اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی کرمانشاه مطرح کرد

کاهش 18 درصدی تصادفات عابر پیاده با موتورسیکلت در کرمانشاه

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه با اشاره به کاهش 18 درصدی تصادفات عابران پیاده با موتورسیکلت در سال‌جاری در کرمانشاه، گفت: بیشترین سن تصادفات مربوط به مردان در سنین، 21 الی 25 سال است.

کاهش 18 درصدی تصادفات عابر پیاده با موتورسیکلت در کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، غلام‌رضا امیدی در جلسه‌ای که ظهر امروز در جمع خبرنگاران استان کرمانشاه برگزار شد، گفت: در بحث آماری چهار ماهه نخست سال‌جاری، 59 درصد کاهش فوتی، 5 درصد کاهش جرحی و 6 درصد افزایش خسارتی داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه در زمینه آمار پزشکی‌قانونی طی چهار ماه نخست امسال، 40 درصد کاهش داشته‌ایم، افزود: 38 درصد کاهش فوت مربوط به رانندگان، 36 درصد عابران و 62 درصد مربوط به سرنشینان است و عدم رعایت حق تقدم و رعایت نکردن فاصله طولی بیش‌ترین علل وقوع تصادفات بوده است.

امیدی با اشاره به کاهش 18 درصدی تصادفات عابران پیاده با موتورسیکلت در سال‌جاری، اظهار داشت: بیشترین ساعات تصادفات از 6 الی 8 بعد از ظهر اتفاق می‌افتد و بیشترین سن تصادفات 21 الی 25 سال در مردان است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه از آمار آموزشی رانندگان و موتورسواران طی سال‌جاری در استان کرمانشاه خبر داد و گفت: 453 موتورسیکلت ضبط شده و به صاحبان آن‌ها آموزش داده شده است و در صورت تخلف برای بار نخست، موتور آنها یک هفته توقیف خواهد شد و در صورت تکرار به یک ماه توقیف می‌انجامد.

توقیف 51 جلد گواهی‌نامه به علت تصادفات حادثه‌ساز

امیدی تصریح کرد: 51 جلد گواهی‌نامه در سال‌جاری به علت تصادفات حادثه‌ساز توقیف شد و تعداد سه هزار و 239 دستگاه خودرو به دلیل تخلفات به پارکینگ منتقل و توقیف شد و تاکنون دو هزار و 452 خودرو ترخیص شده‌اند.

این مقام مسئول از افزایش 64 درصدی عبور از چراغ قرمز در سال‌جاری خبر داد و اعلام کرد: برخورد با رانندگان به دلیل نبستن کمربند ایمنی 27 درصد رشد داشته و شاهد رشد 59 درصدی عدم استفاده از کلاه ایمنی در سال‌جاری بوده‌ایم.

امیدی ادامه داد: در صورت وجود پلاک ناخوانا و مخدوش در خودروها، طبق ماده دو راهنمایی و رانندگی خودرو توقیف می‌شود و راننده به دادگاه معرفی خواهد شد.

به گفته وی، طرح زوج و فرد خودروها در جلسه شورای ترافیک برای شش ماهه دوم سال تصویب شده و احتمال دارد در شش ماه نخست سال آینده 3 خط اصلی خیابان مدرس، افشارطوس و شریعتی طبق سنوات گذشته نیز اجرا شود.

وی از آموزش 500 نفر از عوامل تاکسی‌رانی و اتوبوس‌رانی استان کرمانشاه در سال‌جاری خبر داد و افزود: این آموزش در راستای بالا بردن فرهنگ ترافیکی و رانندگی است و با وجود بهتر شدن شرایط ولی هم‌چنان نیاز به تغییر فرهنگ رانندگی در کرمانشاه احساس می‌شود.

بسته‌ شدن چهارراه ده‌مجنون از سمت وکیل‌آقا

امیدی از فعال‌ بودن دوربین‌های شهرداری و راهنمایی ‌و رانندگی در سطح شهر خبر داد و تصریح کرد: چهارراه ده‌مجنون از سمت وکیل‌آقا بسته می‌شود، ولی از شمال به غرب باز است و تعریض پل ایثار به دلیل کم‌عرض ‌بودن با مشکل مواجه است که در برنامه اجرایی ما قرار دارد.

وی ادامه داد: وجود پارک‌بان در خیابان‌های اصلی شهر طبق ماده 15 راهنمایی ‌و رانندگی به دلیل تقسیم عادلانه جای پارک در بین رانندگان است و این مامورین تنها حق دریافت هزینه از رانندگانی را خواهند داشت که بیش از نیم ساعت در محل تعیین‌شده اقدام به پارک می‌کنند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه برخورد با خودروی عمومی در دستور کار قرار دارد، افزود: در صورتی که راننده دارای گواهی‌نامه «ب1» باشد صرف داشتن 25 سال سن، باید به مراکز برای اخذ گواهی‌نامه پایه یکم مراجعه کند و اشخاصی که دارای گواهی‌نامه پایه دوم قدیم هستند می‌توانند گواهی‌نامه پایه یکم نیز دریافت کنند.

وجود 43 آموزشگاه فعال راهنمایی و رانندگی در استان کرمانشاه

امیدی از وجود 43 آموزشگاه راهنمایی و رانندگی در استان کرمانشاه خبر داد و اظهار داشت: آموزش پایه دو موتور برای موتورسواران آغاز می‌شود و در صورتی که افراد از این آموزشگاه‌ها شکایتی داشته باشند، در صورت وجود تخلف، رسیدگی می‌شود.

وی ادامه داد: در سال گذشته برخی از آموزشگاه‌ها به دلیل وجود تخلف یک الی سه سال به تعطیلی کشیده شدند و حتی برخی از مربیان آن لغو همکاری شدند و همواره عدم رعایت شئونات اسلامی و آموزش به مشتریان کم‌تر از مدت زمان تعیین ‌شده در آموزشگاه‌ها زیرنظر ما است.

امیدی عدم استفاده از پل‌های عابر پیاده را مشکلی بزرگ اعلام کرد و گفت: استفاده از پل عابر پیاده در سال‌جاری بهتر شده و در زمینه ایمن‌سازی معابر اقدامات خوبی انجام شده است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه، از برخورد با آلودگی صوتی در برخی خودروها و متوقف ‌کردن خودروهایی که دارای شیشه‌های دودی هستند، خبر داد و افزود: شماره‌گذاری خودرو حدود یک‌ساعت انجام می‌شود و در صورت خرید خودرو شایسته است رانندگان به مراکز شماره‌گذاری سریعا مراجعه کنند تا مشکلی به وجود نیاید.

وی اعلام کرد: در سال 84، در زمینه تصادفات 28 هزار کشته داشته‌ایم که این رقم در پایان سال گذشته به کم‌تر از 19 هزار نفر رسیده است و در بحث ترافیک 16 واحد مشغول به فعالیت هستند و همیاران پلیس در این زمینه کمک بسیاری کرده‌اند.

امیدی در پایان خاطر نشان کرد: 70 درصد کشته‌شدگان در سال گذشته مربوط به عابران پیاده به علت عدم استفاده از پل عابر پیاده بوده است که در این راستا باید فرهنگ‌سازی صورت گیرد.

انتهای پیام/2700/ب40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول