اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل خبر داد

اختصاص اعتبار برای تکمیل سد عمارت از محل فروش هتل لاله و آب‌درمانی سبلان

استاندار اردبیل گفت: از محل فروش هتل لاله و آب‌درمانی سبلان سرعین تا 100 میلیارد تومان برای تکمیل سد عمارت گرمی اختصاص می‌یابد.

اختصاص اعتبار برای تکمیل سد عمارت از محل فروش هتل لاله و آب‌درمانی سبلان

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل به نقل از روابط عمومی استانداری اردبیل، اکبر نیکزاد گفت: زمینه‌سازی برای تامین حداقل 100 میلیارد تومان از محل فروش املاک شرکت توسعه گردشگری ایران از جمله مجتمع آب‌درمانی سبلان و هتل لاله سرعین جهت تکمیل سد عمارت اجرایی شده است.

وی خاطرنشان کرد: در یک مقطع زمانی هزینه‌کرد اعتبارات دولتی در پروژه‌هایی نظیر آب‌درمانی سبلان، هتل لاله، آب‌درمانی‌های شابیل و قینرجه و راه‌های ارتباطی آب‌های گرم معدنی از اولویت‌های استان بود که خوشبختانه منجر به استقبال مناسب بخش خصوصی از سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری شد.

استاندار اردبیل یادآور شد: در حال حاضر نیز برای مدیریت بهینه منابع آبی و تقویت زیرساخت‌های بخش کشاورزی، تسریع در مراحل اجرایی سدهای در دست ساخت استان ضروری به نظر می‌رسد که در همین راستا و با فروش دو مجموعه موصوف، زمینه اختصاص حدود 100 میلیارد تومان اعتبار به سد مرزی و استراتژیک عمارت در شهرستان گرمی فراهم خواهد شد.

نیکزاد با اشاره به این‌که با اتمام سد عمارت، امکان ذخیره کردن 230 میلیون متر مکعب آب و آبی کردن قریب به 20 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی دیم فراهم می‌شود، تصریح کرد: حدود 20 میلیون متر مکعب از ذخایر این سد به مصارف آشامیدنی تخصیص یافته که مشکلات فعلی موجود در تامین آب شرب بیشتر روستاهای شهرستان را نیز رفع خواهد کرد.

نیکزاد در پایان سخنان خود تصریح کرد: در سال‌های گذشته با غفلت مسئولان استان، نیروگاه اردبیل به فروش رسید اما متاسفانه درآمد حاصل از آن عموماً در پروژه‌های سایر استان‌ها صرف شد که برای جبران آن نیز به عنوان یک وظیفه مهم تلاش خواهیم کرد.

انتهای پیام/62003/م/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول