اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار قم:

استفاده رایگان مردم قم از اتوبوس برای مدیریت شهری مقرون به صرفه است

شهردار کلانشهر قم استفاده رایگان مردم از اتوبوس‌های شهری را مقرون به صرفه‌تر از توسعه معابر دانست و تصمیم‌گیری در این موضوع را از مهم‌ترین موارد پیش روی شورای شهر ذکر کرد.

استفاده رایگان مردم قم از اتوبوس برای مدیریت شهری مقرون به صرفه است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محمد دلبری در آیین افتتاح، بهره‌برداری و کلنگ‌زنی پروژه‌های عمرانی و خدماتی سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری قم که شامگاه یکشنبه در مجتمع خدماتی و رفاهی شهر واقع در پارک‌سوار شمالی برگزار شد اظهار داشت: شهر مقدس قم شهری است که علاوه بر وجود حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران از نعمت وجود بزرگ‌ترین حوزه علمیه جهان اسلام نیز برخوردار است.

وی ادامه داد: سالانه طلاب زیادی از حدود 100 کشور جهان برای تحصیل علوم دینی در حوزه علمیه قم وارد قم شده و از برکات علمی و معنوی علما و مراجع بزرگوار بهره‌مند می‌شوند.

شهردار قم با اشاره به اینکه این شهر خاستگاه انقلاب و ام‌القرای جهان تشیع است ابراز داشت: شهر قم از دیرباز مورد توجه شیعیان چه در داخل و چه خارج از کشور بوده است و ما افتخار خادمی و میزبانی از زائران کریمه اهل بیت (س) را در شهر اهل بیت (ع) داریم.

دلبری با بیان اینکه مجموعه مدیریت شهری همواره شکرگزار این نعمت الهی بوده و هست بیان داشت: این شهر با وجود اقدامات زیادی که تاکنون صورت گرفته هنوز تا رسیدن به جایگاه واقعی خود که همان جهانشهر شیعی و آرمانشهر مهدوی است فاصله زیادی دارد و همه مسئولین استانی و کشوری باید با تلاش و همدلی، دست به دست یکدیگر داده و این شهر را به جایگاه واقعی آن برسانند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه سالانه حدود 20 میلیون نفر زائر و مسافر به این شهر مقدس مشرف می‌شوند ابراز داشت: ما باید تمام توان خود را به کار گیریم تا بتوانیم بسترهایی را مهیا کنیم تا افراد با هر وسیله نقلیه‌ عمومی که می‌خواهند به این شهر سفر کنند.

شهردار کلانشهر قم ادامه داد: تحقق این موضوع در درجه نخست نیازمند ایجاد زیرساخت‌های مناسب در مسیر توسعه حمل و نقل عمومی است تا زائر بتواند با آرامش خیال و به راحتی مسافرت کرده از امکاناتی همچون خوابگاه بهره‌مند شود، از طرفی باید توجه شود که ایجاد زیرساخت برای این حجم از زائر در حد توان یک شهر نیست و نیاز به همکاری مسئولین کشوری دارد.

دلبری در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه برای استفاده مردم از وسائل حمل و نقل عمومی باید امکانات بهتر و موضوعات تشویقی همچون رایگان شدن استفاده از اتوبوس‌های شهری را لحاظ کنیم ادامه داد: باید امکانات حمل و نقل عمومی به بهترین شکل در اختیار مردم قرار گیرد، رایگان شدن استفاده از اتوبوس‌های شهری برای مردم به مراتب کم هزینه‌تر از توسعه معابر و خیابان‌ها خواهد بود.

وی گفت: یکی از مسائلی که در شهر با آن مواجه هستیم این است که بر تعداد خودروهای شخصی هر روز اضافه می‌شود و ما هر چه‌قدر هم که معابر را توسعه دهیم باز پاسخگوی نیاز این حجم از خودرو نخواهیم بود و باید به سمت حمل و نقل عمومی برویم و این مسئله از جمله موارد مهمی است که شورای اسلامی شهر باید در دستور کار خود قرار دهد تا با وضع سیاست‌های تشویقی مردم را به استفاده از آن جذب کنیم.

وی در پایان ضمن تاکید بر دسترسی آسان و ایجاد امکانات رفاهی مناسب در وسائل حمل و نقل عمومی خاطرنشان کرد: راه‌اندازی شبکه اتوبوسرانی قوی، تاکسیرانی مجهز، مونوریل، مترو و تراموا می‌تواند مکمل خدمات حمل و نقل شهری شده و قدرت انتخاب مردم را افزایش دهد تا هر فرد با توجه به نیاز خود از آن‌ها استفاده کرده و کمتر شاهد حضور خودروهای شخصی در شهر باشیم.

انتهای پیام/78009/ط40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول