اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس‌کل دادگستری خراسان‌رضوی خبر داد

آزادی 242 زندانی جرائم غیرعمد از ابتدای امسال در خراسان‌رضوی

رئیس‌کل دادگستری خراسان‌رضوی گفت: 242 زندانی جرائم غیرعمد از ابتدای امسال تاکنون در خراسان‌رضوی با بدهی به ارزش 23 میلیارد تومان آزاد شده‌اند.

آزادی 242 زندانی جرائم غیرعمد از ابتدای امسال در خراسان‌رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام حسن شریعتی صبح امروز در دوازدهمین جشن گلریزان کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد خراسان‌رضوی در تالار نور مشهد اظهار کرد: هم‌اکنون برابر آمار مدیرعامل ستاد دیه خراسان‌رضوی حداقل بیش از 630 نفر از هموطنان ما در خراسان‌رضوی به واسطه جرائم غیرعمد و محکومیت مالی در زندان‌ها به سر می‌برند.

وی افزود: از مجموع 630 نفر زندانی جرائم غیرعمد خراسان‌رضوی، پنج زندانی زن و دیگران مرد بوده همچنین این زندانیان فقط به دلیل جرائم غیرعمد و نداشتن تمکین مالی در زندان‌ها هستند.

شریعتی با بیان اینکه ستاد دیه مجاز نیست یک ریال هم از محل کمک‌های مردمی برای آزادی زندانیان عمد مصرف کند، گفت: ستاد دیه مساعدت‌های مالی را برای افرادی که از سر بی‌بضاعتی و به دلیل جرائم غیرعمد محکوم شده‌اند، مصرف می‌کند.

رئیس‌کل دادگستری خراسان‌رضوی از آزادی بیش از 720 زندانی جرائم غیرعمد در سال 91 خبر داد و خاطرنشان کرد: در سال 91 بیش از 720 زندانی جرائم غیرعمد در خراسان‌رضوی آزاد شدند که مبلغ کل بدهی آنها بیش از 31 میلیارد تومان بود.

وی تصریح کرد: از مجموع کل بدهی 720 زندانی جرائم غیرعمد خراسان‌رضوی در سال 91، بیش از 14 میلیارد تومان را شکات رضایت داده و 16 میلیون تومان نیز مساعدت صورت گرفته است.

شریعتی یادآور شد: از ابتدای ماه مبارک رمضان 34 زندانی جرائم غیرعمد در خراسان‌رضوی آزاد شدند؛ همچنین 242 زندانی از ابتدای امسال تاکنون در استان با بدهی به ارزش 23 میلیارد تومان آزاد شده‌اند.

به گفته رئیس‌کل دادگستری خراسان‌رضوی از مجموع کل بدهی 23 میلیارد تومانی، بیش از 16 میلیارد تومان را شکات رضایت داده و هفت میلیارد تومان نیز مساعدت صورت گرفته است.

انتهای پیام/70023/ب30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول