اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی ماه مبارک رمضان محقق شد

اهدای کتاب به کتابخانه‌های خودگردان ریگان

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی ریگان گفت: طی ماه مبارک رمضان به هر کدام از کتابخانه‌های خودگران ریگان 60 جلد کتاب اهدا شد.

اهدای کتاب به کتابخانه‌های خودگردان ریگان

ولی‌الله موسی‌زاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: کتابخانه‌های خودگردان در بخشداری مرکزی، آب و فاضلاب روستایی، فرمانداری شهرداری و یکی از مدارس است که این کتاب‌ها در این کتابخانه‌ها توزیع می‌شود.

وی افزود: به زودی کتابخانه خودگردان تعاونی مسافربری شهرستان ریگان راه‌اندازی می‌شود تا مسافران از نعمت مطالعه بهره‌مند شوند.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی ریگان ابراز داشت: برای رفع موانع و ایجاد زمینه و بستر لازم در حوزه ترویج و توسعه فرهنگ مطالعه، نهادهای مختلف در پنج بخش، شامل خانواده، مدارس و نظام آموزشی، کتابداران و کتابخانه‌ها، دولت و رسانه‌های گروهی و ناشران و کتاب‌فروشی‌ها باید با رفع مشکلات موجود، هم‌سو و هم هدف به سمت مشخصی حرکت کنند.

موسی‌زاده عنوان کرد: خانواده عامل بسیار مؤثری در ایجاد عادت به مطالعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی است و محیط و شرایط خانواده، روش تربیتی و آموزشی والدین، طرز تفکر و نگرش والدین در رابطه با مطالعه و کتابخوانی، وجود کتب و نشریات قابل دسترس و همچنین سطح اقتصادی و پایگاه اجتماعی خانواده، نقش بسزایی در تقویت عادات مطالعه و کتابخوانی دارد.

وی افزود: خانواده نخستین نهادی است که در آن کودک با کتاب و کتابخوانی انس می‌گیرد و پدر و مادر بهترین معلم کودک هستند که باید شوق مطالعه را در او تقویت کنند، همچنین در منازل باید محلی اختصاصی برای کتابخانه در نظر گرفته شود.

موسی‌زاده خاطر نشان کرد: دو کتابخانه عمومی در شهرستان ریگان فعالیت می‌کنند که در اوقات فراغت سال جاری کتابخوانان زیادی از این کتابخانه‌ها استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/80014/ع20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول