اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت ‌احوال آذربایجان‌شرقی:

5 درصد جمعیت کشور در آذربایجان‌شرقی زندگی می‌کنند / صدور کارت ملی هوشمند از مهر امسال

مدیرکل ثبت ‌احوال استان آذربایجان‌شرقی گفت: هم‌اکنون حدود پنج درصد جمعیت کشور یعنی سه میلیون و 724 هزار و 620 نفر در آذربایجان‌شرقی زندگی می‌کنند.

5 درصد جمعیت کشور در آذربایجان‌شرقی زندگی می‌کنند / صدور کارت ملی هوشمند از مهر امسال

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، محمد جعفری‌آذر ظهر امروز در نشست شورای ثبت وقایع حیاتی شهرستان بناب ضمن اعلام این خبر گفت: هم‌اکنون در آذربایجان‌‌شرقی حدود پنج درصد جمعیت کشور یعنی سه میلیون و 724 هزار و 620 نفر زندگی می‌کنند.

وی افزود: شهرستان بناب نیز از لحاظ جمعیت با دارا بودن 129 هزار و 795 نفر جمعیت رتبه ششم استان را دارد.

مدیرکل ثبت ‌احوال آذربایجان‌شرقی همچنین رتبه استانی بناب در زمینه ولادت و ازدواج در یک سال گذشته را هفتم و در زمینه فوت و طلاق ششم اعلام کرد.

وی در ادامه یکی از مشکلات این سازمان را ثبت نشدن به موقع تغییر نشانی‌ها و کدپستی‌ها در کارت‌های ملی اعلام کرد و افزود: ضمن اینکه باید رصد مهاجرتی در استان دقیق‌تر و جدی‌تر از گذشته باشد، مردم نیز باید بدانند که به هنگام تغییر نشانی سکونت به راحتی می‌توانند از طریق اینترنت آن را به سامانه ثبت ‌احوال اعلام کنند.

جعفری‌آذر گفت: بر اساس مصوبه دولت، کارت‌های ملی فعلی تا پایان امسال تمدید شده‌اند و در این مدت فقط به خاطر دو دلیل قابل تعویض هستند که عبارتند از تغییر نشانی سکونت و تغییر مندرجات و مشخصات صاحب کارت ملی.

آرشیو 9 میلیون سند هویتی آذریایجان‌شرقی

وی در این خصوص تصریح کرد: در سال 91 زیرساخت‌ها و مقدمات این طرح بزرگ با اجرای آرشیو الکترونیکی اسناد هویتی در موعد مقرر فراهم شد و همه 9 میلیون سند هویتی استان آرشیو شد و این درحالی است که آذربایجان‌شرقی پس از استان‌های تهران و خراسان رضوی بیشترین تعداد اسناد را در اختیار دارد.

مدیرکل ثبت ‌احوال آذربایجان‌شرقی از آغاز ارائه خدمات الکترونیکی و یکپارچه ثبت ‌احوال به اهالی استان از سوم خردادماه امسال خبر داد و گفت: با زیرساخت‌های به ‌وجود آمده در سطح استان هم‌اکنون تمام شهرستان‌های استان با استفاده از سامانه هوشمند و به صورت یکپارچه هم به داخل استان و هم به سایر استان‌های کشور خدمات آنی و به روز ثبت ‌احوال ارائه می‌دهند که این کار باعث کاهش 100 درصدی هزینه پستی و کوتاه شدن مسیر مراحل اداری برای مراجعان شده است.

صدور کارت ملی هوشمند از مهرماه امسال

به گفته جعفری‌آذر، روند صدور کارت ملی هوشمند نیز از مهرماه امسال طی چندین مرحله آغاز می‌شود و ایثارگران در اولویت دریافت این کارت هوشمند قرار دارند.

وی تصریح کرد: امسال باید ثبت‌نام از 90 هزار نفر ایثارگر استان آغار شود اما تا امروز تجهیزات و امکانات لازم برای اجرای طرح آماده نشده است و باید ادارات پست و دفاتر پیشخوان هم به کمک ما بیایند.

مدیرکل ثبت‌ احوال آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه عملیات صدور کارت ملی هوشمند در استان به مدت سه سال ادامه خواهد داشت، گفت: در این طرح، شرط سنی دارندگان این کارت از 15 سال به هفت سال کاهش یافته است.

وی خود محتویات و ظرفیت کارت ملی هوشمند را اطلاعات هویتی فردی و خانوادگی، اطلاعات وقایع حیاتی، اثر انگشت الکترونیکی و امضای دیجیتال برشمرد.

انتهای پیام/60002/م40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول