اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد دانشگاهی استان البرز مطرح کرد

برگزاری موفق جشنواره علم تا عمل راهی برای معرفی پتانسل‌های علمی البرز

رئیس جهاد دانشگاهی استان البرز، برگزاری موفق جشنواره علم تا عمل در استان البرز را راهی برای معرفی پتانسیل‌های علمی این استان دانست.

برگزاری موفق جشنواره علم تا عمل راهی برای معرفی پتانسل‌های علمی البرز

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از اداره کل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی استانداری البرز، سیدعلی اکبر هاشمی‌راد گفت: استان البرز، استانی است با پتانسیل‌های بالای علمی و دانشگاهی که در این راستا حضور پررنگ در جشنواره علم تا عمل موجب ارتقای این پتانسیل‌ها در سطح ملی می‌شود.

وی با اشاره به طرح‌های ارائه شده به این جشنواره در سال گذشته، اذعان داشت: با توجه به اینکه در سال گذشته 120 طرح به این جشنواره ارائه شده است، امیدواریم با تلاش دستگاه‌های اجرایی استان در چهارمین جشنواره علم تا عمل این طرح‌ها افزایش پیدا کند، چراکه استان البرز نیاز به معرفی و شناساندن نخبه‌های علمی و ارتقای جایگاه پژوهشی خود در سطح کشوری دارد.

مهشید منزوی، رئیس کمیته علمی و اجرایی جشنواره علم تا عمل البرز نیز در ادامه این جلسه ضمن ارائه گزارش عملکرد دبیرخانه جشنواره، بیان داشت: طبق مصوبات سومین جلسه شورای سیاست‌گذاری طی نامه‌ای به دبیرخانه مرکزی مشکلات قانونی درباره عدم امکان شرکت افراد حقیقی و پژوهشکده‌ها در جشنواره اعلام شده است و در حال پیگیری این مسئله هستیم.

وی با تأکید بر اینکه از برگزیدگان استانی این جشنواره در البرز تجلیل خواهد شد، ابراز کرد: به دلیل نقصان در مصوبات دوره گذشته جشنواره علم تا عمل اکثر مخاطبان از حضور در این جشنواره محروم شده‌اند که باید هرچه سریع‌تر این مشکل برطرف شود.

احمدرضا فیروزی، رئیس کمیته اطلاع‌رسانی چهارمین جشنواره علم تا عمل البرز نیز در ادامه جلسه یادآور شد: بسته اطلاع‌رسانی در خصوص جشنواره تهیه شده است و در اختیار دستگاه‌ها و ادارات استان قرار گرفته است.

وی با تأکید بر انجام کار جهادی در اطلاع‌رسانی این جشنواره، متذکر شد: با توجه به اینکه اشخاص حقیقی و پژوهشکده‌ها نمی‌توانند در جشنواره شرکت کنند و به این ترتیب حدود 60 درصد مخاطبان از شرکت در جشنواره محروم هستند و باید اطلاع‌رسانی خاص با مخاطبان خاص صورت گیرد.

امینی، کارشناس امور پژوهش استانداری البرز نیز گفت: محققین و پژوهشگران انتظار تقدیر از لحاظ مادی و معنوی دارند و حتی انتظار دارند بتوانند از سوی استانداری به شهرک‌های صنعتی معرفی شوند و تسهیلات لازم را دریافت کنند.

وی، جشنواره علم تا عمل را فرصتی برای تجاری‌سازی طرح‌های علمی برشمرد و تأکید کرد: این جشنواره فرصتی است تا محققان، اختراعات خود را در روند تجاری‌سازی و تولید انبوه قرار دهند.

انتهای پیام/2302/ذ/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول