اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

عیادت خبرنگاران همدانی از کودکان سرطانی‌

‌جمعی از خبرنگاران رسانه‌های مختلف استان همدان از کودکان سرطانی ‌در بیمارستان بعث همدان عیادت و دلجویی کردند.

عیادت خبرنگاران همدانی از کودکان سرطانی‌

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، در روزهای ماه مبارک رمضان در گوشه‌گوشه هر شهر و دیاری مردم برای انجام کار خیر از هم سبقت می‌گیرند و به جز برپایی ضیافت افطاری که سنت پسندیده است امور خیریه دیگر در بین مردم کشورمان رواج بیشتری یافته است.

انجمن ورزشی‌نویسان همدان با دعوت از خبرنگاران رسانه‌های مختلف استان‌، از کودکان سرطانی در بخش هماتولوژی بیمارستان بعثت همدان عیادت کردند.

*مشکلات دارویی بیماران سرطانی و دسترسی راحت دارو  خواسته خانواده بیماران

در حاشیه این بازدید دو ساعته مسئول بخش هماتولوژی بیمارستان بعثت همدان در مورد فعالیت این بخش اظهار داشت: این بخش با دارا بودن 14 تخت فعال در حال حاضر تنها مرکز پذیرش کودکان سرطانی در سطح استان است.

محسن احمدی افزود: بلندمدت بودن درمان بیمارانی که در این بخش بستری می‌شوند باعث شده تا همکاران با یک عشق وصف ‌ناشدنی علاوه بر انجام وظیفه ذاتی خود به درمان این کودکان بپردازند.

وی با اشاره به اینکه مشکلات دارو برای بیماران سرطانی وجود دارد اضافه کرد: طولانی بودن زمان گرفتن یک نسخه دارو با وجود همه همکاری‌هایی که مسئولان دارند باعث شده تا مریض بیشتر از 6 تا هشت ساعت منتظر باشد تا همراهان وی دارو را تهیه کرده و در اختیار کارکنان بخش بگذارند.

*مسئولان حمایت کنند بیمارستان تخصصی کودکان ساخته شود

در ادامه این بازدید، یکی از یاوران مجموعه محک( موسسه حمایت از کودکان سرطانی ایران) شعبه همدان گفت: در حال حاضر بیش از 250 کودک سرطانی در سطح استان شناسایی شده‌اند که از خدمات بخش هماتولوژی بیمارستان بعثت همدان خدمات درمانی می‌گیرند.

حمید مهرآسا یادآور شد: تناسبی بین تعداد بیماران و 14 تخت موجود در بخش هماتولوژی بیمارستان بعثت همدان وجود ندارد و با همه حمایت‌هایی که انجام شده قطعاً این تعداد تخت جوابگوی نیاز این قشر از بیماران که درمان آنان خاص است نیست.

وی ادامه داد: مجموعه محک شعبه همدان از ابتدای فعالیت خود در تیرماه 90 بیش از 31 میلیارد تومان کمک‌های نقدی از مؤسسه محک تهران برای حمایت از خانواده‌ها و کودکان سرطانی دریافت و هزینه این قشر از بیماران نیازمند کرده است.

به گفته یاور محک همدان این مبلغ برای تأمین هزینه‌های ایاب و ذهاب، درمان، تهیه دارو، تغذیه و حتی وسایل بهداشتی به والدین این کودکان پرداخت شده.

وی افزود: کودکی که برای درمان حداقل یک هفته باید در بیمارستان میهمان باشد و با انواع و اقسام آمپول و سرم و مواد شیمی تحت درمان قرار بگیرد قطعاً نیاز به فعالیت‌های کودکانه دارد تا برای انجام مابقی درمان خود توانایی تحمل درد را داشته باشد.

مهرآسا گفت: در صورتی‌ که مسئولان دانشگاه علوم پزشکی همدان فضای مناسبی را در این بیمارستان در اختیار مجموعه محک بگذارند و با خرید وسایل بازی فضای مناسبی برای کودکان سرطانی ایجاد می‌شود.

وی اظهار کرد: وجود یک بیمارستان تخصصی کودکان در همدان بیشتر از قبل احساس می‌شود تا بتوانیم از سفر خانواده یک بیمار برای درمان به مرکز و استان‌های دورتر جلوگیری کنیم.

یاور محک همدان ابراز داشت: مسئولان بیش از پیش باید برای رفع این خلأ بزرگ اقدام عاجلی داشته باشند.

*برگزاری مسابقه دوستانه با کوچولوهای ایران به نفع بیماران سرطانی

 

فرشید گل‌محمدی مدیر انجمن ورزشی نویسان همدان نیز با اشاره به این بازدید گفت: ‌در آینده نزدیک در یک برنامه بزرگ و مسابقه فوتسال دوستانه از تیم کوچولوهای ایران دعوت شده تا مسابقه‌ای به نفع بیماران سرطانی و صعب‌العلاج با تیم خبرنگاران برگزار کنند و عوائد این بازی به این قشر نیازمند اهداء شود.

انتهای پیام/89020/ش40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول