اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بیجار خبر داد

خریداری 95 هزار تن گندم از کشاورزان بیجاری

فرماندار بیجار از خریداری بیش از 95 هزار تن گندم مازاد برنیاز از کشاورزان شهرستان بیجار خبر داد.

خریداری 95 هزار تن گندم از کشاورزان بیجاری

حمدالله کریمی ظهر امروز در جریان بازدید از روند تخلیه گندم سیلوها و انبارهای این شهرستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیجار اظهار کرد: خوشبختانه کشاورزان بیجاری از روند سریع تخلیه گندم به سیلوها و دریافت آنها راضی هستند که این خود انگیزه آنها را برای تلاش در امر تولید گندم افزایش خواهد داد.

کریمی کشاورزی خصوصا در زمینه تولید گندم را یکی از قطب‌های تولیدی استان و منبع درآمدی برای شهرستان بیجار عنوان کرد و اظهار کرد: هر جامعه و ملتی که بخواهد عزت، استقلال و هویت واقعی‌اش را به عنوان یک ملت حفظ کند و تسلیم دیگران نشود ناگزیر است به هر نحوی که امکان دارد خودکفایی غذایی‌اش را تامین کند و بیجار در این زمینه برای تولید گندم کمک شایانی به اقتصاد کشور کرده است.

وی با بیان اینکه کشور ایران اسلامیمان در میان انواع محصولات گیاهی و غیرگیاهی که تامین‌کننده قوت و غذای مردم است گندم نقش اول و تعیین‌کننده را دارد بیان کرد:  هم اکنون تولید گندم  این کالای استراتژیک محور تغذیه محسوب می‌شود و به همین دلیل در تمام طول تاریخ مردم ایران در زراعت گندم همت داشته و اجازه نداده‌اند این محصول حیاتی در کشور نایاب و یا کمیاب شود.

وی بار دیگر با اشاره به اینکه به اینکه شهرستان بیجار یکی از قطب‌های تولید گندم غرب کشور محسوب می‌شود خاطرنشان کرد: استان کردستان خصوصا شهرستان بیجار که از قطب‌های تولید گندم است و  کشاورزان این شهرستان در راستای تأمین این مهم از هیچ تلاشی دریغ نخواهند کرد.

وی با بیان اینکه برای تسریع در تحویل و خرید گندم برنامه‌ریزی‌های منظم و تمهیدات لازم در شهرستان انجام شده بیان کرد: 14 مرکز خرید با ظرفیت 40 هزار تن و انبارهای مسطح غله با ظرفیت 50 هزار تن و سیلوی 50 هزار تنی این شهرستان آماده تخلیه گندم کشاورزان بیجاری هستند.

کریمی همچنین از پیش‌بینی تولید 130 هزار تن گندم در شهرستان بیجار خبر داد و گفت: تا کنون 49 هزار تن گندم توسط اداره غله و 46 هزار تن توسط تعاون روستایی شهرستان بیجار تحویل و تخلیه شده است.

فرماندار بیجار رضایت کشاورزان بیجاری را در امر تسریع دریافت و تخلیه گندم را نویدی برای تولیدات بیشتر گندم از جانب این کشاورزان عنوان کرد.

به گزارش فارس، چند نفر از کشاورزان و رانندگان حمل گندم نیز از روند تسریع تخلیه گندم در انبارها و سیلوهای شهرستان اظهار رضایت کردند و گفتند: برای اولین بار در طی سال‌های گذشته توانسته‌ایم روزانه دو بار گندم‌های خود را به سیلوها تحویل دهیم که این در امر برداشت و تحویل گندم تأثیرگذار است.

انتهای پیام/79015/ق30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول