اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه میاندوآب:

حرفه خبرنگاری تاثیرگذارترین ارتباط را بین بشریت ایفا می‌کند

امام جمعه میاندوآب گفت: حرفه خبرنگاری تاثیرگذارترین ارتباط را در عصر امروز بین بشریت ایفا می‌کند.

حرفه خبرنگاری تاثیرگذارترین ارتباط را بین بشریت ایفا می‌کند

حجت‌الاسلام محمدجواد قهرمانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: خبرنگاری یک حرفه بسیار مقدس بوده که امروزه به برکت وجود خبرنگاران همه مردم جهان از خبرها و حوادثی که در اطراف انسان اتفاق می‌افتد با خبر می‌شوند.

وی افزود: انسان‌ها از بسیاری از تجربیات دیگران به وسیله خبرنگاران اطلاع پیدا می‌کنند.

امام جمعه میاندوآب با بیان این‌که خبرنگاران انسان‌های از جان گذشته‌ای هستند و با نثار جان خودشان گاهی اخبار بسیار حساس را به جهان مخابره می‌کنند، ادامه داد: بسیاری از مواقع خبرنگاران موجب نجات جان بسیاری از انسان‌ها می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: خبرنگاران با ارسال اخبار مهم و تاثیرگذار عموم بشریت را مدیریت کرده و آن‌ها را نسبت به بعضی از مسائل حساس می‌کنند و موجب اتحاد ملت‌ها می‌شوند.

قهرمانی عنوان کرد: خبرنگاری شغلی است که در عصر فعلی تاثیرگذارترین ارتباط را در ایجاد ارتباط بین بشریت، کشورها، اقوام و ملل مختلف دنیا ایفا می‌کند.

وی تصریح کرد: امروز باید قدر خبرنگاران گرامی داشته شود و فضای کار برای آن‌ها فراهم شود تا بشر بتواند با اطلاع یافتن از اخبار مهم روز و حوادث جهانی خودش را آماده مقابله با جریاناتی بکند که ممکن است زندگی آن‌ها را تهدید کند.

قهرمانی با بیان این‌که امروز عرصه‌های مختلف برای بشر اهمیت بسیار زیادی دارد، یادآور شد: گاهی فهمیدن یک خبر هر چه سریع‌تر برای سرنوشت انسان بسیار کارساز است.

امام جمعه میاندوآب اظهار داشت: امروزه ارتباطات به قدری حائز اهمیت است که گاهی عدم اعتنا به این مقوله مهم و یا بهره‏برداری نادرست و ناقص از آن می‏تواند بر سرنوشت ملت تاثیر بگذارد و آن را به بی‏راهه بکشاند.

وی ادامه داد: از آن جهت است که اطلاعات و آگاهی‏‌ها لازمه مواجهه با قدرت‏های بزرگ است.

قهرمانی با بیان این‌که یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های خبرنگار داشتن عشق، علاقه و قریحه خبرنگاری است، اظهار داشت: کسی باید وارد عرصه جذاب و در عین حال پر مخاطره خبرنگاری شود که ضمن داشتن این استعداد ذاتی از هنر واژه گزینی، شم خبری، حوصله زیاد و نگاه موشکافانه و دقیق نیز برخوردار باشد و با پرهیز از احساسات بکوشد رویدادها را همان‌طور که اتفاق افتاده منتشر کند نه آن طور که خود می‌خواسته اتفاق بیفتد.

انتهای پیام/61005/م30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول