اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل خبر داد

راه‌اندازی طرح بلال در کتابخانه‌های عمومی

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل از راه‌اندازی طرح بلال در اکثر کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل خبر داد.

راه‌اندازی طرح بلال در کتابخانه‌های عمومی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صادق فرهمند امین عصر امروز در همایش معرفت و اخلاق اسلامی در کتابخانه‌های عمومی اظهار داشت: ‌طرح بلال یک سامانه الکترونیکی است که به صورت خودکار همزمان با وقت شرعی اقدام به پخش اذان در کتابخانه‌های عمومی می‌کند.

وی به ایجاد قفسه‌های کتاب با محتویات قرآن و ادعیه مناسبت‌های مختلف اشاره کرد و افزود: همزمان با اعیاد مختلف ملی و مذهبی برنامه‌های متنوع فرهنگی اعم از برگزاری مراسم عزاداری و مدیحه‌سرایی با حضور اعضای کتابخانه‌ها برگزار می‌شود.

فرهمند امین با قدردانی از حضور معلم اخلاق و مفسر قرآن، استاد برجسته حوزه و دانشگاه حجت‌الاسلام محسن غرویان در این همایش معنوی تصریح کرد: ما در واپسین روزهای ماه مبارک رمضان با اشتیاق و شوق و شور در پای درس اخلاق این استاد نشسته و از فضیلت‌ها و مبانی اخلاقی و ارزشی که از قرآن و سیره اهل بیت بازگو شد، بهره‌مند شدیم.

این مسئول خاطر نشان کرد: همه ساله در ماه مبارک رمضان با دعوت از اساتید و روحانیان برجسته حوزه و دانشگاه نمازخانه‌های موجود در کتابخانه‌های عمومی حال و هوایی معنوی و فضای ارزشی به خود می‌گیرند.

وی اضافه کرد:‌ در دو سال اخیر همزمان با دهه سوم ماه مبارک رمضان و در قدر شناختن این ایام، شاهد حضور استاد ارزشمند غرویان هستیم که استقبال نوجوانان و جوانان به ویژه قشر دانش‌آموز و دانشجو از این برنامه‌ها در حد وسیع و گسترده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بیان کرد: در سال‌های گذشته همزمان با توسعه فعالیت‌های فرهنگی و گسترش فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی اقدامات مناسبی با هدف فضاسازی معنوی در نمازخانه کتابخانه‌های عمومی ایجاد شده و در کتابخانه مرکزی نیز به دلیل حضور گسترده اعضای کتابخانه و کارکنان نمازهای ظهر و عصر به امامت یکی از روحانیان اقامه می‌شود.

فرهمند امین از راه‌اندازی طرح بلال در اکثر کتابخانه‌ها خبر داد و گفت: این طرح در قالب یک سامانه الکترونیکی است که به صورت خودکار همزمان با وقت شرعی اقدام به پخش اذان در کتابخانه‌های عمومی می‌کند.

انتهای پیام/62007/ک30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول