اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راه آذربایجان غربی خبر داد

موتورسیکلت عامل 50 درصد تخلفات درون شهری در آذربایجان غربی

رئیس پلیس راه آذربایجان غربی گفت: فروردین‌ ماه سال‌ جاری موتورسیکلت عامل دخیل در 50 درصد تصادفات فوتی درون شهری آذربایجان غربی گزارش شده است.

موتورسیکلت عامل 50 درصد تخلفات درون شهری در آذربایجان غربی

عباس فرمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشاره به تصادفات فوتی در آذربایجان غربی اظهار داشت: فروردین‌ ماه سال ‌جاری تصادفات فوتی در شهرستان‌های ارومیه، خوی، سردشت، میاندوآب، بوکان و مهاباد رخ داد.

وی با اشاره به علل تصادفات فوتی در آذربایجان غربی تصریح کرد: در 50 درصد تصادفات رخ داده در فروردین ‌ماه سال ‌جاری یکی از عوامل دخیل در تصادفات فوتی موتورسیکلت و در 33 درصد یکی از عوامل درگیر عابر پیاده است.

رئیس پلیس راه آذربایجان غربی اعمال قانون را پیش‌نیاز مهم فرهنگ‌سازی ترافیک عنوان کرد و گفت: اعمال مکرر قانون رفتار را دائمی می‌کند.

فرمانی با اشاره به این‌که آموزش در رسانه، کتب درسی و جامعه بخشی از فرهنگ‌سازی ترافیک محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: آموزش بدون اعمال قانون و برخورد با متخلفان بی‌اثر و یا کم‌اثر خواهد بود.

وی ادامه داد: تقویت نیروی پلیس در شهرها به‌ویژه ساعاتی که میزان تصادفات بالا است، برخورد جدی با موتورسواران متخلف، تغییر عملکرد دوربین‌های ثبت تخلفات از محلی به پلاک‌خوان مسیر و خط‌کشی مستمر و جذاب مسیر عابران پیاده و همچنین معابر اصلی و تقاطع‌ها و الزام پلیس در حرکت وسایل نقلیه بین خطوط و رعایت فاصله قانونی در کاهش تصادفات درون‌شهری تاثیر مستقیم دارد.

انتهای پیام/61010/م30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول