اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز تحقیقات و بیماری‌های گوارش و کبد گیلان:

هپاتیت B شانس ابتلای سرطان کبد را بالا می‌برد

رئیس مرکز تحقیقات و بیماری‌های گوارش و کبد گیلان گفت: هپاتیت B بدون ایجاد نارسایی کبدی شانس ابتلا به سرطان کبد را بالا می‌برد.

هپاتیت B شانس ابتلای سرطان کبد را بالا می‌برد

فریبرز منصور قناعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به واکسن هپاتیت B اظهار کرد: واکسن هپاتیت B بالای 95 درصد در افراد ایمنی ایجاد می‌کند و جلوی آلودگی را می‌گیرد.

وی به افراد دارای خطرپذیری بالا اشاره کرد و افزود: کارکنان بیمارستان‌ها شش ماه پس از تزریق واکسن هپاتیت B باید آزمایش شوند و از ایمنی بدن اطمینان داشته باشند.

منصور قناعی پنج درصد افراد باقی‌مانده بدون تاثیر واکسن B را مهم خواند و تصریح کرد: اگر افراد مذکور در گروه‌های بیمارستانی باشند باید طرح‌های دیگری برای آنها اجرا شود.

رئیس مرکز تحقیقات و بیماری‌های گوارش و کبد گیلان بر تزریق واکسن دوباره به کارکنان بیمارستانی که واکسن در آنها تاثیر نداشته، تاکید کرد و گفت: مقدار واکسن هپاتیت در افراد مذکور باید دو برابر تزریق شود.

به گفته وی، کارکنان بیمارستانی که سوزن آلوده بیمار به دست آنها رفته باید ایمونوگلوبولین تزریق کنند.

منصور قناعی ورود هپاتیت B به کبد را بدون علامت دانست و تصریح کرد: ورود هپاتیت B در کبد در سنین پایین دارای علامت‌های سرماخوردگی، تب، لرز، ضعف عضلانی، کوفتگی و حتی حساسیت‌های پوستی و دردهای مفصلی است.

رئیس مرکز تحقیقات و بیماری‌های گوارش و کبد گیلان با بیان اینکه فرد پس از علامت‌های مذکور بدون علامت بیماری هپاتیت B در بدن می‌شود، اذعان کرد: بدن می‌تواند ویروس هپاتیت را دفع کرده و علیه آن پات‌تن درست کند.

وی نشستن هپاتیت B در کبد را نوع دیگر واکنش بدن به این ویروس عنوان کرد و یادآور شد: هپاتیت B می‌تواند کبد را از بین ببرد.

منصور قناعی با اشاره به اینکه از بین بردن هپاتیت B بستگی به ریسک‌فاکتورهای دیگری دارد، اظهار کرد: کبد افراد الکلی، چاق، داروهای آسیب واردکننده به کبد و دارای کبد چاق زودتر تخریب می‌شود.

رئیس مرکز تحقیقات و بیماری‌های گوارش و کبد گیلان هپاتیت B را دارای خطر مهم دیگری دانست و تصریح کرد: هپاتیت B بدون ایجاد نارسایی کبدی شانس ابتلا به سرطان کبد را بالا می‌برد.

وی روند تخریب سلولی هپاتیت C را بسیار آرام توصیف کرد و افزود: مدت 20 سال طول می‌کشد تا کبد فرد مبتلا به هپاتیت C از کار بیفتد.

منصور قناعی استفاده از الکل یا داروهای آسیب‌زننده به کبد و همچنین افراد چاق و دارای کبد چرب هپاتیت C در تخریب کبد را تاثیرگذار خواند و بیان کرد: عوامل مذکور می‌تواند کبد را در کمتر از 10 سال از بین ببرد.

انتهای پیام/84001/ق30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول