اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان البرز:

افزایش میزان کتابخوانی در البرز مستلزم احداث کتابخانه‌های جدید است

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان البرز گفت: توسعه سرانه‌ها و افزایش میزان کتابخوانی در البرز مستلزم احداث کتابخانه‌های جدید است.

افزایش میزان کتابخوانی در البرز مستلزم احداث کتابخانه‌های جدید است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، رمضانعلی محسنی ظهر امروز در نهمین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی و کمیته نهضت مطالعه مفید استان گفت: هم‌اکنون تعداد سرانه‌های کتابخانه‌ای در استان البرز با توجه به جمعیت استان و همچنین نیاز جوانان به این مهم کم است بنابراین برای توسعه منابع و افزایش سرانه‌های کتابخانه‌ای به تاسیس کتابخانه‌ در البرز نیاز داریم.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین اقداماتی که برای افزایش فرهنگ کتابخوانی در بین نوجوانان و جوانان باید انجام دهیم ارائه خدمات مناسب از جمله کتابخانه و منابع مفید است که در این راستا مسئولان باید تلاش خود را دوچندان کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان البرز با بیان اینکه برای رسیدن به اهداف مورد نظر باید 30 باب کتابخانه را به کتابخانه‌های استان اضافه کنیم، اظهار داشت: نباید به گونه‌ای حرکت کنیم که در آینده برای تامین منابع کتاب متقاضیان و همچنین مکانی برای مطالعه دچار محدودیت شویم چراکه جمعیت این استان هر روز رو به افزایش است بنابراین می‌طلبد تا طرح‌ها و اقدامات مناسبی برای توسعه این مهم در این استان انجام شود.

محسنی گفت: هم‌اکنون 32 باب کتابخانه عمومی در سطح استان فعال است و استان البرز رتبه سی‌ام را در کشور به خود اختصاص داده است.

وی استفاده از ظرفیت‌های خیران را برای توسعه کتابخانه‌ها در این استان مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: خوشبختانه استان البرز با داشتن خیران می‌تواند در این زمینه که ساخت کتابخانه در استان البرز باشد به خوبی استفاده کند.

محسنی جلب مشارکت‌های مردمی را در این زمینه مهم خواند و گفت: لازم است تا از ظرفیت‌های مردمی و توان خیران برای ساخت کتابخانه‌ها در سطح استان بیشتر استفاده شود.

574 هزار و 309 جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی کرج وجود دارد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان البرز در ادامه سخنان خود به تعداد منابع موجود در کتابخانه‌های استان البرز اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون و بر اساس آمار موجود، 574 هزار و 309 جلد کتاب در کتابخانه‌های این استان موجود است.

محسنی ادامه داد: باید با ارتقای منابع موجود نیاز متقاضیان در بخش‌های مختلف را تامین کنیم تا متقاضیان و مراجعه‌کنندگان به کتابخانه‌ها بتوانند منابع و کتب مورد نیاز خود را بدون اتلاف وقت و در کمتربن زمان ممکن تهیه کنند.

وی در ادامه سخنان خود به برگزاری نخستین جشنواره خیران کتابخانه‌ساز در استان البرز اشاره کرد و گفت: این جشنواره کشوری 25 شهریورماه به میزبانی استان البرز برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/2302/م30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول