنری هستند تا مجموعه‌ای شبیه به حوزه هنری را راه‌اندازی کنند در حالی که ما گاه قدر این ظرفیت عظیم را نمی‌دانیم.

وی در پایان گفت‌و گوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: جای تاسف اینجاست که کل هزینه و اعتبار حوزه هنری در این استان به اندازه تبلیغات یک ماهه پفک نمکی یا بستنی از طریق صدا و سیما نیست و این جای تاسف دارد که با بی‌توجهی‌ها بخواهیم حوزه هنری را با دست خودمان ذبح کرده و یا قربانی کنیم.

انتهای پیام/62005/خ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول