اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل:

آرشیو الکترونیکی ثبت احوال تکمیل شد

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل از تکمیل سامانه آرشیو الکترونیکی در استان اردبیل بعد از دو سال تلاش و پیگیری مستمر خبر داد.

آرشیو الکترونیکی ثبت احوال تکمیل شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عبدالله امینی عصر امروز در نشست بررسی مشکلات اداره ثبت احوال نمین اظهار داشت: ما در دو سال گذشته با پیگیری‌ها و رایزنی‌هایی که در سطح ملی و استانی داشتیم، موفق شدیم در تمام شهرستان‌های استان سامانه آرشیو الکترونیکی خود را تکمیل کنیم.

وی با بیان اینکه استان اردبیل جزو پنج استان برتر کشور در تکمیل این سامانه است، تصریح کرد: هر چند تعهد ما برای اجرای آرشیو الکترونیکی یک فاصله زمانی چهار ساله بود اما در یک برنامه دو ساله توانستیم این امر را محقق کنیم تا دیگر نیازی به مراجعه حضوری برای ارائه خدمات به هموطنان ساکن در سایر شهرها در مورد خدمات سجلی نباشد.

امینی خاطر نشان کرد: استان اردبیل با این اقدام موفق شده تا کلیه اطلاعات و نیازمندی‌های ثبت احوال همشهریان را از سال‌های دور در قالب این سامانه جمع‌آوری کرده و به صورت الکترونیک سریع در اختیار مخاطبان قرار دهد.

این مسئول از مهیا شدن مقدمات اجرای طرح صدور کارت هوشمند در استان خبر داد و اضافه کرد: ما به صورت آزمایشی و برای اقشار گران‌سنگ انقلاب اسلامی، شهدا و ایثارگران اقدام به صدور کارت هوشمند ملی می‌کنیم که امیدواریم در ادامه این روند بتوانیم چنین خدماتی را به سایر شهروندان نیز ارائه کنیم.

وی با یادآوری اینکه در جای جای استان ایستگاه‌های صدور کارت هوشمند در حال راه‌اندازی است، بیان کرد: حدود هفت ایستگاه صدور کارت هوشمند نیز قرار است در شهرستان نمین راه‌اندازی شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل ثبت احوال استان هزینه راه‌اندازی این ایستگاه‌ها را حدود 20 میلیون تومان اعلام کرد و ادامه داد: ما امیدواریم در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان‌ها با همدلی و همراهی فرمانداران بتوانیم هزینه مربوط به این امر را پیش‌بینی کرده و تدارک ببینیم.

امینی در بخش دیگری از سخنان خود به صدور شناسنامه مکانیزه در استان از دو سال پیش تاکنون اشاره کرد و یادآور شد: این طرح بسیار موفقیت‌آمیز بوده و تاکنون موفق شدیم برای بیش از 140 هزار هموطن این استان شناسنامه مکانیزه صادر کنیم.

وی گفت:‌ در سال 90 موفق شدیم حدود 41 هزار جلد و سال گذشته نیز یک‌هزار و 42 هزار جلد شناسنامه صادر کنیم که البته امسال این ظرفیت ارتقا یافته که امیدواریم چندین برابر سال‌های گذشته موفق به صدور شناسنامه جدید و مکانیزه باشیم.

امینی همچنین از جایگاه ممتاز استان در ثبت وقایع حیاتی خبر داد و افزود: تا دو سال پیش درصد ثبت وقایع حیاتی در استان حدود 70 درصد بود که این رقم با پیگیری‌های مستمر به 99 درصد رسیده است.

فرماندار شهرستان نمین نیز با اشاره به رضایتمندی مردم از خدمات ثبت احوال، از توسعه زیرساخت‌های دولت الکترونیک و فناوری‌های جدید به همت این مجموعه قدردانی کرد.

سید تقی دریتیم از استخدام سه نفر نیروی جدید در ثبت احوال نمین خبر داد و اظهار داشت: امیدواریم حرکت رو به جلوی ثبت احوال در ارائه خدمات نوین توسعه و گسترش یابد.

انتهای پیام/62004/ک40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول