اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نخستین نشست هم‌اندیشی انجمن ورزشی‌نویسان مطرح شد

وحدت‌ رویه رمز موفقیت خبرنگاران ورزشی همدان

تأثیرگذاری خبرنگاران بر جامعه امری انکارناپذیر است و با توجه به ماهیت و نوع نگاه حرفه خبرنگاری در هر حوزه‌ای انتقاد و پیشنهاد خبرنگاران در جامعه می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد.

وحدت‌ رویه رمز موفقیت خبرنگاران ورزشی همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، نخستین نشست هم‌اندیشی انجمن ورزشی‌نویسان همدان با حضور حسن قهرمانی‌مطلق فرماندار، جلال نصرپور سرپرست هیئت جودو و جمع کثیری از خبرنگاران عضو این انجمن به میزبانی مجموعه پذیرایی «مستر دیزی» شعبه همدان برگزار شد.

در این نشست تخصصی مدیر انجمن ورزشی‌نویسان همدان ضمن ارائه گزارشی از عملکرد پنج ماه این انجمن اظهار داشت: با تشکیل انجمن ورزشی‌نویسان همدان از 13 اسفند 91 برای نخستین بار دست‌اندرکاران عرصه خبر ورزشی گرد هم آمدند تا بتوانند در کار حرفه‌ای به وحدت‌رویه برسند.

فرشید گل‌محمدی افزود: هدف اصلی این انجمن در کنار پرداختن به مسائل و مشکلات موجود در عرصه خبر، برگزاری مراسم و مسابقات دوستانه و خیرخواهانه ورزشی است تا بتوانند روح پهلوانی را در سطح جامعه زنده کنند.

به گفته وی برگزاری دو مسابقه خیرخواهانه و برگزاری جشن گلریزان در شهرستان فامنین و ملایر از اقدامات انجام شده انجمن ورزشی‌نویسان طی پنج ماه فعالیت خود بوده است.

مدیر انجمن ورزشی‌نویسان همدان افزود: در حال حاضر تیم‌های فوتسال و فوتبال خبرنگاران استان تمرینات خود را به صورت منظم پیگیری می‌کنند تا برای برگزاری مسابقات دوستانه و خیرخواهانه آمادگی لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه انجمن در حال حاضر زیر نظر خانه مطبوعات استان فعالیت دارد یادآور شد: به منظور ساماندهی و پیگیری اهداف از پیش تعیین‌شده انجمن دنبال انجام ثبت و تشکیل هیئت‌ رئیسه از طریق NGO هستیم.

در ادامه این مراسم فرماندار همدان ضمن ابراز خرسندی از ایجاد انجمن ورزشی‌نویسان خاطرنشان کرد: خبرنگاران ورزشی در پرورش نیروهای بومی نقش بسزایی دارند که باید در این زمینه قوی‌تر از قبل اقدام کنند.

حسن قهرمانی‌مطلق افزود: همدان به لحاظ وجود قهرمانان ارزنده در رشته‌های مختلف ورزشی از ظرفیت بالایی برخوردار است و بر همین اساس خبرنگاران ورزشی می‌توانند در پیشرفت قهرمانان امروزی کمک قابل توجهی داشته باشند.

به گفته وی قدرت قلم و رسانه را در جامعه نباید دست کم گرفت و اگر امروز می‌بینید که کسی در ورزش پیشرفت کرده و به جایی رسیده است به خاطر نوع دیدگاه و قلم خبرنگاران است.

فرماندار همدان گفت: باید اخلاق و منش پهلوانی در سطح جامعه فراگیر شود و این وظیفه خطیر خبرنگاران است.

وی ادامه داد: ورزشکارانی که به دنبال ورزش قهرمانی هستند باید به دنبال گسترش منش و اخلاق پهلوانی باشند که این فرهنگسازی جزو وظایف خطیر خبرنگاران ورزشی است.

قهرمانی‌مطلق یادآور شد: ورزشی‌نویسان به عنوان ناظران عملکرد رشته‌های ورزشی استان، باید با تشریح نقاط ضعف و قوت تیم‌ها و رشته‌های ورزشی، آنها را در راستای ارتقای جایگاه و توان فنی و مدیریتی کمک کنند.

وی خواستار انعکاس شفاف مشکلات و مسائل عرصه ورزشی به مدیران ارشد شد.

فرماندار همدان تأکید کرد: در سال‌های نه چندان دور همدان در رشته‌هایی چون والیبال، کشتی و هاکی نه تنها در کشور که در عرصه آسیا نیز سرآمد بود اما امروز شاهدیم جایگاه ورزش این استان افت کرده که قرارگیری مجدد در این جایگاه، از وظایف خطیر خبرنگاران ورزشی است.

وی با اشاره به حضور پاس و الوند به نمایندگی از استان در رقابت‌های لیگ دسته اول فوتبال کشور گفت: امروزه همدان با داشتن دو نماینده در لیگ یک از جایگاه خوبی برخوردار است اما در سال‌های اخیر ضعف‌هایی از فوتبال مشاهده شده که اغلب با اطلاع‌رسانی ورزشی‌نویسان به جامعه مخابره شده است.

قهرمانی‌مطلق ادامه داد: باید همین وظیفه و رسالت خبری با رعایت اخلاق حرفه‌ای روزنامه‌نگاری ادامه داشته باشد.

وی با بیان اینکه انجمن ورزشی‌نویسان تشکیلات منسجمی به وجود آورده‌ است، ابراز داشت: برای بهبود کار اعضای این انجمن باید به سمت ثبت قانونی انجمن حرکت کرد زیرا شناسنامه‌دار کردن هر تشکلی مزایای فراوانی دارد.

فرماندار همدان خاطرنشان کرد: همگرایی و همفکری اعضای انجمن ورزشی‌نویسان همدان در راستای کمک به رشد ورزش استان بسیار اثربخش است که وحدت‌رویه و دوری از اختلاف رمز موفقیت خبرنگاران ورزشی استان شود.

در پایان این مراسم از زحمات 30 ساله صادق صیادی از برنامه‌سازان و تهیه‌کنندگان برنامه‌های ورزشی و از پیشکسوتان عرضه خبر ورزشی استان با اهدای لوح تقدیر و تابلوی نفیسی از طرف انجمن ورزشی‌نویسان تقدیر شد.

انتهای پیام/89020/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول