اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل اموز زندان‌های همدان:

50 درصد جرایم زندان‌های همدان مربوط به مواد مخدر است

معاون اجرایی اداره کل اموز زندان‌های استان همدان گفت: مواد مخدر و اعتیاد 50 درصد جرایم را در زندان‌های همدان به خود اختصاص دادند.

50 درصد جرایم زندان‌های همدان مربوط به مواد مخدر است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان پژمان پروین ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان همدان اظهار داشت: رسالت اداره زندان‌ها در راستای اصلاح مددجویان و بازگشت سعادتمندانه به جامعه است که در این راستا در تلاش هستیم تا برنامه‌های مفید و مختلفی را اجرا کنیم.

وی با اشاره به شاخص‌‌ترین برنامه‌های اداره زندان در راستای اصلاح رفتار مددجویان افزود: از جمله برنامه‌های شاخص اداره زندان‌ها در راستای اصلاح مددجویان و بازگشت آنان به جامعه در سال جاری و همچنین سال گذشته اجرای برنامه‌های فرهنگی و قرآنی بوده است.

معاون اجرایی اداره کل امور زندان‌های استان همدان ادامه داد: اداره زندان‌ها در برنامه‌های قرآنی مختلف توانست در سال گذشته در قرائت قرآن مددجویان مقام سوم کشوری را کسب کند و همچنین در سال جاری نیز در بین سربازان وظیفه اداره زندان در رشته قرائت و حفظ قرآن رتبه سوم کشوری را به خود اختصاص داد.

وی خاطرنشان کرد: از جمله برنامه‌ها و اقدامات اصلاحی و تربیتی در داخل زندان‌ها، ایجاد فضای فرهنگی مانند مساجد، کتابخانه‌ها و... است تا با این برنامه‌ها و اجرای موفق آن بتوانیم مددجویان را از گرایش به سمت مصرف مواد مخدر دور نگه داریم.

پروین یادآور شد: از جمله برنامه‌های شاخص اداره زندان استان همدان این بود که استان همدان به عنوان نخستین شهر در کشور بود که متادون‌تراپی را خصوصی‌سازی کرد به طوری که فرد بیمار با پرداخت وجه نسبت به اخذ داروی متادون اقدام می‌کرد و با اجرای این برنامه توانستیم مصرف بالای متادون را به صورتی گسترده کاهش دهیم که در این امر موفق نیز بودیم.

وی با اشاره به اینکه مواد مخدر و اعتیاد 50 درصد جرایم را در زندان‌های همدان به خود اختصاص داده‌اند، یادآور شد: در استان همدان بحث مواد مخدر و معتادان مقام اول را در بین جرایم مختلف به خود اختصاص داده است.

معاون اجرایی اداره کل امور زندان‌های استان همدان  تصریح کرد: در حوزه مقابله با ورود مواد مخدر به زندان‌های همدان نظارت و بازرسی‌های ویژه‌ای داریم تا بتوانیم از ورود مواد به داخل زندان‌ها جلوگیری کنیم.

انتهای پیام/89007/ت30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول