اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور معاون استاندار خراسان‌رضوی

توسعه خط سه قطار شهری مشهد بررسی و تصویب شد

در جلسه‌ای با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان‌رضوی بررسی مطالعات خط چهار و توسعه خط سه قطار شهری مشهد انجام و کلیات آن تصویب شد.

توسعه خط سه قطار شهری مشهد بررسی و تصویب شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان‌رضوی، محمدحسن واحدی در جلسه شورای ترافیک خراسان‌رضوی گفت: مطالعات خطوط قطار شهری مشهد از سال 83 آغاز شده اما به سبب تغییر بافت شهری، عملیات اجرایی خط دو قطار شهری و تغییرات پیش آمده در مالکیت زمین‌های قرار گرفته در مسیر ایستگاه‌ها لزوم بازنگری در این طرح ضروری به نظر می‌رسید.

وی با اشاره به این‌که مسیر خط سه قطار شهری از امامیه آغاز شده و به شهرک ابوذر ختم می‌شود، اظهار داشت: با توجه به ارائه توجیهات لازم، بازنگری در مسیرها در سه جهت شمالی، جنوبی و میانی مورد تصویب قرار گرفت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان‌رضوی با بیان این‌که در مسیر قبلی مترو نیاز به تملک اراضی و تامین منابع مالی بود، خاطرنشان کرد: در مسیر جدید که از زیر پل حافظ صورت می‌گیرد به دلیل نیاز نداشتن به تملک اراضی شاهد کاهش هزینه‌ها هستیم.

واحدی تصریح کرد: در این مسیر تعداد ایستگاه‌ها از 22 به 24 و طول مسیر از 18 کیلومتر به 28,5 کیلومتر افزایش می‌یابد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان‌رضوی به بررسی طرح مطالعاتی خط چهار قطار شهری مشهد پرداخت و بر لزوم توسعه این خطوط تا شهرک شهید باهنر تاکید کرد.

واحدی استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاری‌های تجاری در ارتباط با جانمایی ایستگاه‌ها را مهم ارزیابی کرد و گفت: به سبب اهمیت دقیق جانمایی‌ها، مطرح شدن این بخش از پروژه در کمیته فنی ضروری است و باید به سرعت انجام شود.

وی بر لزوم بررسی اجمالی خطوط پنج گانه قطار شهری مشهد قبل از طرح در شورای عالی ترافیک کشور تاکید کرد و ادامه داد: باتوجه به اضافه شدن شهرک جدید مهرگان و ناحیه توس به مشهد، امتداد خطوط قطار شهری تا این نواحی در آینده قابل بررسی است.

گفتنی است، ‌مطالعات مصوب یاد شده پس از تایید شورای عالی ترافیک کشور تامین اعتبار و اجرایی می‌شود.

پیش از این خطوط یک، دو و سه در این شورا مصوب شده است.

انتهای پیام/70003/م/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول