اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل بهزیستی استان قم:

39 هزار نفر به صورت تلفنی و حضوری در قم مشاوره شدند

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان قم گفت: 39 هزار و 800 نفر به صورت تلفنی و حضوری از خدمات مشاوره روان‌شناختی بهزیستی در قم بهره بردند.

39 هزار نفر به صورت تلفنی و حضوری در قم مشاوره شدند

هادی کریمی‌اصل امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به عملکرد معاونت پیشگیری بهزیستی استان قم در سال گذشته بیان داشت: در این معاونت دفترهای مشاوره و خدمات روان‌شناختی، پیشگیری و درمان اعتیاد، دفتر پیشگیری از معلولیت‌ها و دفتر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند.

وی آموزش بیش از 25 هزار نفر در دوره‌های آموزشی مهارت‌های زندگی، پیش از ازدواج و مهارت‌های زندگی از طریق موسسه‌ها و مراکز را از اقدامات دفتر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ذکر و تصریح کرد: آموزش و تربیت 90 نفر از کارشناسان استان به عنوان مربی آموزش مهارت‌های زندگی برای محیط کار، خانواده و پیش از ازدواج از دیگر اقدامات این دفتر در سال گذشته بوده است.

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان قم به مهم‌ترین برنامه‌های دفتر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در سال 92 اشاره کرد و ابراز داشت: گسترش طرح آموزش مهارت‌های زندگی خانواده ویژه افراد متاهل با هدف آموزش مدیریت اقتصادی خانوار و تقویت و افزایش توان مدیریتی افراد در زمینه مسائل اقتصادی خانواده از جمله برنامه‌های این دفتر در سال جاری است.

وی گسترش آموزش حقوق شهروندی و مهارت‌های زندگی با هدف ارتقای سلامت روانی اجتماعی و افزایش مشارکت مدنی افراد در فعالیت‌های سیاسی اجتماعی و ارتقای فرهنگ شهروندی برای خلق حماسه سیاسی را از مهم‌ترین برنامه‌های کاربردی امسال دانست.

کریمی‌اصل گسترش طرح محب و فعال‌سازی سه محله با تاکید بر توانمندسازی اجتماعات محلی، ارائه خدمات مشاوره تلفنی و حضوری به میزان بیش از 39 هزار و 800 نفر را از جمله خدمات دفتر مشاوره و خدمات روان‌شناختی در سال 91 عنوان کرد.

وی همچنین تاسیس و راه‌اندازی نخستین مرکز مشاوره عمومی با رویکرد اسلامی در استان قم را از دیگر اقدامات این دفتر در سال گذشته بیان کرد.

معاون پیشگیری بهزیستی استان قم مهم‌ترین برنامه‌های این دفتر در سال جاری را مورد توجه قرار داد و گفت: گسترش محلات زیر پوشش طرح محب، توسعه مشاوره و خدمات روان‌شناختی بین عموم مردم به ویژه اقشار آسیب‌پذیر و در مناطق محروم با ارتقای کمی و کیفی خدمات روان‌شناختی عمومی و تخصصی با رویکرد بومی در سطوح مختلف از جمله برنامه‌های این دفتر در سال جاری است.

وی به عملکرد دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد اشاره و تصریح کرد: توسعه طرح پیشگیری اجتماع محور در محلات شهری و محیط کار، ساماندهی مراکز اقامتی درمان اعتیاد و مراکز کاهش آسیب موجود استان مطابق دستورالعمل ابلاغی و همکاری سازنده در ساماندهی و درمان اجباری معتادان پرخطر استان از طریق مراکز موجود در استان در دستور کار قرار گرفته است.

کریمی‌اصل توسعه و ارتقای کمی و کیفی طرح پیشگیری اجتماع محور، توسعه کمی و کیفی درمان، بازتوانی و کاهش آسیب اعتیاد را از برنامه‌های در دستور کار این دفتر در سال جاری ذکر کرد.

انتهای پیام/78005/ط30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول