اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار زنجان تاکید کرد

اهتمام جدی مسئولین برای توسعه شاخص‌های اجتماعی زنجان

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار زنجان گفت: مسئولین نسبت به توسعه شاخص‎های اجتماعی و سیاسی در زنجان اهتمام جدی داشته باشند.

اهتمام جدی مسئولین برای توسعه شاخص‌های اجتماعی زنجان

ابوالفضل خوئینی امروز در گفت‎و‎گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: زنجان شهری فرهنگی است و باید نسبت به توسعه شاخص‌های فرهنگی آن در سطح کشور تلاش بیشتری صورت گیرد.

وی توسعه شاخص‌های مهم سیاسی، اجتماعی و فرهنگی را خواستار شد و افزود: مسئولین شهرستان نسبت به وضعیت فعلی بررسی‌های لازم را صورت دهند.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار زنجان به برگزاری جلسه‌ای با مسئولین اداره ثبت‎احوال شهرستان اشاره کرد و یادآور شد: در این جلسه مسئولین از ثبت بیشترین دلیل فوتی‌های شهرستان زنجان به دلیل بیماری‌های قلبی و عروقی خبر دادند.

وی به بیماری‌های قلبی و عروقی اشاره کرد و افزود: باید نسبت به آگاه کردن مردم از بیماری‌های قلبی عروقی اطلاع‌رسانی کرد.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار زنجان با بیان اینکه باید از ظرفیت رسانه‌ها برای اطلاع‎رسانی به مردم بهره لازم برده شود، یادآور شد: رسانه‌های شنیداری و دیداری باید نسبت به فرهنگ‌سازی در این خصوص تلاش کنند.

وی خواستار تلاش بیشتر صدا و سیما در نقش‎آفرینی فرهنگی شد و تاکید کرد: همه رسانه‌ها باید در کنار مسئولین برای ارتقای وضعیت فرهنگی و اجتماعی شهرستان زنجان تلاش کنند.

خوئینی با اشاره به نرخ رشد جمعیت کشور و شهرستان زنجان، خاطرنشان کرد: باید نسبت به میزان جمعیت، تولد، مرگ و میر و میزان ثبت ازدواج حساسیت لازم صورت گیرد.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار زنجان به نرخ ثبت ولادت در شهرستان زنجان اشاره کرد و گفت: بیشترین نرخ ولادت در میان مادران 25 تا 29 سال ثبت شده است.

وی نرخ تولد در بین مادران 20 تا 24 سال را یادآور شد و تاکید کرد: رتبه دوم در نرخ ثبت ولادت در بین مادران این گروه سنی قرار دارد.

خوئینی همچنین مادران گروه سنی 30 تا 34 را در گروه سوم عنوان کرد و اظهار داشت: این مادران نیز رده سوم از نظر نرخ ثبت متولدین را در اختیار دارند.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار زنجان نرخ رشد ولادت در سطح شهرستان زنجان را مثبت ارزیابی کرد و گفت: آمارها حاکی از رشد مثبت نرخ ثبت تولد در سطح استان و شهرستان دارد.

وی به نرخ رشد ولادت در شهرستان زنجان اشاره کرد و یادآور شد: در چهار ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه رشد 3.11 درصدی در نرخ ثبت ولادت اتفاق افتاده است.

خوئینی ثبت وقایع حیاتی را مهم ارزیابی کرد و گفت: باید نسبت به ثبت دقیق و اصولی وقایع حیاتی در سطح استان زنجان و شهرستان اهتمام وجود داشته باشد.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار زنجان با بیان اینکه ثبت‎احوال یکی از دستگاه‌های مهم در ارائه اطلاعات است، افزود: مسئولین و مردم برای انجام وظایف ثبت‏‎احوال در ثبت وقایع حیاتی همکاری لازم را داشته باشند.

وی تحقق حماسه سیاسی در انتخابات ریاست جمهوری را یادآور شد و تاکید کرد: در سال‎جاری با تحقق حماسه سیاسی ترس و بیم دشمنان از نظام اسلامی افزایش یافت.

خوئینی با بیان اینکه با تنفیذ رئیس‎جمهور باید شعارهای رهبری در تحقق حماسه سیاسی و اقتصادی پیگیری شود، افزود: همه مردم و مسئولین باید برای تحقق منویات رهبری تلاش کنند.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار زنجان همچنین به برنامه‎ریزی‎های صورت گرفته برای اجرای نظام جامع شناسایی در شهرستان زنجان اشاره و خاطرنشان کرد: این طرح در حال برنامه‎ریزی مقدماتی است.

وی با بیان اینکه با تامین اعتبارات نسبت به اجرایی کردن این طرح اقدام می‌شود، افزود: این طرح کمک شایانی برای ارائه خدمات مطلوب به مردم شهرستان زنجان خواهد کرد.

انتهای پیام/73007/ق40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول