اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی گلستان عنوان کرد

گلستان تنها استان دارای بانک اطلاعات فرزندخواندگی

مدیرکل بهزیستی گلستان گفت: گلستان تنها استانی است که نسبت به تکمیل و تجمیع بانک اطلاعات فرزندخواندگی مبادرت کرده است.

گلستان تنها استان دارای بانک اطلاعات فرزندخواندگی

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، رقیه رحمانی صبح امروز در جمع مددجویان بهزیستی گلستان اظهار داشت: در سال گذشته 38 متقاضی صاحب فرزند شدند.

وی با اشاره به پایش پرونده‎های متقاضی فرزندخواندگی در استان خاطرنشان کرد: از تعداد بیش از 300 پرونده‎ای که در این زمینه تشکیل شده است، این رقم را به 110 پرونده رساندیم، از سال 1379 نسبت به تشکیل پرونده مبادرت شده و اکنون پرونده‎ها به‎روز هستند و متقاضیان سال 1391 در اولویت تحویل فرزند قرار دارند.

200 بانوی گلستانی در صف چرخه مستمری‎بگیران

مدیرکل بهزیستی گلستان با بیان اینکه توانمندسازی اجتماع‎محور یکی از فعالیت‎های مهم ما است، تصریح کرد: تلاش شد تا محله‎های آسیب‎خیز را در سال‎جاری زیرپوشش قرار دهیم که در این راستا دو محله در کوی محتشم و کوی عرفان در اولویت قرار گرفتند و در این زمینه یک‎هزار و 348 پرونده به کلینیک‎ها واگذار شد.

رحمانی با تاکید بر اینکه طرح مصادیق توانمندسازی یکی از اقدامات مناسب بهزیستی است، بیان داشت: در حال حاضر 200 بانوی گلستانی در صف چرخه مستمری‎بگیران قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه پایگاه خدمات اجتماعی یکی از اولویت‎های بهزیستی در سال‎جاری است، متذکر شد: بنا داریم تا پایگاه کاهش طلاق را به بخش خصوصی واگذار کنیم و در این راستا شناسایی کودکان خیابانی در دستور کار این پایگاه قرار دارد.

بودجه بهزیستی گلستان به رشد 22 درصدی رسید

مدیرکل بهزیستی گلستان خاطرنشان کرد: از تعداد 795 مرکز نگهداری معلولان بیمار در گلستان، اکثر قریب به اتفاق مراکز استیجاری هستند.

رحمانی با بیان اینکه پیگیری اقدامات در محلات آسیب‎خیز یکی از برنامه‎های عمده بهزیستی است، یادآور شد: بر اساس دستورالعمل بهزیستی، ساماندهی متکدیان معلول، سالمند، سرپرست خانوار و کودکان جزو جامعه هدف این سازمان قرار دارند که در مراکز زیرپوشش از این افراد حمایت و پشتیبانی می‎کنیم.

به گفته وی؛ بودجه بهزیستی گلستان به رشد 22 درصدی رسیده است.

فعالیت 32 مرکز شیرخوارگان دولتی در گلستان

مدیرکل بهزیستی گلستان با بیان اینکه 32 مرکز شیرخوارگان دولتی در استان فعالیت دارند، گفت: مابقی مراکز از سه تا 18 سال غیردولتی هستند.

رحمانی افزود: 14 مرکز شیرخوارگاه در استان پسرانه، 12 مرکز دخترانه و پنج مرکز مختلط از سنین صفر تا شش سال در این مراکز نگهداری می‎شوند.

وی در خصوص یارانه مراکز مهدکودک بیان داشت: تا سال 1391 ماهانه مبلغ 200 هزار تومان برای هر فرزند داده می‎شد که در سال‎جاری این رقم به 170 هزار تومان تنزل پیدا کرد.

انتهای پیام/83001/ب30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول