اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

همدانی‌ها میزبان کوچولوهای ایران

تیم‌های فوتسال خبرنگاران همدان و انجمن کوچولوهای ایران به نفع کودکان سرطانی و بیماران خاص مسابقه خیرخواهانه برگزار می‌کنند.

همدانی‌ها میزبان کوچولوهای ایران

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، آیین گلریزان که قدمت زیادی در فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی کشورمان عزیزمان دارد به منظور کمک و حمایت از اقشار کم درآمد یا نیازمند از سال‌های دور برگزاری می‌شود.

گلریزان سنت حسنه‌ای است که حتی شنیدن نامش هم به انسان انرژی مثبت می‌دهد، جایی که گروه‌ گروه مردم می‌آیند و مبلغی را در حد توان خود برای کمک به نیازمندان اختصاص می‌دهند.

کار ارزشمندی که چه در سطح کوچک در محدوده یک محله یا طایفه و فامیل انجام شود چه در سطح گسترده و با پوشش خبری رسانه‌ها، در نوع خود الگوست و پوشش خبری آن الگوسازی برای زنده نگه‌داشتن این سنت زیبا و معنوی محسوب می‌شود.

گلریزان از سنت‌های دیرین زورخانه است که به مناسبت‌های مختلف انجام می‌شود در گذشته دور برای کشتی گرفتن دو پهلوان و آشتی دادن دو ورزشکار پیشکسوت و رفع کدورت بین آنها صورت می‌گرفته اما در سال‌های اخیر این فرهنگ زیبا ایرانی اسلامی رنگ بوی دیگر گرفته است.

در سال‌های اخیر مراسم گلریزان برای استعانت به کسی که به کمک احتیاج دارد، جمع‌آوری کمک در هنگام بروز بلای طبیعی و کمک رسانی به آسیب دیدگان و اقشار نیازمند برگزاری شده که از قداست خاصی بین اهالی ورزش و حتی مردم عادی که در این مراسم شرکت می‌کنند، داشته و دارد.

در حین برگزاری مراسم گلریزان، مدعوین که از معتمدین و متمکین و گاهی از شخصیت‌های اجتماعی و اقتصادی ورزش دوست هستند اعاناتی قابل توجه به منظورهای معینی کرامت می‌کنند تا ضمن برگزاری یک مراسم ورزش به بعد فرهنگی ورزش هم توجه ویژه‌ای شده است.

به تازگی انجمن ورزشی‌نویسان استان همدان متشکل از خبرنگاران، عکاسان، برنامه‌سازان و مجریان رسانه‌های دیداری، شنیداری، گفتاری، خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری و بخش‌های مختلف صدا و سیمای مرکز همدان فعالیت و حرکت خوبی را آغاز کردند.

اعضای این انجمن در کنار کار حرفه‌ای خبر، برای امور خیرخواهانه زیادی پیش‌قدم شدند و در روزهای اولیه فعالیت خود موفق شدند در شهرستان‌های فامنین و ملایر با برگزاری فوتسال مسابقات خیریه مبالغی برای اقشار نیازمند جمع‌آوری کنند.

خبرنگاران همدانی با برنامه‌ریزی‌های که از ماه‌های قبل ترتیب دادند از تیم فوتسال انجمن کوچولوهای ایران دعوت کردند تا ضمن سفر به پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین در یک مسابقه فوتسال خیریه شرکت کنند.

تیم فوتسال کوچولوهای ایران (کوتاه قامتان بلند همت) در کشور برای این قبیل برنامه‌های خیرخواهانه مشارکت داشتند با قبول دعوت انجمن ورزشی‌نویسان استان همدان یکشنبه 13 مرداد به همدان سفر می‌کنند.

جشن گلریزان جامعه ورزشی همدان که عواید آن برای کمک به کودکان سرطانی و بیماران خاص هزینه خواهد شد، با انجام حرکات ورزش زیبای باستانی توسط نوجوانان ملی‌پوش این رشته برگزاری مسابقه بین منتخب خبرنگاران همدان و تیم کوچولوهای ایران و اجرای حرکات نمایشی تریال هیئت دوچرخه‌سواری استان برگزار خواهد شد.

با موافقت مسئولان فرمانداری شهرستان همدان و حمایت مدیرکل ورزش و جوانان و همکاری دستگاه‌های مختلف اجرایی در سطح استان این مراسم گلریزان با حضور خانواده‌های کودکان سرطانی و بیماران خاص و برای نخستین بار به صورت خانوادگی برگزاری خواهد شد.

جشن گلریزان جامعه ورزشی همدان و مسابقات فوتسال خبرنگاران همدان و کوچولوهای ایران شامگاه یکشنبه 13 مرداد هم‌زمان با هفته گرامیداشت خبرنگار در سالن ورزشی 6 هزار نفری انقلاب شهر همدان برگزار خواهد شد.

------------------------

فرشید گل‌محمدی

------------------------

انتهای پیام/89020/ی40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول