اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی خبر داد

راه‌اندازی چهارمین مرکز پژوهش و فناوری پتروشیمی در عسلویه

رئیس شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی از راه‌اندازی چهارمین مرکز پژوهش و فناوری پتروشیمی در عسلویه خبر داد.

راه‌اندازی چهارمین مرکز پژوهش و فناوری پتروشیمی در عسلویه

به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه به نقل از روابط عمومی منطقه ویژه پارس جنوبی، غلامرضا جوکار اظهار داشت: چهارمین مرکز پژوهش و فناوری صنعت پتروشیمی امسال در عسلویه راه‌اندازی می‌شود.

رئیس شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی افزود: چهارمین قطب پژوهشی صنعت پتروشیمی، امسال در عسلویه با هدف توسعه صنعت پتروشیمی و خود کفائی راه‌اندازی خواهد شد.

جوکار با بیان اینکه عملکرد موفق مراکز پژوهش و فناوری در سه شهر تهران، ماهشهر و اراک در راه‌اندازی چهارمین قطب انرژی تاثیر گذار بوده یادآور شد: دستاوردهای پژوهش و فناوری در پتروشیمی در دو سال گذشته بسیار ارزشمند بوده و توسعه فعالیت‌های پژوهشی سبب تقویت اقتصاد مقاومتی شده و می‌تواند ارکان صنعت پتروشیمی ایران را تحکیم بخشد.

وی ادامه داد: شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی با بهره‌گیری از حدود 250 نخبه پژوهشی و علمی کشور اکنون در زمینه ساخت کاتالیست‌ها و فرآورده‌های صنعت پتروشیمی همکاری گسترده‌ای با بسیاری از مجتمع‌های پتروشیمی دارد.

جوکار با بیان اینکه شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی آماده همکاری با تمام مجتمع‌های پتروشیمی کشور است، گفت: برخی از شرکت‌ها به دنبال دانش فنی و تهیه کاتالیست‌های موردنیاز خود از خارج از کشور هستند؛ در حالی که این شرکت آمادگی کامل دارد تا نیاز تمام صنعت پتروشیمی را برطرف کند.

این مسئول تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، نقش تولید کنندگان داخلی بهره‌گیری از دانش بومی و انتقال دانش فنی به داخل کشور بیشتر از گذشته شده است.

وی ابراز داشت: پژوهش و فناوری، اساسی‌ترین گام در توسعه صنعتی و اقتصادی کشور به ویژه صنعت نفت است و در مسیر توسعه پایدار، بومی سازی یک اولویت استراتژیک به شمار می‌رود.

رئیس شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی ادامه داد: این شرکت  با بهره‌گیری از سرمایه‌های انسانی متخصص، تحول بزرگی در حمایت از کار و سرمایه ایرانی پدید آورده است.

جوکار گفت: 10 آزمایشگاه مجهز با بهره‌مندی از بالاترین فناوری‌های روزآمد جهان در سه مرکز پژوهشی این شرکت مشغول به فعالیت است و به زودی چند محصول استراتژیک مورد نیاز صنعت پتروشیمی کشور در اختیار واحدهای متقاضی قرار داده خواهد شد.

انتهای پیام/2451/ن/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول