اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی گلستان:

گلستان در تهیه ملزومات توانبخشی معلولان رتبه خوبی ندارد / صدور کارت منزلت برای سالمندان

مدیرکل بهزیستی گلستان با بیان اینکه نیازسنجی مراکز در سطح استان انجام شده و هر یک از شهرستان‎ها بر مبنای جمعیت حمایت می‎شوند، گفت: گلستان در تهیه ملزومات در حوزه توانبخشی معلولان رتبه خوبی ندارد.

گلستان در تهیه ملزومات توانبخشی معلولان رتبه خوبی ندارد / صدور کارت منزلت برای سالمندان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، رقیه رحمانی صبح امروز در جمع مددکاران بهزیستی گلستان از تشکیل شورای سالمندی در بخش توانبخشی خبر داد و اظهار داشت: ریاست این شورا با استاندار و دبیری آن با بهزیستی است.

وی تصریح کرد: یک دستگاه ون مناسب‎سازی شده ویژه معلولان از سازمان بهزیستی کشور درخواست شد و هفته دولت این دستگاه در اختیار استان قرار خواهد گرفت تا مرهمی بر گوشه‎ای از درد معلولان زائی و نخاعی باشد.

راه‎اندازی سامانه ایاب و ذهاب معلولان

مدیرکل بهزیستی گلستان افزود: تلاش می‎کنیم مجوز تاکسی تلفنی معلولان ضایعه نخاعی را نیز برای آسایش و رفاه معلولان به ثبت برسانیم.

رحمانی با بیان اینکه تاکنون 21 پلاک ویژه معلولان ارائه شده است، اذعان کرد: ماهانه برای 336 معلول کمک هزینه سوخت پرداخت می‎شود.

وی از راه‎اندازی سامانه ایاب و ذهاب خبر داد و یادآور شد: در حال حاضر یک‎هزار و 620 نفر در این سامانه ثبت‎نام کردند و به هر معلول ماهانه 30 هزار تومان هزینه ایاب و ذهاب پرداخت می‎شود.

بهزیستی گلستان رتبه نخست ثبت اطلاعات دانشجویان را کسب کرد

مدیرکل بهزیستی گلستان بیان داشت: درصددیم کارت منزلت برای سالمندان گلستان صادر کنیم و در یک الی دو بانک که سالمندان شناسایی شدند زمینه‎ای فراهم کنیم که بدون نوبت، از خدمات بهره‎مند شوند.

به گفته رحمانی؛ بهزیستی گلستان برای نخستین‎بار رتبه نخست را در ثبت اطلاعات دانشجویان در سامانه دانشجویی سطح کشور کسب کرد و قرار است بیشترین اعتبار در این زمینه به گلستان تخصیص پیدا کند.

وی با بیان اینکه در حوزه اجتماعی فعالیت‎های زیادی از سوی بهزیستی انجام می‎شود، خاطرنشان کرد: هدف ما در این حوزه آگاه‎سازی، قادرسازی و توانمندسازی افراد است و در این حوزه، بهزیستی متولی فعالیت‎هایی است که توسعه، رشد و تکامل کودکان در مهدکودک‎ها مورد توجه قرار می‎گیرد اما آموزش در مهدکودک‎ها متوجه بهزیستی نیست بلکه آموزش و پرورش متولی این امر است.

بهزیستی از بحرانی شدن وضعیت افراد جلوگیری می‎کند

مدیرکل بهزیستی گلستان با اشاره به اینکه حمایت از افراد در معرض آسیب مهمترین وظیفه بهزیستی در بخش امور اجتماعی است، متذکر شد: بهزیستی همواره از بحرانی شدن وضعیت افراد جلوگیری می‎کند.

رحمانی با بیان اینکه اورژانس اجتماعی در خطوط یک، دو و تیم سیار در این حوزه فعال است، گفت: خطوط پیش‎بینی شده به صورت دولتی هستند.

وی خاطرنشان کرد: مراکز بازپروری، خانه سلامت، مرکز نگهداری از کودکان خیابانی و محلی برای قرنطینه از افراد آسیب دیده جامعه پیش‎بینی شده است.

7 مرکز اورژانس اجتماعی در گلستان فعال است

مدیرکل بهزیستی گلستان با بیان اینکه هفت مرکز اورژانس اجتماعی در گلستان فعال است، اظهار داشت: در گرگان اورژانس اجتماعی شبانه‎روزی «سطح یک»، گنبدکاووس «سطح دو»، کردکوی، مینودشت، کلاله، آزادشهر و علی‎آباد کتول نیز همگی دارای «سطوح سه» هستند که در ساعات اداری فعالیت می‎کنند.

انتهای پیام/83001/ی30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول