اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس تاکید کرد

شهرک‌های صنعتی خمینی‌شهر شرایط خوبی ندارد

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: شهرک‌های صنعتی و تولیدات خمینی‌شهر از شرایط مطلوبی برخوردار نیست.

شهرک‌های صنعتی خمینی‌شهر شرایط خوبی ندارد

محسن صرامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به پایان کار دولت دهم اظهار داشت: در هشت سال کار دولت نهم و دهم شاهد پایه گذاری اساس کارهای بزرگ در صنعت و تولید بودیم و در برخی زمینه‌های عمرانی و گاها اقتصادی نیز پیشرفت‌های قابل توجه داشته‌ایم.

وی ادامه داد: در ابتدای کار دولت نهم اقتصاد روند رو به رشدی پیدا کرد، اما با اعمال تحریم‌های گسترده و تفکرات انحصاری و خودسرانه دولت کار به جایی کشید که شاهد سخت‌تر شدن شرایط اقتصادی کشور و رکود صنعت و تولید شدیم.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی تحریم‌ها را عامل ویران کننده اقتصاد کشور دانست و تاکید کرد: اگر شرایط تحریم‌های خارجی و بانک مرکزی پیش نیامده بود با گام‌های بلندی که در زمینه‌های اقتصادی به خصوص هدفمندی یارانه‌ها برداشته شد اوضاع کشور را برای سال 1404 امیدوار کننده‌تر و روشن‌تر می‌ساخت.

این مسئول با اشاره به وضعیت اقتصادی در خمینی شهر اضافه کرد: در چهار سال اخیر وضعیت اقتصادی شهر به دلیل ناکامی ورود سرمایه‌ها به شهرک‌های صنعتی و کاهش تولیدات این شهر از شرایط مطلوبی برخوردار نیست.

صرامی اضافه کرد: در چهار سال گذشته 61 هزار بیکار در خمینی شهر ثمره ناهماهنگی مدیران منطقه‌ای و استانی و همچنین مدیران کشوری بوده است.

وی عدم هماهنگی در مدیریت‌های کشور را سبب آشفتگی در اوضاع اقتصادی کشور دانست و تاکید کرد: عدم حمایت بانک‌ها از تولید و پرداخت تحصیلات و عدم حمایت ادره ‌های مالیاتی در شرایط بحران سبب ایجاد آشفتگی و بروز مشکلات است.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی  با اشاره به شرایط بحرانی کشور اضافه کرد: در شرایطی که کشور در بحران به سر می‌برد ناهماهنگی میان قوا اصلا جایز نمی‌باشد.

این مسئول گفت: نظارت مجلس شورای اسلامی در امور مختلف اقتصادی انجام می‌گرفت، اما به دلیل ناهماهنگ بودن دولت و گرفتن تصمیماتی خارج از محدوده‌ معین شده تقابلی که باید بین قوا باشد بهم خورد.

وی با بیان عملکرد ضعیف ارگان‌های صنعت‌ومعدن تصریح کرد: عملکرد ضعیف صنعت ‌و معدن در شرایط بحران و گمرکات که در تمام سختی‌ها سنگر گرفته و برای کاهش شرایط بحران هیچ کمکی نکردند.

صرامی اذعان داشت: گمرکات کشور به خاطر برخی از منافع خود سبب انباشته شدن مقادیر زیادی کالای اساسی از جمله دارو در انبار‌های خود شده و اجازه ترخیص به آنها نمی‌دهند.

این مسئول با اشاره به تاریخی بودن اصفهان و ظرفیت بالای صنایع در آن متذکر شد: در سال گذشته شاهد کاهش ظرفیت کارخانه‌ها و مراکز تولید استان بودیم که امیدواریم در سال آینده شاهد رشد و گسترش فضای اقتصادی و برداشتن گام‌های بلند در بهبود صنایع در استان اصفهان باشیم.

انتهای پیام/63015/ن30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول