اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آستانه روز خبرنگار صورت گرفت

باشگاه الوند تنها قدردان زحمات ورزشی‌نویسان این دیار

در حالی که امسال روز خبرنگار در همدان به هفته خبرنگار تبدیل شده از جامعه ورزش استان تنها باشگاه الوند به یاد خبرنگاران و عکاسان ورزشی بود و از آنان تجلیل کرد.

باشگاه الوند تنها قدردان زحمات ورزشی‌نویسان این دیار

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، چند سالی است سالگرد شهادت مظلومانه محمود صارمی خبرنگار ایرنا در افغانستان در تاریخ 17 مرداد به عنوان روز خبرنگار گرامی داشته می‌شود و همه ادارات، دستگاه‌ها دولتی و بخش خصوصی به فراخور حال خود قدردان زحمات یک ساله خبرنگار می‌شوند.

در این بین خبرنگاران ورزشی از مظلومیت بیشتری در بین خبرنگاران دیگر برخوردار هستند و آن هم به خاطر این است که با همه گستردگی رشته‌های مختلف ورزشی و مخاطب بی‌شمار اخبار ورزشی، تنها مرجع و نهادی که به صورت دولتی با آن ارتباط مستقیم دارند ادارات ورزش و جوانان است.

هیئت‌های ورزشی که زیر نظر اداره ورزش و جوانان و فدراسیون‌های مختلف مشغول به فعالیت هستند تنها منبع و مأخذ اخبار ورزشی‌نویسان هستند و اگر در استانی یک تیم فوتبال، والیبال، بسکتبال یا کشتی در سطح لیگ دسته اول یا برتر باشد می‌تواند تغذیه‌کننده خوبی برای رویدادها ورزشی محسوب شود.

با این اوصاف می‌توان گفت عکاسان و خبرنگاران ورزشی در حالی که در محدوده بسیار کوچکی در حال فعالیت حرفه‌ای خود هستند در مظلومیت خاصی در سرما و گرما کنار اهالی ورزشی کشور قرار می‌گیرند تا ضمن انعکاس رویدادهای ورزشی در سطح کشور و حتی بین‌المللی عاشقانه به کار خبرنگاری بپردازند.

به تازگی با تشکیل انجمن ورزشی‌نویسان در همدان بیش از 45 خبرنگار، عکاس، مجری تلویزیونی و برنامه‌ساز ورزشی در آن عضو شده‌اند تا با یک وحدت‌ رویه پیگیر اهداف خود باشند.

در آستانه روز خبرنگار، باشگاه فوتبال الوند همدان که دوسالی است با حمایت صد در صدی بخش خصوصی به جرگه تیم‌داران حرفه‌ای فوتبال ایران پیوسته با دعوت از اعضای انجمن ورزشی‌نویسان همدان از آنان تقدیر کرد.

ضیافت افطاری ترتیب داده شده از سوی مدیران ارشد باشگاه الوند به بهانه تجلیل از زحمات یک ساله اهالی رسانه سطح استان با دعوت از مو‌سپیدان قدیمی فوتبال، مدیران ارشد استان و اعضای هیئت مدیره باشگاه خود همراه بود به طوری که برای نخستین بار خبرنگاران ورزشی در حد مطلوب مورد تقدیر قرار گرفتند.

اکبر عابدی رئیس سازمان بازرسی غرب کشور، سید عبدی افتخاری مدیرکل ورزش و جوانان و حسن دارشوشتر معاون اداره ورزش و جوانان، عباس صوفی معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری، سید محمد عیوقیان رئیس هیئت فوتبال همدان و مهدی بوجاری دبیر کل هیئت فوتبال استان، بهاروند رئیس خبرگزاری ایرنا همدان به همراه اکبر سیفی‌زارعی رئیس هیئت مدیره و بهرام یدی مدیرعامل باشگاه الوند و اعضای کادر فنی این باشگاه از جمله چهره‌های حاضر در مراسم تجلیل از اصحاب رسانه بودند.

در حاشیه این مراسم اکبر سیفی‌زارعی رئیس هیئت مدیره و بهرام یدی مدیرعامل باشگاه الوند ضمن ارائه گزارش‌های جداگانه از عملکرد سال گذشته و همچنین برنامه‌های امسال حضور در لیگ دسته اول از خبرنگاران و پیشکسوتان خواستند تا در راستای روند رو به رشد وضعیت باشگاه هم‌اندیشی داشته باشند.

در ادامه اکبر عابدی عضو هیئت مدیره باشگاه الوند و سیدعبدی افتخاری مدیرکل ورزش و جوانان در مورد عملکرد بسیار مطلوب باشگاه الوند در سطح لیگ دسته اول و تأثیرگذاری این تیم در بالا بردن سطح فوتبال استان سخنانی را بیان کردند.

مطرح شدن اوضاع آشفته پاس و مسائل دیگر ورزش استان توسط دو نفر از پیشکسوتان باعث شد تا قدری این جلسه از نظم خارج شود و با حاشیه همراه شود.

فرشید گل‌محمدی مدیر انجمن ورزشی همدان نیز در ادامه با تقدیر از مدیران ارزنده و بومی باشگاه الوند به عنوان تنها کسانی که در آستانه هفته خبرنگار به یاد زحمات ورزشی‌نویسان بودند در خصوص برگزاری این مراسم برای تجلیل از اهالی خبر ورزشی قدردانی کرد.

در پایان این مراسم از خبرنگاران ورزشی سلیمان رحیمی( روزنامه همدان پیام)، میثم ناصرنژاد( ایرنا)، جواد همدانی(باشگاه خبرنگاران جوان)، حامد صیفی( ایسنا)، سعید شهبازی (روزنامه هگمتانه)، امیر غلامی ( هفته نامه آوای الوند)، علی ثقفی( سایت همدان فوتبال)، علیرضا صفی‌زاده(برنا) و فرشید گل‌محمدی (فارس) تجلیل شد.

همچنین در یک اقدام پسندیده از عکاسان ورزشی امین بصیری پارسا ( ایرنا)، عبدالرحمان رفعتی( روزنامه همدان پیام)، پویا پاکیزه( ایسنا)، کاظم صلواتی( روزنامه هگمتانه) و حسین الوندی(فارس) تقدیر شد.

ورزشی‌نویسان در حالی در رسانه‌های خود به صورت عاشقانه به دنبال انعکاس رویدادهای مختلف ورزشی هستند که از کمترین امکانات رفاهی در ورزشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی برخوردارند و گاهاً به دلیل توجیه نبودن نیروی انتظامی و حفاظت فیزیکی و حراست ورزشگاه‌ها با برخورد ناشایستی مواجه می‌شوند که امیدواریم در فصل فوتبالی امسال شاهد این اتفاقات تلخ نباشیم.

حضور 45 نفر از اهالی رسانه‌های مختلف در سطح استانی به کوچکی همدان افتخاری برای جامعه ورزشی پایتخت تاریخ و تمدن ایران‌زمین محسوب می‌شود که باید مسئولان ارشد استان از این قابلیت، نهایت استفاده را در اعتلای ورزش همگانی و قهرمانی استان همدان ببرند.

--------------------

فرشید گل‌محمدی

--------------------

انتهای پیام/89020/ق40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول