اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اداره راه‌آهن استان اصفهان:

پروژه قطار سریع ‌السیر اصفهان به تهران به کار خود ادامه می‌دهد

مدیرکل اداره راه‌آهن استان اصفهان گفت: با صحبت‌هایی که با اداره راه‌آهن کشور در ارتباط به اینکه سرعت 80 کیلومتر بر ساعت برای این قطار مشکل ایجاد می‌کند انجام شده و آنها را متقاعد کردیم که مشکلی در این راستا نخواهیم داشت و این پروژه به کار خود ادامه می‌دهد.

پروژه قطار سریع ‌السیر اصفهان به تهران به کار خود ادامه می‌دهد

به گزرش خبرگزاری فارس از اصفهان، پروژه قطار سریع‌ السیر اصفهان به تهران با هدف کاهش زمان سفر از اصفهان به تهران به یک ساعت و نیم و با توجه به این‌ که دولت به دنبال تمرکز‌زدایی از تهران است، کاهش جمعیت تهران و انتقال آن به شهرهای قم و اصفهان راه‌اندازی شده است.

با توجه به شایعات شنیده شده مبنی بر متوقف شدن پروژه قطار سریع ‌السیر اصفهان به تهران به گفت‌وگو با مدیر اداره راه‌آهن استان اصفهان پرداختیم.

حسن ماسوری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: قطار سریع السیر اصفهان به تهران برای سرعت 160 کیلومتر طراحی شده و پایین‌ترین سرعت آن 80 کیلومتر بر ساعت است و سرعت‌های پایین به سیستم آن آسیب می‌رساند.

وی با اشاره به اینکه مسئولان قطار شهری تهران سرعت 80 کیلومتر بر ساعت را مشکل‌ساز دانستند، تصریح کرد: در تستی که انجام شده این قطار با سرعت 80 کیلومتر بر ساعت و در میانه با سرعت 70 کیلومتر بر ساعت نیز حرکت کرده و آسیبی متوجه آن نبوده است.

مدیرکل اداره راه‌آهن استان اصفهان متذکر شد: با صحبت‌ها و رایزنی‌هایی که با اداره راه‌آهن کشور در ارتباط به اینکه سرعت 80 کیلومتر بر ساعت برای این قطار مشکل ایجاد می‌کند انجام شده است آنها را متقاعد کردیم که مشکلی در این راستا نخواهیم داشت و به امید خدا این پروژه به کار خود ادامه می‌دهد.

این مسئول میزان پیشرفت پروژه قطار سریع‌ السیر اصفهان به تهران را مطلوب دانست و اذعان داشت: در حال حاضر این پروژه 40 درصد پیشرفت برنامه‌ای داشته و به طور مداوم در حال پیگیری این پروژه هستیم و امیدواریم در کوتاه‌ترین زمان به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام/63015/ن30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول