اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سال گذشته

خیران سلامت استان فارس 22 میلیارد تومان کمک کردند

خیران سلامت استان فارس سال گذشته 22 میلیارد و 700 میلیون تومان کمک کردند که معادل کمک‌های خیری کل کشور بوده است.

خیران سلامت استان فارس 22 میلیارد تومان کمک کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، مدیرعامل مجمع خیرین تامین سلامت استان فارس صبح امروز با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امسال یازدهمین اجلاس سالانه مجمع خیرین سلامت 24 مردادماه جاری به میزبانی استان فارس به عنوان قدیمی‌ترین مجمع کشور برگزار می‌شود.

علی اکبر رامجردی افزود: این همایش با حضور خیران سلامت 28 استان کشور و فعالان حوزه سلامت برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: بیشترین هدف این اجلاس تقدیر از خیرینی است که در سال گذشته 22 میلیارد و 700 میلیون تومان در امور بهداشت و درمان کمک کردند اما این تجلیل به طور الزامی در مسائل مالی نیست و خیران نمونه در امور معنوی و فعالیت‌های شایسته معرفی و تجلیل می‌شوند.

رامجردی اضافه کرد: در این همایش از 41 خیر به عنوان نماد خیران تجلیل می‌شود که از سه خیر برگزیده دو نفر به نام خانم بنان و آقای موسویان افرادی هستند که کمک‌های چند میلیاردی انجام داده‌اند و نفر سوم دختر نوجوانی بوده که جایزه مسابقات قرآن خود را اهدا کرده است.

به گفته وی، عملکرد این 41 نفر در سال گذشته 18.5 میلیارد تومان بوده که 9 نفر آنان خانم و مابقی آقایان هستند.

رامجردی اضافه کرد: بیشترین کمک را سال گذشته یکی از خیران با 6 میلیارد و 300 میلیون تومان انجام داده است.

 

*260 میلیارد تومان کمک خیران در 10 سال گذشته

مدیرعامل مجمع خیرین تامین سلامت استان فارس گفت: کمک‌های خیرین سلامت فارس در 10 سال گذشته بیش از 260 میلیارد تومان بوده و با توجه به افت بودجه‌های عمرانی دولت، کمک خیران به طور تقریبی همپای بودجه دانشگاه علوم پزشکی شیراز بوده است.

وی تصریح کرد: خیرین سلامت فارس در بحث مراکز درمانی 20 میلیارد تومان، در بحث اورژانس یک‌ میلیارد و 700 میلیون تومان و حمایت از بیماران 2 میلیارد تومان (در قالب قرض‌الحسنه و بلاعوض) عملکرد داشته‌اند.

احداث و تکمیل 28 پروژه در حوزه عمرانی، یک‌ میلیون و 418 هزار متر اهدای زمین، 10 مورد اهدای ملک و بیش از 500 مورد اهدای تجهیزات پزشکی دیگر مواردی بود که رامجردی به عنوان فعالیت‌های شاخص خیران سلامت فارس برشمرد.

وی ادامه داد: در یازدهمین اجلاس نیازهای باقی‌مانده نیز مطرح و مورد بررسی قرار می‌گیرد.

رامجردی برخی از این موارد را برشمرد و افزود: تکمیل پروژه‌های شروع شده، بیمارستان‌های آماده بهره‌برداری امتیاز و سوختگی، بیمارستان تازه شروع به احداث شده احمدبن موسی (ع)، بیمارستانی در جنوب شیراز که در مرحله آماده‌سازی زمین است، بیمارستان پیوند، خوابگاه دانشجویی و حمایت از بیماران نیازمند مواردی است که مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به توفیق دیدار مجمع خیران سلامت فارس با مقام معظم رهبری، تاکیدات ایشان بر پیشتازی خیران فارس را یک افتخار برشمرد و افزود: یاد خیران متوفی در اجلاس امسال و همچنین در ویژه‌نامه اجلاس گرامی داشته می‌شود.

انتهای پیام/2448/ز40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول