اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جلسه شورای آموزش و پرورش گلستان مطرح شد

انتقاد معاون استاندار گلستان از کم‎توجهی به جهت‎گیری‎های فرهنگی اجتماعی

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان از نگاهی که در برخی از مسئولان و مدیران وجود دارد که حوزه‎های ساخت و ساز و عمران را نسبت به جهت‎گیری‎های فرهنگی و اجتماعی بیشتر مورد توجه قرار می‎دهند، انتقاد کرد.

انتقاد معاون استاندار گلستان از کم‎توجهی به جهت‎گیری‎های فرهنگی اجتماعی

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، علیرضا جمشیدی در چهارمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان در سال‌جاری خواستار مرتفع شدن مشکل توسعه دانشگاه فرهنگیان استان قبل از آغاز سال تحصیلی جدید شد، اظهار داشت: در حال حاضر یک‎هزار و 500 دانشجوی پسر و نزدیک به یک‎هزار دانشجوی دختر در دانشگاه فرهنگیان استان داریم که با توجه به زیرساخت‎های موجود و افزایش سالانه تعداد دانشجو، این مرکز از نظر فضا با کمبودهایی مواجه است.

وی تأکید کرد: با سرمایه‎گذاری در حوزه تربیت معلم و توسعه فضاهای دانشگاه فرهنگیان قطعاً به پرورش معلمانی خواهیم پرداخت که می‎توانند نقش بسزایی در نظام تعلیم و تربیت و آموزش نسل‎های ما داشته باشند و اگر می‎خواهیم فعالیت‎های اجتماعیمان جهت‎گیری پیشگیرانه داشته باشد، باید حوزه آموزش و پرورش و تربیت معلم را تقویت و حمایت کنیم.

جانشین رئیس شورای آموزش و پرورش گلستان ادامه داد: برای توسعه این فضا ابتدا اداره کل آموزش و پرورش استان باید با تمام توانش پای کار بیاید و ضمن بازنگری در اماکنی که در اختیار دارد، چنانچه مکان مناسبی برای انتقال این مجموعه پیدا کرد هر چه سریع‎تر روند انتقال فیزیکی دانشگاه را انجام دهد.

وی تصریح کرد: چنانچه آموزش و پرورش ساختمان مناسبی را در اختیار ندارد فرصت را از دست ندهد و هرچه سریع‎تر ساختمان‎هایی که در اختیار سایر دستگاه‎های دولتی است را شناسایی کرده تا با برگزاری جلسات با دستگاه مربوطه بتوانیم به نتایج مطلوبی دست یابیم و هرچه سریع‎تر این مشکل را مرتفع سازیم.

معاون استاندار گلستان نسبت به طرح پیشنهاد تشکیل کارگروه آموزش در استان اظهار داشت: با وجود شورای آموزش و پرورش استان نیازی به تشکیل کارگروه‎های موازی وجود ندارد و هر طرح و پیشنهادی در این حوزه با نگاه کارشناسی از مسیر شورای آموزش و پرورش استان مصوب خواهد شد.

وی با انتقاد از نگاهی که در برخی از مسئولان و مدیران وجود دارد که حوزه‎های ساخت و ساز و عمران را نسبت به جهت‎گیری‎های فرهنگی و اجتماعی بیشتر مورد توجه قرار می‎دهند، خاطرنشان کرد: اساساً اگر جهت‎گیری‎هایمان را در حوزه فرهنگ و آموزش تقویت کنیم در نهایت شاهد بازخوردهای بسیار مثبتی در جامعه خواهیم بود.

جمشیدی با بیان اینکه این تأکید ما به هیچ عنوان به معنای نفی، انکار و اهمیت حوزه‎های عمرانی نیست، بیان کرد: همه ما اعتقاد داریم که حوزه‎های عمرانی در کشور باید با قدرت در جایگاه خودش فعال باشد، اما اینکه ما تنها به ساخت و ساز بپردازیم و به انسان‎سازی توجه نکنیم، همه آن فعالیت‎ها و ساخت و سازها به هدر رفته و بهره‎برداری بهینه از آن نخواهد شد.

وی بسیاری از خساراتی که به اموال عمومی وارد می‎شود را ناشی از ضعف فرهنگی دانست و افزود: به طور مثال تماشاگری که برای تماشای دیدار فوتبال به ورزشگاه می‎رود و با یک باخت تیم محبوب خود اقدام به کندن صندلی‎ها یا آسیب رساندن به اتوبوس‎های شرکت واحد می‎شود نشان‎دهنده اشکال کار ما در حوزه‎های فرهنگی است.

معاون استاندار گلستان تأکید کرد: تقویت بودجه دستگاه‎های فرهنگی و کار و تلاش متولیان نظام تعلیم و تربیت و فرهنگ در جامعه، قطعاً نتایج روشن و درخشانی را به دنبال خواهد داشت که همه حوزه‎ها از آن بهره‎مند خواهند شد.

انتهای پیام/2307/ی/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول