اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان تعاونی روستایی کردستان خبر داد

پیش‌بینی خرید 520 هزار تن گندم در کردستان

رئیس سازمان تعاونی روستایی کردستان گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال 520 هزار تن گندم از کشاورزان این استان خریداری شود.

پیش‌بینی خرید 520 هزار تن گندم در کردستان

حبیب‌الله شهسواری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج در مورد وضعیت خریداری گندم از کشاورزان استان، اظهار کرد: طی دو مرحله خرید گندم از کشاورزان توسط اداره‌کل غلات و سازمان تعاون روستایی استان انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه در زمان پیک برداشت گندم قرار داریم، میانگین مقدار گندم خریداری شده نیز باید 520 هزار تن باشد.

وی ادامه داد: به منظور تحقق این مهم 80 مرکز خرید گندم در استان است و پیش‌بینی می‌شود مازاد بر نیاز استان بیش از 100 تا 120 هزار تن گندم تا آخر برداشت کشاورزان خریداری شود و به سیلوهای موجود در استان انتقال یابد.

وی با بیان اینکه قیمت خرید هر کیلو گندم 720 تومان است، خاطرنشان کرد: متاسفانه حضور دلالان منطقه و خرید گندم از کشاورزان استان مشکلاتی را در این زمینه به وجود آورده است که کمیسیون مشترک خرید گندم استان تا حدودی موفق به عدم پیشرفت این کار شدند.

شهسواری، مهم‌ترین عامل نارضایتی کشاورزان استان را حضور دلالان در منطقه دانست و عنوان کرد: سازمان غلات استان در رابطه با تعیین تضمینی محصولات کشاورزی به خصوص محصول استراتژیک گندم با توجه به بالا بودن هزینه‌های تولید، نسبت به تجدید نظر در قیمت آن اقدام کنند به طوری که برای کشاورزان به صرفه باشد و تاکید کردند در خصوص صورت گرفتن این اقدام شاهد کاهش دلالان در این استان خواهیم بود.

وی، میزان بهره‌برداران روستایی را 120 هزار نفر اعلام کرد و گفت: تعاون روستایی برای تسهیل در امور کشاورزان در زمینه تامین آرد روستایی ( آرد خانه‌پز و نانوایی)، تامین سوخت کشاورزی، تامین سوخت خانگی و پرداخت تسهیلات کم‌بهره توسط بانک کشاورزی برابر مقررات و ضوابط اقدامات لازم را انجام داده است.

شهسواری در رابطه با اقدامات پیش‌بینی شده خاطرنشان کرد: مراکز عرضه محصولات کشاورزی در شهرستان‌های سنندج، بیجار، دیواندره و سقز در قالب بازارچه‌های عرضه محصولات به تعداد 120 غرفه و احداث سیلوی 15 هزار تنی شهرستان دهگلان از جمله مواردی است که در حال انجام است.

وی اظهار کرد: تامین آرد روستایی و سوخت کشاورزی به طور مستمر سالیانه صورت می‌گیرد و با توجه به واحدهای اعتباری در دست موجود ارائه خدمات در تسهیلات کم‌بهره به کشاورزان تعلق می‌گیرد.

شهسواری از برنامه‌های حسابرسی سالیانه 165 تعاونی کشاورزی و حسابرسی عملیاتی در دست اقدام خبر داد و گفت: در فصول آموزش از طریق اداره آموزش مطابق برنامه‌های ابلاغی نسبت به برنامه‌های آموزشی سهام‌داران اقدام به عمل می‌آید.

وی در پایان متذکر شد: قیمت گندم از طریق بانک سپه به عنوان بانک عامل مطابق چک لیست تحویل دهندگان گندم از سوی مراکز خرید در بانک معرفی و نسبت به خرید گندم از طریق بانک اقدام می‌شود.

انتهای پیام/79002/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول