اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری کردستان:

حرکت قطار توسعه سقز شتاب گرفت

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری کردستان با اشاره به اقدامات مثبت صورت گرفته در این شهرستان، گفت: حرکت قطار توسعه سقز شتاب گرفته است.

حرکت قطار توسعه سقز شتاب گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سیروان بهرامی ظهر امروز در جلسه با اعضای شورای شهر سقز در محل معاونت عمرانی اداره‌کل استانداری کردستان اظهار کرد: حوزه عمرانی استانداری از 4 معاونت شهری و شوراها، روستایی و شوراها، دفتر فنی و ستاد حوادث غیرمترقبه تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه بیشترین ارتباط شواهای شهر با دفتر امور شهری است گفت: کلیه امورات مربوط به ساختار شورا و شهرها در این مجموعه پیگیری می‌شود.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری کردستان خاطرنشان کرد: نحوه و ساز و کار دخالت در قمست‌های مختلف شهرداری، نصب و عزل‌ها، بحث‌های مالی، نظارت بر پروژه‌های عمرانی و تخصیص اعتبارات از این دست موارد است.

بهرامی با اشاره به اینکه وظایف قانونی شوراها در اصل 34 تعریف شده است، گفت: گاهی دیده شده اعضای شوراها در اموراتی که به آن‌ها مرتبط نمی‌شود دخالت نابه‌جا کرده و در نهایت موجبات عزل اعضای شورا را فراهم آورده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه مجموعه شورای شهر سقز را افرادی تحصیلکرده و دانشگاهی تشکیل می‌دهند، تصریح کرد: انتظار داریم همدلی و یکدستی در میان مجموعه وجود داشته باشد تا امورات مربوط به شهرداری پیگیری شود.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری کردستان با بیان اینکه یکی از وظایف و اختیارات شوراها مسئله انتخاب شهردار است، اظهار کرد: شرایط سقز به لحاظ مدیریتی ایده‌آل و در برخی جنبه‌ها حتی از مرکز استان نیز جلوتر است.

بهرامی با یادآوری اینکه در دوره‌های قبلی، برخی شوراهای شهر در نصب و عزل نیروهای شهرداری دخالت می‌کردند، این رویه را غیرقانونی اعلام کرد و افزود: طبق ماده 82 قانون، شوراها حق نصب و عزل ندارند.

وی با بیان اینکه بستگان اعضا نیز حق شرکت در معاملات مربوط به شهرداری اعم از مناقصه‌ها و مزایده‌ها را ندارند، تصریح کرد: علاوه بر استانداری، سازمان بازرسی و دستگاه‌‌های امنیتی نیز به جد پیگیر این مسائل خواهند بود.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری کردستان، خاطرنشان کرد: اموال منقول و غیرمنقول شهرداری نیز مختص کسی نبوده و باید به صورت عمومی استفاده شود.

بهرامی از برگزاری دوره آموزشی به شکل استانی، برای آشنایی تمامی اعضای شوراهای شهرهای کردستان با چارت کاری و وظایف خود خبر داد و گفت: این جلسه در یکی از روزهای 27 یا 28 مرداد ماه برگزار خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه بافت بسیار مناسبی در شهر سقز وجود دارد، اظهار کرد: کارهای مطلوبی صورت گرفته که انتظار می‌رود در آینده این رویه ادامه و افزایش یابد.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری کردستان با بیان اینکه سقز در عرضه اوراق مشارکت در زمره شهرهایی قرار دارد که هم وزارت کشور و هم بانک مرکزی آن را تأئید کرده‌اند گفت: سقز راه خود را پیدا کرده و قطار پیشرفت آن بر روی ریل توسعه است.

بهرامی بر لزوم وجود تعامل مثبت و سازنده میان اعضای شورا با شهرداری تأکید کرد و افزود: باید با کمک تمامی عوامل در ساختار جدید این قطار به مقصد برسد.

وی با بیان اینکه نقش شوراها در اجرای طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی بسیار حائز اهمیت است، اظهار کرد: در این زمینه باید از نظرات کارشناسان و نخبگان به خوبی استفاده شود.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری کردستان در پایان ابراز امیدواری کرد با هماهنگی هر چه بیشتر مسئولان و شورا زمینه رشد و بالندگی شهر سقز و بهره‌مندی مردم این سامان از رفاه و آسایش فراهم شود.

انتهای پیام/79012/ر40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول