اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی:

مصرف آب در استان مرکزی 6 درصد کاهش یافت

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی از کاهش شش درصدی مصرف آب در استان خبر داد.

مصرف آب در استان مرکزی 6 درصد کاهش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، عبدالرضا خلیلی بعدازظهر امروز در دیدار با مدیرکل و معاونان سازمان صدا و سیمای استان مرکزی اظهار داشت: با فرهنگ‌‌سازی صورت گرفته از سوی رسانه‌ها به ویژه شبکه آفتاب خوشبختانه با وجود افزایش تعداد مشترکان آب، شاهد کاهش 6 درصدی در مصرف آب در استان هستیم که تلاش داریم این میزان را افزایش دهیم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر متوسط مصرف آب در استان 235 لیتر است که نسبت به متوسط کشوری که 245 لیتر است، پایین‌تر است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی اذعان داشت: متأسفانه میزان بارندگی در کشور یک سوم میزان جهانی است؛ این در حالی است که  متوسط مصرف آب نسبت به میانگین جهانی بسیار بالاتر است.

خلیلی ادامه داد: در تابستان امسال مشکل خاصی در بحث آب نداشتیم، اما از شهروندان انتظار داریم نسبت به صرفه‌جویی در مصرف آب دقت داشته و از هدر رفت آن جلوگیری کنند.

وی با بیان اینکه جلوگیری از مصرف آب وظیفه‌ای همگانی است، خاطر نشان ساخت: مصرف آب به طور صحیح و مطابق الگوی مصرف و جلوگیری از هدررفت آن، می‌تواند تا حدی جایگزین کمبود منابع تامین آب باشد که باید در این زمینه فرهنگ ‌سازی کرد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی با اشاره به همکاری خوب و مطلوب‌ صدا و سیما در فرهنگ‌ سازی مصرف بهینه آب بیان داشت: صدا و سیما به عنوان یکی از موثرترین وسایل ارتباط جمعی نقش موثری در گسترش فرهنگ مصرف بهینه آب دارد که باید به ایفای نقش در این زمینه بپردازد.

حمید قربانی‌جم، مدیرکل سازمان صدا و سیمای استان مرکزی نیز از آمادگی این سازمان برای افزایش تعامل با مسئولان دستگاه‌های اجرایی خبر داد و گفت: این سازمان آمادگی دارد در راستای فرهنگ ‌سازی پیرامون مصرف آب نهایت همکاری را با شرکت آب و فاضلاب داشته باشد.

انتهای پیام/87003/ذ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول