اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های استان اصفهان:

حمایت خیران در جهت پیشبرد اهداف کتابخانه‌های عمومی مؤثر است

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان با اشاره به نقش مؤثر حمایت خیران در جهت پیشبرد اهداف کتابخانه‌های عمومی گفت: مسئولان شهرستان با جذب خیران می‌توانند به جذب بودجه ملی جهت ساخت و تجهیز کتابخانه‌های شهرستان سمیرم کمک کنند.

حمایت خیران در جهت پیشبرد اهداف کتابخانه‌های عمومی مؤثر است

به گزارش خبرگزاری فارس از سمیرم، غلامرضا یاوری ظهر امروز در نشست کمیته دائمی نهضت مطالعه مفید شهرستان سمیرم که به منظور بررسی مشکلات کتابخانه‌های عمومی این شهرستان تشکیل شد با اشاره به نقش فضای فیزیکی استاندارد و مناسب در جذب افراد به کتابخانه‌ها اظهار داشت: وجود فضای فیزیکی مناسب و استاندارد در افزایش سرانه مطالعه و جذب مخاطب به کتابخانه‌ها تاثیر زیادی دارد که لازم است در جهت استانداردسازی فضای کتابخانه‌ها تلاش شود.

وی با اشاره به نقش موثر حمایت خیران در جهت پیشبرد اهداف کتابخانه‌های عمومی تصریح کرد: مسئولان شهرستان با جذب خیران می‌توانند به جذب بودجه ملی جهت ساخت و تجهیز کتابخانه‌های شهرستان سمیرم کمک کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان از همکاری خوب شهرداری حنا در جهت جذب خیر و آماده ساری زمین و نقشه ساخت این طرح با اختصاص بودجه ملی در شهر حنا خبر داد و افزود: کتابخانه عمومی شهر حنا با پیش بینی اعتبار 250 میلیون تومان در دو طبقه و با زیربنای 450 متر مربع  طراحی شده است.

وی همچنین اضافه کرد: کتابخانه شهر کمه نیز در زمین مجتمع فرهنگی آن با همکاری مسئولان شهرستانی ساخته می‌شود که برای انجام این امر همکاری و هماهنگی‌های لازم باید انجام گیرد.

یاوری با توجه به کمبود فضای استاندار در سمیرم ادامه داد: در صورت همکاری اداره اوقاف و امور خیریه و هیئت امنای حسینیه بیت‌العباس سمیرم، دومین کتابخانه عمومی سمیرم با مساحت 1200 متر مربع در حسینیه بیت‌العباس سمیرم راه اندازی می‌شود.

در ادامه رئیس کتابخانه عمومی شهرستان سمیرم از وجود 6 هزار و 926 عنوان کتاب در کتابخانه عمومی سمیرم گفت: تعداد یک هزار 461 نفر عضو کتابخانه عمومی سمیرم هستند و تاکنون تعداد 9هزار و هشت نفر کتاب به امانت برده اند.

صفر علی بهادری اظهار کرد: در شهرستان سمیرم دو واحد کتابخانه مشارکتی در شهر حنا و کمه وجود دارد که فقط کتابخانه مشارکتی شهر حنا فعال است.

وی با اشاره به نقش فضای فیزیکی استاندارد و مناسب در جذب افراد به کتابخانه‌ها گفت، اضافه کرد: تنها سالن مطالعه شهر سمیرم دارای فضای استاندارد نیست و به دلیل مجاورت با خیابان اصلی شهر و استاندارد نبودن ساختمان، و صدای عبور و مرور وسایل نقلیه سبب اذیت و عدم تمرکز مخاطب در سالن مطالعه می‌شود.

انتهای پیام/2301/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول