اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

فراز و فرودهای شهرداری چغادک از زبان شهردار

شهرداری چغادک از سال 79 فعالیت خود را آغاز کرده و تا امروز فراز و فرودهای زیادی داشته است.

فراز و فرودهای شهرداری چغادک از زبان شهردار

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، شهر چغادک با جمعیتی حدود 20 هزار نفر در 15 کیلومتری شهر بوشهر قرار دارد و این شهر 300 هکتاری از اسفندماه 79 نیز از روستا به شهر تبدیل شد.

موقعیت چغادک به گونه‌ای است که نام این شهر نه تنها در ایران و در بین کارگران فصلی بلکه در بین مهاجران پاکستانی و افغانستانی هم شناخته شده است چرا که هر کس که بخواهد به بوشهر یا عسلویه سفر کند باید از شهر چغادک یا سه راهی ورودی این شهر عبور کند.

شهر چغادک هم اکنون جز توابع بخش مرکزی شهرستان بوشهر محسوب می‌شود و با وجود اینکه پیشرفت‌های خوبی هم داشته اما مشکلاتی هم دارد.

عبدالله کردگار شهردار چغادک شش سالی هست که بر مسند شهرداری این شهر نشسته و شب گذشته در حاشیه ضیافت افطاری برای خبرنگاران روند فعالیت‌های شهرداری چغادک از ابتدا تاکنون را تشریح کرد.

ساختار اداری شهرداری به صورت سنتی بود

وی گفت: ساختار اداری شهرداری چغادک از ابتدا تا تیرماه 86 به صورت سنتی بود و مردم با مشکلات عدیده‌ای رو به رو بودند، شهرداری بدنه‌ای بسیار درگیر و بدون تفاهم داشت و امورات شهرداری هم به روزمرگی تبدیل شده بود.

کردگار گفت: در ابتدا کمیسیون‌های ماده 100 و 77 در شهرداری شکل نگرفته بود و پرسنل هم از اطلاعات کافی برخوردار نبودند و همین عوامل موجب شده بود شهرداری تنها کار صدور پروانه را انجام دهد.

شهردار چغادک ادامه داد: از سال 79 تا تیرماه 86 پروانه تمدیدی در شهرداری چغادک نداشتیم و رفت و آمد پرسنل هم بدون نظم بود اما بعد از تیرماه 86 همه مسائل و مشکلات را ساماندهی کردیم.

شهرداری چغادک پس از تیر ماه 86

کردگار می‌گوید تیرماه 86 به عنوان شهردار چغادک کار خود را آغار کرده و از این تاریخ به بعد بسیاری از مسائل و مشکلات شهرداری را ساماندهی کرده است.

وی افزود: امروز سیستم اداری شهرداری چغادک به نسبت سایر شهرهای استان شاخص است و به جرات خود را با شهرداری‌هایی که سابقه 40 تا 50 ساله دارند مقایسه می‌کنیم.

شهردار چغادک اضافه کرد: اکنون پرسنلی منضبط داریم و روابط هم بسیار حسنه است ضمن اینکه سیستم اتوماسیون ما اکنون فعال شده و در حداقل زمان امورات مردم را انجام می‌دهیم.

وی بیان کرد: امروز امکانات اداری ما در خور شان مردم است و جایگاهی بسیار مطمئن بین مردم داریم به طوری که اعتمادسازی خوبی هم صورت گرفته است.

شهردار چغادک اظهار داشت: 70 پرسنل شهرداری چغادک امروز با نظم و ترتیب خاصی در محل کار خود و سایر فعالیت‌ها از جمله ورزش صبحگاهی، نماز جماعت، جشن و مراسمات مذهبی و ... شرکت می‌کنند.

ارتقای جایگاه شهرداری از درجه 3 به درجه 5

کردگار در مورد ارتقا جایگاه شهرداری چغادک هم گفت: با تلاش‌ها و پیگیری‌های زیادی که صورت گرفت، جایگاه شهرداری چغادک در سال 88 از درجه 3 به درجه 5 ارتقا یافت.

وی ادامه داد: در بخش خدمات شهری و پسماند، تا قبل از تیرماه 86، زباله‌ها در شهر با تراکتور و هفته‌ای یک یا دوبار حمل می‌شد اما بعد از تیرماه 86 برداشت زباله به صورت هر شب با دو دستگاه ماشین مکانیزه حمل زباله صورت می‌گیرد.

شهردار چغادک در مورد آسفالت کوچه‌ها هم گفت: تا قبل از تیرماه 86، 26 کوچه آسفالت در چغادک داشتیم اما هم اکنون 73 درصد کوچه‌های این شهر آسفالت است و در سال‌های 87 و 88 مقام اول در زمینه زیرساخت‌های کوچه‌ها در بین شهرداری‌های استان را کسب کردیم.

توسعه فضای سبز شهر چغادک

شهردار چغادک تصریح کرد: از سال 79 تا 86 کل فضای سبز چغادک شامل 300 اصله درخت بود اما اکنون بالغ بر 28 هزار اصله درخت در انواع مختلف آن در شهر و پارک‌های چغادک وجود دارد.

کردگار تصریح کرد: از ابتدای سال 91 تا 18 فروردین ماه 92 حدود 12 هزار اصله درخت را در شهر چغادک کاشت کردیم.

وی افزود: اکنون بیش از 84 هزار متر مربع چمن در اختیار مردم شهر چغادک قرار گرفته و بزرگ‌ترین پارک عمومی شهرهای استان نیز با بیش از 5 هکتار وسعت در چغادک قرار دارد.

شهردار چغادک گفت: شهرداری چغادک اکنون به عنوان بدنه‌ای آموزشی برای شهرداری‌های نوپا تبدیل شده و برای کمک به زلزله‌زدگان شنبه هم علاوه بر کمک‌رسانی، در زمینه صدور پروانه ساختمانی کمک‌های زیادی کردیم.

عدم اجرای شبکه فاضلاب شهری مشکل عمده شهرداری چغادک

شهردار چغادک در مورد مشکل مهم شهر چغادک هم به خبرنگاران گفت: در حال حاضر عمده مشکل ما در چغادک، عدم اجرای شبکه فاضلاب شهری است که اقدامات طراحی و تصویب آن انجام شده و در انتظار اجرا هستیم.

کردگار ادامه داد: اگر شبکه فاضلاب شهری چغادک انجام شود به جرات می‌توانم بگویم این شهر به یکی از شهرهای زیبای استان تبدیل خواهد شد.

انتهای پیام/66006/ر40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول