اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آخرین هفته لیگ آزادگان

تیم الوند در همدان میزبان تشریفاتی‌ترین بازی لیگ است

بعد از کش‌ و قوس‌های فراوان مسابقات فوتبال لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور (جام آزادگان) امسال به ایستگاه آخر رسید و تیم الوند همدان میزبان تیم صعودکرده و لیگ برتر گسترش فولاد تبریز خواهد بود.

تیم الوند در همدان میزبان تشریفاتی‌ترین بازی لیگ است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، مسابقات فوتبال لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور (جام آزادگان) که از 23 شهریور 91 با حضور 28 تیم در دو گروه 14 تیمی آغاز شده بود این هفته با اعلام دو تیم صعود کرده به لیگ برتر و معرفی دو تیم برای برگزاری بازی ‌پلی‌آف به پایان خواهد رسید.

رقابت‌های لیگ دسته اول هم‌مانند چند سال اخیر با حواشی بسیاری همراه بود و همچنان در راهیابی تیم‌های صعودکننده به لیگ دسته اول و همچنین  رسیدن به بازی ‌پلی‌آف و کسب نیم سهمیه حضور در لیگ برتر حرف و حدیث‌هایی مطرح است اما این در فوتبال ایران جزئی از اصل فوتبال شده و هر ساله باید حواشی از متن بیشتر باشد.

بر اساس دستورالعمل دپارتمان سازمان لیگ آزادگان، امسال 2.5 تیم از لیگ دسته اول به لیگ برتر صعود و 4.5 تیم از لیگ برتر به لیگ دسته اول سقوط می‌کنند، همچنین هشت تیم از لیگ دسته اول به لیگ دسته دو سقوط و چهار تیم از لیگ دسته دو به لیگ دسته اول صعود می‌کنند و فصل آینده رقابت‌های فوتبال قهرمانی دسته اول باشگاه‌های کشور با حضور 26 تیم برگزار خواهد شد.

صعود زودهنگام تیم گسترش فولاد تبریز در گروه یک این مسابقات باعث شده تا تیم‌های برای صعود به لیگ برتر و ماندن در لیگ اول و سقوط نکردن به لیگ پایین‌تر تلاش بیشتری کرده و از هیچ کاری دریغ نکنند که این امر می‌تواند بر حساسیت این رقابت در این فصل تأثیر مستقیم داشته باشد.

اما تساوی هفته گذشته تیم الوند برابر ابومسلم همه رویای لیگ برتری شدن را به باد داد تا در هفته آخر الوندی‌ها در همدان میزبان تشریفاتی‌ترین بازی لیگ دسته اول لقب بگیرند.

در گروه یک این مسابقات تیم جوان و خوش‌آتیه الوند همدان که با حمایت بخش خصوصی سال گذشته با قهرمانی در رقابت‌های لیگ دسته دوم پا به لیگ دسته اول گذاشت، توانسته نتایج خوبی بگیرد در حالی که خوش‌بین‌ترین کارشناس فوتبالی در سطح استان و حتی کشور پیش‌بینی نمی‌کرد این تیم تازه‌وارد به لیگ آزادگان بتواند با کسب امتیازات دور از انتظار خود را تا صدر جدول و حتی مدعی قهرمانی و صعود به دسته بالاتر معرفی کند.

تیم الوند همدان با استفاده از رضا طلایی‌منش که دارای مدرک مربی‌گری A آسیا است به عنوان سرمربی بومی توانست انتظارات را از کادر فنی این تیم برآورده کند و حضور چهار ساله این مربی بر روی نیمکت تیم فوتبال پاس همدان و همراهی مربیان بزرگ فوتبال ایران توانسته گرمی و سردی فوتبال را در بالاترین سطح کشور بچشد، همین کوله‌بار تجربه باعث شده تا تیمش در نخستین حضور در رقابت‌های فوتبال لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور نتایج دور از انتظاری کسب کند.

در کنار طلایی منوچهر بیگم‌جانی، اکبر افشاری و مصطفی کاشی نیز به عنوان کمک مربیان بومی نقش بسیار مهمی در این موفقیت‌های تیم الوند داشته‌اند تا تنها تیمی در سطح لیگ کشور باشند که از صد در صد کادر فنی بومی استفاده شده کردند.

حضور بیش از 14 بازیکن غیر بومی از مجموع لیست 23 نفره و همچنین سرپرستی غیر همدانی تیم الوند هم نتوانست باعث شود تا الوندی‌ها در نخستین حضور در لیگ دسته اول به لیگ برتر صعود کنند و آرزوی همدانی‌ها جامه عمل بپوشد.

شکست سه بر صفر الوندی‌ها در بوشهر که با اعتراضات شدید و چندین اخراجی از کادر فنی و بازیکنان این تیم همراه شد آغاز تنزل سفیدپوشان همدانی بود.

تیم الوند که تا قبل از هفته 22 لیگ امسال بدون باخت در خانه به یک رکورد خوبی دست یافته بودند با شکست برابر تیم گل‌گهر سیرجان افت محسوسی که گریبان‌گیر این تیم شده بود آغاز و مانع پیشرفت این تیم در صدر جدول و رسیدن به هدف و خواسته‌های این تیم شد.

تساوی در اهواز برابر تیم استقلال این شهر و باخت خانگی سه بر دو برابر تیم نه چندان مطرح پارسه ایرانیان باعث شد تا تیم الوندی که تا هفته‌ها اخیر در جایگاه دوم جدول رده‌بندی این گروه قرار داشت به راحتی با سقوطی آزاد جای خود را به تیم‌های نفت مسجدسلیمان و مس سرچشمه داد.

به اعتقاد کادر مدیریتی تیم الوند 14 بازیکن غیر بومی این تیم در هفته اخیر برای جلوگیری از آسیب‌دیدگی و مصدومیت صد در صد در اختیار تیم‌شان نبودند و کم‌کاری کردند و در کنار همه عواملی که باعث افت مشهود این تیم شده این موضوع موجب اعتراض و بروز حواشی در هفته‌های آخر لیگ در کنار بی‌حاشیه‌ترین تیم لیگ امسال شده است.

محرومیت چندین جلسه‌ای رضا طلایی‌منش سرمربی این تیم به دلایل مختلف از سوی کمیته انضباطی و عدم حضور وی در نیمکت تیمش شاید یکی از عوامل تأثیرگذار بر عدم نتیجه‌گیری این تیم همدانی بوده است.

تساوی یک بر یک هفته گذشته در مشهد و برابر تیم ابومسلم خراسان روزنه امیدی که الوند برای هواداران و مردم ورزش‌دوست همدانی ایجاد کرده را از بین برد و باعث شد جدال برای رسیدن به دیدار پلی‌آف بین دو تیم نفت مسجدسلیمان و مس سرچشمه باشد و همدانی‌ها تماشاگر یک بازی تشریفاتی باشند که فارغ از نتیجه فقط می‌تواند جذابیتی برای حفظ آبروی فوتبال توسط الوندی‌ها به شمار رود.

در آخرین هفته این مسابقات به غیر از جدال تشریفاتی گسترش فولاد تبریز و الوند مصاف مس سرچشمه با اتکای گرگان و همچنین رویارویی نفت مسجدسلیمان با گل‌گهر سیرجان از حساسیت و جذابیت بالایی برخوردار است.

بر اساس اعلام کمیته داوران فدراسیون فوتبال، دیدار الوند همدان با گسترش فولاد تبریز دوشنبه 26 فروردین ماه ساعت 16:30 در ورزشگاه شهدای قدس همدان برگزار خواهد شد که بر این اعلام رضا عادل داور وسط، غلام رضوی و حسین سلیمانی کمک داور پیام حیدری داور چهارم قضاوت این دیدار را بر عهده دارند و همچنین نظارت این دیدار بر عهده علی صیدی است.

تا یک هفته مانده به پایان مسابقات لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور (جام آزادگان) تیم فوتبال گسترش فولاد تبریز با کسب 50 امتیاز ضمن قهرمانی به صورت مستقیم به لیگ برتر صعود کرده و همچنین تیم فوتبال الوند همدان با 40 امتیاز بعد از تیم‌های مسجدسلیمان و مس سرچشمه در جایگاه چهارم قرار دارد.

********

فرشید گل‌محمدی

********

انتهای پیام/89020/ی40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول