اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نشست تجلیل از خبرنگاران یاسوجی چه گذشت

70 درصد خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمدی در برابر فرزند و عیال خود شرمنده‌اند

در نشست تجلیل از خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمدی مطالب مهمی رد و بدل شد از جمله این‌که بیش از 70 درصد آن‌ها به دلیل اوضاع نامساعد مالی در برابر عیال خود شرمنده‌اند.

70 درصد خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمدی در برابر فرزند و عیال خود شرمنده‌اند

 به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، همواره در نشست‌ها و جلسات اداری و غیر اداری حواشی جالبی رد و بدل می‌شود که پرداختن به آن‌ها گاه بیش از متن اثرگذار است.

در نشست تجلیل از خبرنگاران یاسوجی که با حضور جمع کثیری از اهالی رسانه استان و به همت خانه مطبوعات، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و استاندار برگزار شد هر یک از سخنرانان جلسه مطالبی رسمی و غیر رسمی را مطرح کردند.

در این همایش تجلیل، حسن وکیلی سرپرست روزنامه ابتکار در استان کهگیلویه و بویراحمد سخن خود را با خاطره فوت پنج نفر از اهالی شهر یاسوج در سال‌های نه چندان دور آغاز کرد آن‌جا که پنج جوان یاسوجی برای نجات یکدیگر یکی یکی وارد چاهی شدند و دیگر زنده بر نگشتند.

وکیلی تیتر روزنامه خود را اثرگذار دانست و گفت: با یک تیتر ساده و البته برآمده از دل، توانستیم حداقل مادر یکی از آن درگذشتگان را که مادر شهیدی هم بود تسلا دهیم.

این فعال مطبوعاتی در استان کهگیلویه و بویراحمد خود را اهل تمجید و تعریف از کسی ندانست و گفت: این دلیل نمی‌شود که از صابری استاندار تجلیل نکنیم چرا که تا پیش از او، آمد و رفت در ساختمان شیشه‌ای استانداری بسیار سخت بود.

حسن وکیلی از وضعیت بد معیشتی خبرنگاران هم سخن به میان آورد و گفت: بدون هیچ شک و شبهه‌ای می‌گویم که 70 درصد خبرنگاران این استان در برابر زن و فرزند خود به دلیل مشکلات مالی شرمنده‌اند که باید فکری به حال آن‌ها کرد.

در ادامه هر یک از فعالان رسانه‌ای به سهم خود مشکلات را بیان کردند که زینب محمودی خبرنگار قدیمی استان هم گلایه‌ای درون گفتمانی داشت و منتقد بود که چرا مدیران مسئول حق خبرنگاران را پرداخت نمی‌کنند.

مدیر پایگاه اطلاع‌رسانی راک نیوز هم به زحمات خوب و سازنده و ارزنده سایت‌ها و پایگاه‌های خبری اشاره کرد و گفت: نباید به صرف فرهنگ‌سازی، مسئولان استانی با هر خبر از خبرنگاران شکایت کنند که این امر اطلاع‌رسانی در استان را سخت و دشوار می‌کند.

موحدی‌راد ادامه داد: سیاسیون استانی خیلی تمایل به همکاری با رسانه‌ها ندارند و اصولا مدیران رسانه‌ای در کهگیلویه و بویراحمد انگشت‌شمارند.

مؤمن‌نسب هم از مشکلات عدیده در حوزه رسانه مکتوب گفت و افزود: هزینه چاپ را در استان ما بازنگری کنید تا به انتشار کمرشکن هفته‌نامه‌ها بیشتر پی ببرید.

استاندار هم رشته کلام را در دست گرفت و گفت: اگر نتوانسته‌ام از لحاظ مالی به خبرنگاری کمک کنم ولی در هویت‌بخشی تلاش وافری داشته‌ام.

وی خود را مخالف شکایت از یک رسانه دانست و گفت: در دو مورد شکایتی شده بود که دستور دادم سریعا پس گرفته شود و تا روزی که باشم اجازه نمی‌دهم به جایگاه آن‌ها تعدی شود.

در انتهای مراسم لوح سپاس و تندیس مدیر نقدپذیر کشوری تدارک دیده شده از طرف مقدسی مدیرعامل خبرگزاری مهر به لطف همه کارها از جمله آزادسازی رود بشار به سید حسین صابری استاندار کهگیلویه و بویراحمد اهدا شد.

انتهای پیام/2571/س30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول