اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار قروه:

اجباری در تحویل گندم به مراکز دولتی نیست

فرماندار قروه با اشاره به برخی شایعات مطرح شده در سطح شهرستان مبنی بر الزام و اجبار کشاورزان به تحویل محصول خود به مراکز دولتی گفت: تمامی این شائبه‌ها کذب محض است.

اجباری در تحویل گندم به مراکز دولتی نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، محمدرسول شیخی‌زاده پیش از ظهر امروز در نشست صمیمی با مردم این شهرستان گفت: یکی از مهمترین دستاوردهای سفر معاون اول ریاست جمهوری به این شهرستان بهره‌برداری از بزرگراه قروه به همدان بود.

وی با شاره به اینکه این محور در طول سال‌های گذشته همواره محل بروز تصادفات بسیاری بود گفت: به دلیل حادثه‌خیز بودن این مسیر که ناشی از ترافیک سنگین آن و باریکی جاده بود، همه ساله شاهد سیر صعودی تصادفات در آن بودیم.

وی افزود: با بهره‌برداری از این طرح که با تلاش شبانه‌روزی مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی انجام شد، طرح یاد شده پس از سال‌ها به بهره‌برداری رسید.

فرماندار قروه با اشاره به برخی سیاه‌نمایی‌ها درباره این محور گفت: برخی عنوان می‌کنند که بزرگراه قروه به همدان تنها سیاه شده است و عملا قادر به پاسخگویی به ترافیک سنگینی که در آن جریان دارد، نیست، اما باید خطاب به این عده بگویم که این بزرگراه بر اساس قرارداد با پیمانکار 5 سال ضمانت شده است.

شیخی‌زاده با اشاره به هزینه‌کرد بیش از 750 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این بزرگراه گفت: هزینه این میزان اعتبار و بکارگیری مشاورین و ناظرین متعهد از کشور و شهرستان در اجرای طرح، گواهی بر تلاش دولت برای انجام بهینه آن است و هر گونه ادعای خلاف واقع، تضییع تلاش شبانه‌روزی دست اندرکاران اجرای این طرح است.

وی با بیان اینکه اگر این طرح پیش از موعد اتمام کامل مورد بهره‌برداری قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: دلیل این امر اصرار مسئولان برای کاهش تلفات ناشی از تصادفات در این محور بوده است که طی چند فقره تصادف در سال‌جاری تعداد زیادی از هموطنان جان خود را از دست دادند.

فرماندار قروه افزود: ریزه‌کاری‌های مورد نیاز در این محور در چند نقطه با سرعت ادامه دارد که کار نصب گاردریل، نصب علایم و خط‌کشی از جمله آن‌هاست و تا هفته دولت امسال کار اجرایی آن به صورت قطعی به اتمام می‌رسد.

اختصاص 23 میلیارد ریال اعتبار در سفر رحیمی به قروه

شیخی‌زاده همچنین با اعلام اختصاص 23 میلیارد ریال اعتبار در سفر معاون اول ریاست جمهوری به این شهرستان گفت: از این میزان اعتبار 10 میلیارد ریال برای توسعه پارک رضوان، 10 میلیارد ریال برای تعمیر و تجهیز بیمارستان شهید بهشتی و3 میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های عمران شهری در شهرهای سریش‌آباد، دزج و دلبران اختصاص یافته است.

فرماندار قروه از آغاز عملیات اجرایی احداث دانشکده صنعت و معدن در این شهرستان هم خبر داد و گفت: فاز اول احداث این واحد آموزش عالی شروع شده است که تسریع در اجرای آن نیازمند حمایت معنوی مردم شهرستان است.

وی کسب رتبه‌های برتر کنکور توسط دانش‌آموزان مستعد منطقه را مایه افتخار این شهرستان عنوان کرد و افزود: با وجود این سرمایه‌های ارزشمند، نبود دانشکده دولتی در قروه از نیازهای اساسی این منطقه بود که در دولت نهم و دهم محقق شد.

فرماندار قروه تصریح کرد: برخورداری از امکانات رفاهی ویژه حق مردمی است که در خلق حماسه سیاسی 84 درصد مشارکت داشتند و حمایت قاطع خود را از انقلاب و ارزش‌های انقلابی به نمایش گذاشتند.

هیچ اجباری برای تحویل گندم به مراکز دولتی در کار نبوده است

فرماندار قروه در ادامه با اشاره به برخی شایعات مطرح شده در سطح شهرستان مبنی بر الزام و اجبار کشاورزان به تحویل محصول خود به مراکز دولتی گفت: تمامی این شائبه‌ها کذب محض است.

شیخی‌زاده افزود: در جایی که قیمت تضمینی دولت بیش از قیمت دلالان و واسطه‌گران است، معلوم است که اقبال کشاورزان برای تحویل گندم به مراکز دولتی بیشتر خواهد بود.

وی در پایان افزود: مصرف نان با کیفیت که از دسترنج با کیفیت گندم‌کاران منطقه تهیه شده باشد، حق مردم ماست.

انتهای پیام/79009/ر40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول