اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان زندان‌های کشور:

قضات برای فرستادن افراد به زندان دست به قلم نباشند

رئیس سازمان زندان‌های کشور با تاکید بر ضرورت فرهنگ‌سازی آزادی زندانیان جرائم غیرعمد گفت: قضات برای فرستادن افراد به زندان دست به قلم نباشند.

قضات برای فرستادن افراد به زندان دست به قلم نباشند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، غلامحسین اسماعیلی صبح امروز در دوازدهمین جشن گلریزان کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد خراسان‌رضوی در تالار نور مشهد اظهار کرد: زندانیان جرائم غیرعمد در بیشتر موارد متشکل از افراد نیازمند و مستحق بوده که تمکن مالی برای پرداخت بدهی خود ندارند.

وی افزود: مسئله مهم این است که کمک به زندانیان جرائم غیرعمد هم جنبه مادی و هم جنبه معنوی داشته؛ همچنین کمک به یک زندانی به معنی کمک به یک خانواده و شاد کردن خانواده‌های زندانی است.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه باید کمک به نیازمندان را مورد اهتمام قرار دهیم، گفت: چند شاخصه را باید در زندگی مورد توجه قرار دهیم، قانون و مقررات را محترم شمرده چرا که بسیاری از مشکلات و جرائم ریشه در نادیده گرفتن قانون دارد.

رئیس سازمان زندان‌های کشور ادامه داد: همچنین باید دیگران را به اجرای قانون تشویق و ترغیب کنیم و مصالحه را ارجح‌تر بر شکایت و زندانی بدانیم.

اسماعیلی با اذعان اینکه باید در مسیر فرهنگ‌سازی و آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد تلاش کنیم، تصریح کرد: همه افراد جامعه باید در مسیر فرهنگ‌سازی آزادی زندانیان جرائم غیرعمد تلاش کرده و همچنین قضات نیز برای فرستاد افراد به زندان نباید دست به قلم باشند.

انتهای پیام/70023/ب30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول