اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی آبیک خبر داد

برداشت 74 هزار تن گندم از مزارع آبیک

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک از برداشت 74 هزار تن محصول گندم از 16 هزار و 770 هکتار از مزارع این شهرستان خبر داد.

برداشت 74 هزار تن گندم از مزارع آبیک

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، بیژن لطفی ظهر امروز در جلسه کارگروه آب، کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان آبیک که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: از 6 هزار و 400 هکتار از مزارع شهرستان آبیک، 25 هزار تن محصول جو برداشت شده است.

وی افزود: امسال مبارزه با آفت سن گندم در دو مرحله صورت گرفت که نسبت به سال گذشته، مبارزه با آفت سن در مزارع و کشتزارهای شهرستان آبیک 17 درصد کاهش داشته است.

این مسئول از بهره‌مندی 72 نفر از بهره‌برداران آبیکی از تسهیلات طرح‌های توسعه کشاورزی به میزان 130 میلیارد ریال طی یک سال اخیر خبر داد.

لطفی گفت: این بهره‌برداری‌ها شامل هفت مورد در زمینه گلخانه، 51 مورد پرورش دام، یک مورد صنایع، پنج مورد زنبورداری، هفت مورد طیور و یک مورد آب و خاک بوده و برای 180 نفر اشتغال ایجاد شده است.

وی افزود: با توجه به نبود اعتبارات در سال گذشته جهاد کشاورزی توانست 83 برنامه آموزشی برای یک‌هزار و 881 نفر برگزار کند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک از تولید 82 تن بذر ذرت برای نخستین بار در این شهرستان خبر داد و گفت: در نظر داریم طی یک سال آینده تولید بذر ذرت را به 450 تن برسانیم تا از وارد کردن بذر ذرت از پارس‌آباد مغان خارج شویم.

لطفی خاطرنشان کرد: با تولید 450 تن بذر ذرت در آینده، نیاز کشاورزان استان قزوین و شهرستان آبیک تأمین می‌شود.

وی با اشاره به ارتقای مرحله داشت و خودکفایی در 4 هزار و 600 هکتار از اراضی شهرستان آبیک تصریح کرد: در 1.5 هکتار از اراضی شهرستان آبیک مزارع الگویی ایجاد شده است.

این مسئول اضافه کرد: در 180 هکتار از اراضی شهرستان آبیک 400 تن انواع محصولات زراعی تولید شده است.

لطفی با اشاره به توزیع 22 هزار نشاء اصلاح شده توت‌فرنگی بین کشاورزان اظهار کرد: با احداث باغ‌هایی با پایه‌های متراکم و محکم در 450 هکتار، سطح باغ‌ها به میزان 532 هکتار افزایش یافته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک همچنین از اعطای تسهیلات بانکی طرح‌های توسعه کشاورزی به 29 مددجوی کمیته امداد امام خمینی این شهرستان برای ایجاد اشتغال در زمینه دامداری سنتی خبر داد.

انتهای پیام/77006/ز30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول