اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان:

تقسیم خوزستان به 6 منطقه صنایع تبدیلی/ظرفیت خرید گندم استان 751 هزار تن است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خوزستان از تقسیم خوزستان به شش منطقه صنایع تبدیلی خبر داد و گفت: ظرفیت خرید گندم در خوزستان 751 هزار تن است و ظرفیت انبار‌ها به 900 هزار تن می‌رسد.

تقسیم خوزستان به 6 منطقه صنایع تبدیلی/ظرفیت خرید گندم استان 751 هزار تن است

  به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، امیر حسین نظری ظهر امروز در جلسه کارگروه توسعه کشاورزی اظهار کرد: استان را از نظر صنایع تبدیلی به شش منطقه تبدیل کردیم که منطقه یک شامل آبادان و خرمشهر و منطقه شش شامل مسجدسلیمان و لالی است.

وی ادامه داد: صنایع پیشنهادی شامل بسته بندی فرآورده‌های کشاورزی، خرما، مرغ، آبزیان و فناوری سبزیجات، صیفی‌جات و کارخانه آرد و سیلو است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه ظرفیت تولید گندم را براساس پیش بینی سال گذشته یک میلیون و 500 هزار تن در نظر گرفته‌ایم گفت: در خرمشهر برای 102 هزار تن گندم و در شادگان برای 36 هزار تن گندم جواز تخصیص صادر شده است.

وی ادامه داد: منطقه دو شامل ماهشهر است که 118 هزار و 975 تن ظرفیت گندم آن است که برای 42 هزار تن پروانه جواز تخصیص صادر شده است.

نظری با اشاره به اینکه منطقه سه شامل اهواز و سوسنگرد است گفت: پنج پروانه بهره برداری با 583 هزار و 40 تن ظرفیت صادر شده و یک جواز تخصیص در سوسنگرد با ظرفیت 11 هزار تن و در اهواز با ظرفیت 337 هزار و 995 تن اختصاص یافته است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: در حال حاضر ظرفیت خرید گندم 751 هزار تن است و ظرفیت انبار‌ها به 900 هزار تن می‌رسد و همچنین سیلو غلات استان ظرفیت 150 تا 200 هزار تن گندم را دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه خوراک دام، طیور و آبزیان با توجه به ظرفیت هر منطقه مشخص شده است تصریح کرد: 12 پروانه بهره برداری با ظرفیت سه میلیون تن و 16 جواز تخصیص با ظرفیت 389 هزار و 500 تن صادر شده است.

وی اضافه کرد: سردخانه‌های استان نیز در وضعیت خوبی به سر می‌برند که، البته با اجرای طرح‌های توسعه کشاورزی شاهد فعالیت بیشتر سردخانه خواهیم بود و همچنین در بخش صنایع بسته بندی گیاهان دارویی، به شهرستان‌های اهواز، شوش‌تر، دزفول و اندیمشک جواز و پروانه تاسیس داده شده است.

انتهای پیام/72011/س40/پو3002 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول