اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گفت‌وگوی فارس با معاون حوزه هنری خراسان‌رضوی عنوان شد

ادامه پروژه ساختمان جدید حوزه هنری نیازمند همت مسئولان

مدتی از افتتاح ساختمان جدید حوزه هنری خراسان‌رضوی در غرب مشهد می‌گذرد، رویداد خوشایندی که سبب خشنودی تمام هنرمندان این شهر و به‌ویژه ساکنان غرب مشهد ‌شده است، اما...

ادامه پروژه ساختمان جدید حوزه هنری نیازمند همت مسئولان

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مدتی از افتتاح ساختمان جدید حوزه هنری خراسان‌رضوی در غرب مشهد می‌گذرد. این رویداد خوشایند که سبب خوشنودی تمام هنرمندان این شهر و به‌ویژه ساکنان غرب مشهد ‌شد، اما متاسفانه مدتی است که در زمینه پیشرفت عمرانی با توقف روبه‌رو شده است.

به این بهانه به سراغ ابراهیم زره‌ساز؛ معاون فرهنگی و هنری حوزه هنری خراسان‌رضوی رفتیم و در این‌باره با وی به گفت‌وگو نشستیم.

وی در ابتدا به توضیحاتی در مورد ساختمان جدید حوزه هنری خراسان‌رضوی پرداخت و اظهار داشت: این بنا چند سالی است که در اختیار حوزه هنری قرار دارد اما در این مدت در اختیار بخش آموزشی و دانشگاهی بوده است که با اتمام کار دانشگاه تصمیم بر این شد که از ساختمان اشراق (در میدان تقی‌آباد) به این مکان واقع در خیابان هاشمیه نقل مکان کنیم.

زره‌ساز افزود: در ابتدا به دلیل وسعت و پیش‌بینی فضای تولیدی خوب و مناسب در این مکان و به دلیل نبود فضای مجتمع فرهنگی در غرب مشهد که بتواند کار تولیدی و پاتوقی در زمینه هنر انجام دهد و با توجه به رسالت و شهرتی که ساختمان حوزه در میدان تقی‌آباد نسبت به کار تولیدی و آموزش پیدا کرده، تصمیم بر این شد که این قسمت از شهر نیز در ارتباط با مخاطب خاصی که دارد مورد پوشش قرار بگیرد.

وی افزود: این نقل مکان با این پیش‌فرض که بتوان با کمک استانداری خراسان‌رضوی، فضای آموزشی و تولیدی را افزایش دهیم انجام شد.

زره‌ساز اظهار داشت: از برنامه‌های مورد نظر در این ساختمان، تاسیس یک سینمای کوچک، ایجاد سالن اجرای نمایش، نمایشگاه تجسمی و فضاهای هنری مورد نظر بود که با کمک هنرمندان و طراحان این شهر، طرح‌هایی نیز ارائه شد، اما پس از توقف کمک‌ها، پروژه عمرانی این ساختمان نیز با توقف روبه‌رو شد.

معاون فرهنگی و هنری حوزه هنری خراسان‌رضوی در مورد اولویت‌های اصلی حوزه هنری برای هنرمندان و شهروندان افزود: حوزه هنری در ارتباط با هنرمندان و شهروندان دو اولویت اصلی دارد که ابتدا ایجاد فضای پاتوق هنرمندان با حضور هنرمندان و علاقه‌مندان به رشته‌های مختلف هنری؛ و اولویت بعدی، تولید آثار هنری به کمک هنرمندان خوب این شهر است.

وی در مورد چشم‌اندازهای کوتاه و بلند مدت حوزه در زمینه آموزش افزود: برنامه آموزشی کوتاه مدت، برنامه‌های مشخصی است که به صورت کلاس‌های آموزشی به صورت کلاسیک برای مردم آماده برگزاری است.

وی در ادامه افزود: نکته مهمی که در حوزه به آن اعتقاد داریم و احساس می‌کنیم در بحث بلندمدت شیوه آموزشی بسیار موثری است و حوزه هنری بر همین زمینه بنا شده، شیوه آموزشی پاتوقی است.

زره‌ساز اظهار داشت: در این فضاهای پاتوقی هنرمندان خود به نقد و بررسی آثار خود می‌پردازند و حوزه نیز برای پیشبرد بهتر این جلسات اقدام به دعوت از اساتیدی از داخل و خارج از استان می‌کند.

وی بیان داشت: یکی از موفقیت‌های حوزه در اجرای این شیوه در زمینه کاریکاتور بوده است که حدود 10 سال قبل حوزه با جذب هفت تا هشت نفر از هنرمندان این رشته و با ایجاد فضاهای پاتوقی برای این هنرمندان، آنان موفق به کسب رتبه‌های زیادی به‌ویژه در بخش بین‌المللی شدند.

معاون فرهنگی و هنری حوزه هنری خراسان‌رضوی؛ خبری برای دوست‌داران تئاتر داشت و گفت: در شب‌های آینده سالن اشراق حوزه هنری میزبان هنردوستان تئاتر با مضامین دانش‌آموزی است و اکران تئاترهای تخصصی‌تر در این سالن به بعد از ماه مبارک رمضان موکول می‌شود.

انتهای پیام/70005/ط40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول