اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به دلیل نبود پزشک متخصص

کودکان سرطانی کاشان سرگردانند

عضو منتخب هیئت مدیره سازمان نظام پزشکی کاشان گفت: کودکان سرطانی کاشان به دلیل نبود پزشک متخصص مجبورند برای درمان سرگردان دیگر شهرها باشند.

کودکان سرطانی کاشان سرگردانند

هانی پهلوانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: کودکان سرطانی این شهرستان به دنبال موافقت رئیس وقت دانشگاه علوم پزشکی کاشان در سال 85 با انتقال تنها پزشک فوق تخصص خون و انکولوژی اطفال این شهرستان به دانشگاه شهید بهشتی تهران بدون جذب پزشک جایگزین تاکنون مجبورند برای درمان که به طور معمول دوره‌های چند ساله دارد مکرر و به دفعات به تهران و یا دیگر شهرها مسافرت کنند.

وی با اشاره به رایزنی‌های صورت گرفته با مسئولان ذی‌صلاح کاشان برای جذب پزشک فوق تخصص خون و انکولوژی اطفال در کاشان و بی‌نتیجه ماندن این تلاش‌ها افزود: محقق نشدن این امر موجب شده تا کودکان سرطانی و خانواده‌های آنان با تحمل مشکلات فراوان برای انجام یک تزریق چند دقیقه‌ای مدام در حال مسافرت به تهران باشند.

عضو شورای اجرایی جمعیت هلال احمر کاشان تصریح کرد: در حال حاضر تعدادی از کودکان سرطانی که تحت نظر یکی از پزشکان تهران هستند، توسط یکی از بهیاران قدیمی و باتجربه بیمارستان شهید بهشتی کاشان در برخی دوره‌های درمان در این بیمارستان، شیمی درمانی می‌شوند، اما اعلام بازنشستگی این بهیار قدیمی طی چند ماه آینده، نگرانی پدران و مادران کودکان سرطانی در کاشان را دو چندان کرده است.

وی با اشاره به بهره‌مندی بیمارستان شهید بهشتی کاشان از تمام امکانات انجام شیمی درمانی اطفال خاطرنشان کرد: به دلیل نبود پزشک فوق‌تخصص خون و انکولوژی اطفال در کاشان، امکان استفاده از امکانات موجود در این بیمارستان وجود ندارد و کودکان سرطانی این شهرستان مجبورند ضمن تحمل درد و اضطراب بیماری، برای دریافت حداقل امکانات درمانی به شهرهای مجاور مراجعه نمایند و پس از انجام شیمی درمانی با حال عمومی نامناسب ناشی از عوارض شیمی درمانی به کاشان بازگردند.

پهلوانی با تأکید بر لزوم اهتمام ویژه مسئولان ذی‌ربط برای جذب هر چه زودتر پزشک فوق تخصص خون و انکولوژی اطفال در کاشان، بیان داشت امیدواریم تا زمان جذب این پزشک زمینه امکان استفاده از امکانات موجود در بیمارستان‌های کاشان برای کودکان سرطانی فراهم شود.

انتهای پیام/2406/ن30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول