اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن خوشنویسان بهشهر خبر داد

حضور 100 خوشنویس برتر در کتابت وحی مازندران

رئیس انجمن خوشنویسان شهرستان بهشهر، کتابت آیات نورانی کلام‌الله مجید را یکی از هنر‌های جاودان و ماندگار دانست و از حضور 100 خوشنویس برتر مازندران در کتابت وحی خبر داد.

حضور 100 خوشنویس برتر در کتابت وحی مازندران

علیرضا صداقتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بهشهر با اشاره به برگزاری چهارمین همایش بزرگ کتابت قرآن کریم با عنوان «تجلی هنر در کتابت وحی» که یک‌شنبه شب در حسینیه قتلگاه بهشهر برگزار شد، اظهار داشت: این آیین، امسال برای چهارمین سال متوالی انجام و از افطار تا سحر میزبان خوشنویسان بودیم.

وی افزود: حضور حدود 100 خوشنویس برتر و ممتاز استانی و تبادل اطلاعات و نظرات در جوّی آرام و صمیمی معنویت خاصی به این محفل بخشیده بود.

رئیس انجمن خوشنویسان شهرستان بهشهر، در ادامه گفت: ضرورت نگارش قرآن کریم در زمان حیات پیامبر اسلام(ص) روشن بود؛ زیرا اعتماد بر حفظ قرآن در حافظه‌ها نمی‌توانست اطمینان خاطری برای صیانت قرآن فراهم سازد.

وی بیان داشت: پیامبر(ص) به ‌دلیل اهتمام خاص به قرآن، برای نوشتن کلام وحی کسانی را که نوشتن می‌دانستند بر‌می‌گزید تا با دقت بیشتر نسبت به ثبت و ضبط آیات وحی اقدام کند.

صداقتی، کتابت آیات نورانی کلام‌الله مجید را یکی از هنرهای جاودان و ماندگار توصیف و اظهار داشت: در ماه مبارک رمضان به برکت شب‌های پرفیض قدر، آیین مبارک مشق نور با هدف ترویج فرهنگ قرآنی در برخی شهرهای استان برگزار شد و شهرستان بهشهر نیز یکی از آنها بود.

انتهای پیام/86001/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول