اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی گلستان:

گلستان رتبه هفتم کشور را در تعداد معلول دارد

مدیرکل بهزیستی استان گلستان گفت: گلستان از نظر تعداد معلولان، رتبه هفتم کشور را دارد.

گلستان رتبه هفتم کشور را در تعداد معلول دارد

رقیه رحمانی امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: گلستان پایلوت طرح مراقبین معلولان شده است و در حال حاضر 160 معلول در این طرح خدمت‎رسانی می‎شوند که این خدمات به صورت رایگان انجام می‎شود.

وی از ارائه خدمات صندوق بیمه درمان و مکمل برای معلولان شدید و متوسط در استان خبر داد و افزود: 13 هزار و 567 معلول از خدمات صندوق بیمه درمان استفاده کردند.

10 شهرستان از خدمات CBR برخوردار هستند

مدیرکل بهزیستی گلستان متذکر شد: معلولان می‎توانند هزینه‎های بیمارستانی خود را که شامل بیمه می‎شود با ارائه فاکتور به صندوق بیمه ارائه دهند تا بخشی از هزینه‎های درمان به آنها پرداخت شود.

رحمانی با بیان اینکه 350 میلیون تومان به خرید وسایل توانبخشی معلولان اختصاص داده شده است، تصریح کرد: تاکنون 94 میلیون تومان تخصیص صندوق درمان به شهرستان‎ها واریز شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 10 شهرستان از خدمات CBR برخوردار هستند، بیان داشت: در حوزه توانبخشی CBR «مبتنی بر جامعه» ارائه خدمات توانبخشی به معلولان در منازل روستایی انجام می‎شود که هدف اصلی در این حوزه آموزش به خانواده‎ها است.

بیمه مددیاران بهزیستی با جدیت پیگیری می‎شود

مدیرکل بهزیستی گلستان از فعالیت 9 گروه تسهیل‎گر در استان خبر داد و اظهار داشت: این گروه‎ها با هدف نگهداری معلولان در تمام طیف‎های مختلف در استان فعالیت می‎کنند.

رحمانی با بیان اینکه بیمه تامین اجتماعی مددیاران بهزیستی با نظارت جدی در حال پیگیری است، خاطرنشان کرد: گلستان سه درصد استخدامی معلولان را در اختیار دارد که بر این اساس، حدود 25 معلول را باید در سال 1391 جذب دستگاه‎ها می‎شدند که پنج معلول ذهنی و حرکتی شدید در شهرهای گرگان و آق‎قلا به استخدام بهزیستی گلستان درآمدند.

وی در خصوص مناسب‎سازی مبلمان شهری برای معلولان گفت: صدور و احداث تمام اماکن عمومی و شخصی باید مناسب‎سازی معلولان باشد و سپس به آنها پروانه کار داده شود که در این راستا شهرهای گرگان و گنبدکاووس همکاری بیشتری با بهزیستی داشتند.

بیش از یک‌هزار مددجو کمک هزینه مناسب‎سازی محیط را دریافت کردند

مدیرکل بهزیستی گلستان از تجهیز و نصب چراغ راهنما در چهارراه ها خبر داد و اظهار داشت: در سال گذشته حدود یک‌هزار و 232 نقطه شناسایی و رفع نقص شد و توسط کارشناسان مورد مناسب‎سازی قرار گرفت.

به گفته رحمانی، سال گذشته حدود یک‌هزار و 630 نفر از مددجویان کمک هزینه و اعتبار مناسب‎سازی محیط را دریافت کردند.

وی از تمام دستگاه‎های اجرایی استان خواست تا در راستای مناسب‎سازی فضاهای شهری از تمام ظرفیت‎ها برای کمک به معلولان استفاده کنند.

انتهای پیام/83001/ح40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول